5 צעדים לקחת בחשבון לקבלת אזרחות קנדית

מערכת5 דקות קריאה
אזרחות קנדית
שתף:

בחודש יולי חוגגים אמנם את יום העצמאות של ארה"ב, אבל גם השכנה שלה מצפון חוגגת את יום קנדה. עבור אנשים רבים זו הזדמנות טובה לערוך מחקר קצר ולגלות עד כמה קנדה יכולה להיות טובה לאזרחיה. שירותי הבריאות בה ניתנים בחינם לאזרחים, האוכלוסייה נעימה וחברותית, ואין ספק כי אזרחות קנדית נשמעת מפתה למדי. עם זאת, כדי שתוכלו לקבל אזרחות קנדית תצטרכו לעבור כמה שלבים בדרך. בתור התחלה, כדאי שתארזו מזוודות ותיפרדו יפה מהמשפחה, כי אחת הדרישות הבסיסיות היא לגור בקנדה במשך שש שנים, להפגין התנהגות טובה ולדעת כמה דברים בסיסיים על המקום שאתם מבקשים להגדיר כבית.

 

בקשת אזרחות מותרת מגיל 18 בלבד

בתור התחלה, כדאי שתדעו שאזרחות קנדית ניתן לבקש רק לאחר גיל 18. הגשת טופס הבקשה לקבלת אזרחות היא צעד שמותר אך ורק לבגירים, בעוד קטינים המבקשים להפוך לתושבי קבע ולקבל אזרחות קנדית זקוקים לאישור של הוריהם, בהנחה שההורים אזרחים קנדיים ממילא, או שהם מגישים בקשה במקביל לבקשת הילדים. אם אתם לא עונים על הקריטריונים הללו, חכו ליום ההולדת שלכם לפני שתגישו את הטופס.

 

אזרחות קנדית למהגרים מוכשרים

קנדה מציעה מסלול מהיר יחסית המיועד למהגרים שעוברים להתגורר במדינה כדי למלא תפקיד מקצועי המחייב כישורים מסוימים. כדי להיכנס למסלול המהיר תידרשו לעבור מבחנים שיקבעו את הכישורים שלכם, את ההיבטים בעבודה המחייבים את הכישורים שיש דווקא לכם ולא לאחרים, ואת מעמדכם בהשוואה למגישי בקשות אחרים. מהגרים מוכשרים שיקבלו ציון גבוה יזכו למעמד של תושב קבע.

 

רכשו בית בקנדה

אם אתם רוצים להפוך לאזרחים מן השורה, אתם זקוקים למקום מגורים קבוע. כך תוכלו להגיש בקשה מסודרת לקבלת אזרחות קנדית דרך המחוז שבו אתם גרים או בעזרתו של קרוב משפחה שחי בקנדה. עם כתובת קבועה תוכלו להגיש בקשה ולהפוך לתושבי קבע. כדאי לזכור שבשלב זה, עד לקבלת אזרחות קנדית (אם תגיע), תוכלו ליהנות מביטוח רפואי חינם, לעבוד, ללמוד וגם לטייל בקנדה כאוות נפשכם. מצד שני, לא תוכלו להצביע בבחירות, להתמודד על תפקיד ציבורי או להשתלב במקומות עבודה שעבורם נדרש סיווג בטחוני גבוה.

 

הצהרת כוונות

כדי שתוכלו להפוך לתושבי קבע קנדיים תצטרכו להצהיר על התכניות שלהם להישאר בקנדה. תוגדרו תושבי קבע אם תגורו בקנדה במשך שנתיים לפחות בתקופה של חמש שנים, ואם לא תבלו זמן מספק בתוך גבולות המדינה תאבדו את המעמד המיוחד שלכם. בנוסף כדאי לזכור שתושב קבע לא תמיד מקבל אזרחות קנדית. הדרישה לקבלת אזרחות היא שתישארו לגור במדינה במשך 4 שנים לפחות (כלומר, 4 תקופות של 365 ימים כל אחת) מתוך 6 שנים רצופות.

 

מיסים ושפות

רשימת הדרישות לקבלת אזרחות קנדית לא מסתיימת כאן. למעשה, השלב הבא כולל הצגת דוחות המס שלכם, ולא רק של השנה או השנתיים האחרונות – אלא שש שנים לאחור. המטרה העיקרית של הממשלה היא לוודא שתחום העיסוק שלכם חוקי לחלוטין. בנוסף תצטרכו לדעת היטב אנגלית או צרפתית, שתי השפות הרשמיות בקנדה. אתם לא צריכים לשלוט בשתי השפות, אחת בהחלט מספיקה, וגם לא בהכרח ברמת שפת אם. הציפייה היא שתדעו לנהל שיחה, שתכירו את חוקי הדקדוק ושאוצר המילים שלכם יספק כדי שתוכלו לתאר גם את עצמכם. לצד המסמכים הכתובים שתגישו – שיספקו עדות לשליטה שלכם בשפה – תעברו ריאיון עם נציג שיבחן את רמת האנגלית או הצרפתית שלכם, לפני שיחליט אם היא מספיקה כדי להעניק לכם אזרחות קנדית. אם תעברו את כל השלבים בהצלחה תגיעו אל המטרה הגדולה, ותיהנו מאיכות חיים של ממש.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme