מרצדס ייצרה את האוטובוס של העתיד – והוא נראה מדהים

מערכת5 דקות קריאה
מרצדס
שתף:

בזמן שכולם מדברים על מכוניות אוטומטיות ועל הציפייה ליום שבו נוכל לנהוג לעבודה בלי לנהוג באמת, חברת מרצדס חושבת צעד נוסף קדימה. בשנה האחרונה עובדת החברה על פיתוח מפתיע ומרשים במיוחד: אוטובוס אוטומטי. אם תשאלו את הנהלת החברה, זהו האוטובוס העתידני שיצליח להתמודד בהצלחה גם עם תנאי הכביש והתנועה, בלי נהג. נסיעת מבחן שבוצעה בהולנד הוכחה כמוצלחת במיוחד, כשהאוטובוס של מרצדס השלים נסיעה משדה התעופה של אמסטרדם לעיר סמוכה, במרחק של כ-20 קילומטרים. ההישג הזה מרשים למדי, שהרי מדובר בנסיעה שכוללת ציות לרמזורים, נסיעה במנהרות וניווט גם בין הולכי רגל ונהגים אחרים.

 

המענה של מרצדס לצרכי התחבורה הציבורית

התכניות של מרצדס הן לא באמת הפתעה מרעישה. למעשה, על פי צוות הפיתוח של החברה, האוטובוסים האוטומטיים הם צורך בסיסי והכרחי ככל שהאוכלוסייה ממשיכה לגדול וצרכי התחבורה גדלים בהתאם. ככל שיותר ויותר אנשים בוחרים להתגורר בעיר, בה הם ישנים, עובדים ואוכלים, אין ספק שאתגרים חדשים מחייבים תשומת לב ראויה. תחבורה ציבורית מהירה, בטוחה ונוחה היא רק מרכיב אחד ברשימת האתגרים הזו. לצד הנוחות והבטיחות, ומאחר ומדובר בכל זאת בחברה מרצדס – אחד המותגים המובילים והיוקרתיים בעולם – האוטובוס העתידני אמור להיות מרשים ומרהיב. איך זה אמור לעבוד?

 

ניווט חכם ומדויק

האוטובוס האוטומטי של מרצדס הוא כמובן רכב מרשים למדי עם עיצוב מלהיב ובעיקר, עם היכולת להגיע אל היעד ללא מגע יד אדם. אלא שהחברה לא הייתה צריכה להתחיל מאפס כדי להגיע לתוצאה הרצויה. ב-2015 פיתחה מרצדס משאית אוטונומית, מה שאומר שהתשתית לתכנון האוטובוס הייתה מוכנה, כך שנדרשו התאמות למערכת הקיימת. האוטובוס של העתיד יכול לנסוע לבד, ללא נהג, באופן הזהה למשאית האוטונומית, אלא שיש לו כמה יכולות משופרות. היכולת החשובה מכל היא זיהוי הרמזורים והיכולת להגיב בהתאם, הניווט הפשוט והמדויק גם במנהרות, ובעיקר זיהוי רוכבי אופני והולכי רגל. במילים אחרות, הפיתוח החדש של מרצדס הוא לא עוד פיתוח שאפתני, אלא אוטובוס שיודע להתמודד עם תנאי הדרך ומהווה חלופה יעילה ובטוחה. אגב, זה לא אומר שאין נהג מאחורי ההגה. הוא עדיין יהיה שם, הוא פשוט יזכה לנוח וליהנות מהדרך לא פחות מהנוסעים.

 

מרצדס גי פי אס

 

עצירה מתוזמנת בתחנות האוטובוס

השאלה החשובה שצריכה להישאל כעת היא האם האוטובוס של מרצדס יידע לעצור בתחנות האוטובוס, והתשובה היא שגם על זה חשבו בחברה. למעשה, האוטובוס החדש מתוכנת היטב והוא עוצר בתחנות באופן מדויק להפליא. אם נדייק עוד יותר, הוא יודע לעצור במרחק של 10 סנטימטרים בלבד מהמדרכה, מרחק שנקבע במטרה להקל על הנוסעים לעלות ולרדת. כיום הוא גם מתוכנת לנסיעה במהירות של עד 70 קמ"ש והוא נוסע בנתיבי תחבורה ציבורית בלבד. זאת משום שבנתיבים אלה הניווט פשוט יותר, והתנועה הרבה פחות כבדה.

 

מרצדס תחנת אוטובוס

 

הטכנולוגיה שמאפשרת דיוק מרבי

כדי שהאוטובוס החדש של מרצדס יוכל לעמוד בכל המטרות שהוצבו לו ולהבטיח יכולות ניווט משופרות ונהיגה בטוחה, הותקנו בו חיישני תנועה, מצלמות ומערכת GPS. בנוסף מוגדר האוטובוס כצרכן דלק חסכוני, כך שמדובר גם בכלי תחבורה ידידותי לסביבה. הסיבה העיקרית לכך שהאוטובוס של מרצדס נחשב לידידותי יותר, ולכך שצריכת הדלק נמוכה יותר, היא שהוא נוסע במהירות קבועה, בלי עצירות פתע או שינויי הילוך. אם אתם תוהים איך נראה חלקו הפנימי של האוטובוס, גם כאן תצפה לכם הפתעה חיובית. היוקרה של מרצדס מגיעה גם לכאן, וכך אתם נהנים ממושבים מרווחים ומעיצוב חדשני. לא היינו מצפים ממרצדס לפחות מזה.

 

מרצדס נוחות

 

כתבה זו הופיעה לראשונה באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme