אופציות לרכישת רכב חדש – להיעזר ביצרן או לפנות לגוף פיננסי?

מערכת5 דקות קריאה
אופציות לרכישת רכב
שתף:

השוואה בין פתרונות המימון של היבואנים לבין הלוואה מגוף פיננסי כלשהו יכולה לסייע לכל מי שמתכנן לרכוש רכב חדש. מה היתרונות והחסרונות של כל אפשרות ומה הכי כדאי לעשות? קבלו סקירה שתעזור לכם להגיע להחלטה

 

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל ורכישת רכב חדש כבר לא נתפסת כמותרות של בעלי הון בלבד. כמעט לכל משפחה יש רכב צמוד ובעזרת החלפה שלו אחת למספר שנים ניתן לשמור על רמת חיים גבוהה. עם זאת, לא כולם יכולים להרשות לעצמם לקנות את הרכב החדש במזומן ולכן הם צריכים לדעת מה אפשרויות המימון שעומדות לרשותם.

 

אנשים שמעוניינים לחפש מימון לרכב נתקלים בשתי אופציות עיקריות. האופציה הראשונה היא לפנות ליבואן או לחברה שמהם מתכננים לקנות את הרכב כדי להיעזר בפתרונות המימון שהם מציעים, בעוד האופציה השנייה היא לבקש הלוואה מגוף פיננסי כלשהו.

 

כמובן שלכל אפשרות יתרונות וחסרונות אחרים ולא ניתן להצביע בצורה חד משמעית על אופציה מועדפת. הדבר החשוב הוא לערוך סקירה יסודית של מאפייני המימון וכך למצוא את האפשרות שעולה בקנה אחד עם היכולת האישית.

 

היתרונות והחסרונות של מימון מהיבואן או החברה

יבואן רשמי מעודד רכישת רכבים חדשים על ידי מגוון רחב של פתרונות מימון. בדרך כלל מציעים פריסת תשלומים נוחה, אפשרות לשלם חלק מהסכום במעמד קבלת המפתח ואת כל שאר הסכום לאחר מספר שנים או הנחה בדמות הטבות על דגמים מסוימים. היתרון הוא שמדובר בהלוואה חוץ בנקאית לכל דבר ועניין, אך החיסרון הוא התחייבות לרכישה דרך גורם אחד בלבד ולעיתים גם ריביות גבוהות מהמקובל בשוק.

 

כמו כן, ניתן לרכוש רכב חדש מחברות ליסינג או חברות השכרה. כאן הרכישה לא מתבצעת ישירות מול היבואן, אך אפשרויות המימון פחות או יותר זהות. ההבדל העיקרי הוא במסלולי ליסינג תפעולי וליסינג פרטי, שבהן הקונה למעשה מקבל בחכירה את הרכב והוא נדרש לשלם עבורו בפריסה ל-3 שנים או יותר. בתום התקופה הוא יכול להחליט האם להעביר את הרכב לבעלותו או להחליף אותו לדגם חדש ולהמשיך לשאת בתשלומים החודשיים.

 

מתי פונים לגוף פיננסי?

פנייה לקבלת הלוואה מגוף פיננסי מתבצעת מול הבנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח וחברות מימון פרטיות. היתרון של פנייה לבנק הוא ריבית נמוכה, אך החיסרון הוא הגבלת של מסגרת חשבון העובר ושב והצורך בהעמדת ערבים ובטחונות. לצורך השוואה, בחברות אשראי, חברות ביטוח וחברות מימון פרטיות מאשרים הלוואה לכל מטרה בהליך מהיר וללא צורך בביטחונות, אך דורשים בתמורה ריבית גבוהה.

 

לסיכום, אפשר להיעזר ביבואן כשרוצים לקנות דגם ספציפי שנמכר בהנחה או במסלול תשלומים נוח. בכל שאר המקרים סביר להניח שעדיף לפנות למימון חיצוני ולשמור על גמישות.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme