10 הרגלי שינה שיעזרו לכם להצליח יותר

מערכת5 דקות קריאה
10 הרגלי שינה שיעזרו לכם להצליח יותר
שתף:

לכו לישון. זו העצה שאתם בוודאי שומעים לא פעם, ויש סיבה טובה לכך. בפשטות, ככל שאיכות השינה שלכם טובה יותר, כך אתם ערניים יותר בבוקר. כשאתם ערניים יותר אתם גם מתמודדים טוב יותר עם האתגרים שמחכים לכם במהלך היום, ויש לא מעט כאלה. מצד שני המחקרים מראים בבירור שהקשר בין שינה לבריאות פועל גם בכיוון ההפוך. במילים אחרות, חוסר שינה מגביר את המתח ואת הסיכוי להופעתן של השפעות בריאותיות שונות. אז כל מי שייעץ לכם לישון קצת יותר כנראה צדק, והגיע הזמן שתסגלו לעצמכם הרגלי שינה טובים יותר. גם ההצלחה האישית והמקצועית שלכם תלויה בזה, וכדי לעזור לכם לעשות את זה נכון קבלו כמה טיפים לא רעים בכלל.

 

תכננו את היום הבא שלכם

כשאתם קובעים מראש תכנית עבודה ליום הבא אתם מבטיחים לעצמכם בוקר הרבה יותר רגוע. אנשים לא מוצלחים הם אלה שמבזבזים את הלילה שלהם על כל דבר אחר, מלבד תכנון היום הבא. חוסר ארגון ישפיע עליכם. זה כמובן לגיטימי להתמודד עם סיטואציות כשהן מופיעות, אבל אם אתם רוצים לנצל את היום שלכם קצת יותר טוב, נסו לקבוע לעצמכם שגרה מסוימת ותכנית עבודה ברורה יותר.

 

תכננו את היום הבא שלכם
ככל שהיום הבא שלכם יהיה קצת יותר מתוכנן, כך הוא יהיה רגוע ופרודוקטיבי הרבה יותר

 

סכמו את היום שחלף

אנשים לא מוצלחים לא מרגישים צורך לסכם את היום שעבר עליהם, או שהם מרגישים שהחיים שלכם כל כך עמוסים שאי אפשר לסכם אותם בכמה דקות של שקט. אז נכון, כנראה שאין לכם זמן פנוי לשבת ולסכם את כל מה שעברתם עד לרגע הזה, אבל כמה דקות לפני השינה יעשו הבדל. נצלו את הזמן לחשבון נפש או אפילו למדיטציה. הפעולה הקטנה הזו תעזור לכם להיות יותר מודעים והרבה יותר נוכחים. גם שנת הלילה שלכם תהיה הרבה יותר טובה אם תיכנסו אליה בשקט, ולא עם רעשי רקע.

 

הוציאו את הטכנולוגיה מהחדר

יותר ויותר אנשים מכניסים את הטכנולוגיה לחדר השינה שלהם, וכך הם מבלים את הדקות האחרונות לפני שהעיניים נעצמות עם טלפון ביד או עם טלוויזיה פועלת. הבעיה היא שהאור הבהיר פוגע באיכות השינה שלנו וגם מקשה עלינו להירדם טוב יותר. אם תחליפו את הסמארטפון בספר תצליחו להשיג תוצאות הרבה יותר טובות. אם תוותרו על טוויטר ופייסבוק השינה שלכם פשוט תהיה איכותית יותר.

 

ותרו על הטכנולוגיה לפני השינה
האור הבהיר שנפלט מהמסכים מקשה עלינו להירדם והופך את השינה עצמה לאיכותית הרבה פחות

 

תפסיקו לדאוג מכל דבר

אחת הבעיות העיקריות של אנשים שאינם מוצלחים היא שהם פשוט דואגים בלי סוף. הם ממשיכים לנבור בכישלונות העבר שלהם ודואגים באופן בלתי פוסק ביחס לעתיד. כך הם מתקשים להשלים את ההווה, ובעיקר עם המטלות היומיומיות שלהם. בעוד קל לנו מאוד לשחזר כל תרחיש שלילי שחווינו אי פעם ולהתחרט על ההחלטות שקיבלנו, זה מתכון בטוח לשחזור הכישלון. מותר לנו לתהות מה יהיה בעתיד, וגם לדאוג לו, אבל אם נבלה את דקות הערות האחרונות שלנו מדי לילה במחשבות על העתיד, טוב לא ייצא מזה. גם נתקשה יותר להירדם, וגם נמשיך לדאוג במקום להתמקד בהווה ובצעדים שבהם עלינו לנקוט כדי להצליח הרבה יותר.

 

אל תזניחו את הרגלי ההיגיינה שלכם

יכול להיות שאין צורך לחזור על הנקודה הזו, אבל בכל זאת רצוי להזכיר עד כמה חשוב לשמור על ההיגיינה לפני הכניסה למיטה. צחצוח שיניים ומקלחת טובה הם חיוניים בהחלט. אנשים שאינם מוצלחים מתקשים לתחזק הרגלי שינה עקביים, לרבות הרגלים בסיסיים כמו צחצוח שיניים. אם אתם לא דואגים לעצמכם יהיה לכם קשה יותר לפעול להצלחה. יתרה מכך, הרגלי היגיינה טובים יאפשרו לכם להתנתק מתלאות היום, לשטוף מעצמכם את כל מה שעבר ונגמר, ולישון קצת יותר טוב בלילה.

 

ותרו על שתיית אלכוהול בלילה

לפעמים נדמה לנו שאם נשתה כוסית לפני השינה נצליח להירגע ולישון טוב יותר. האמונה הזו נובעת מהעובדה הבסיסית שכאשר אנחנו שותים אלכוהול לפני השינה, הוא באמת מצליח לגרום לנו להירדם. הבעיה היא שלעיתים רבות הוא גם גורם לנו להתעורר זמן לא רב לאחר מכן. הבעיה החמורה עוד יותר היא שאיכות השינה שלנו נפגעת, ומחזורי השינה שלנו פועלים קצת פחות טוב. בפשטות, יהיה לנו הרבה יותר קל להתעורר מכל רחש קטן בסביבה, מה שאומר שאנחנו לא ישנים עמוק מספיק.

 

ותרו על אלכוהול לפני השינה
אלכוהול עוזר לנו להירדם מהר יותר אבל הוא גם פוגע באיכות השינה שלנו.

 

הימנעו מארוחות גדולות לפני השינה

השתדלו לסיים את הארוחה האחרונה שלכם כשלוש שעות לפני שאתם מתכננים להיכנס לישון. אם הארוחה האחרונה שלכם תהיה קרובה יותר לשעת השינה יהיה לכם יותר קשה להירדם, ואף מילה על ההשפעות של המהלך הזה על המשקל שלכם. תנו למערכת העיכול שלכם לעבוד כמו שצריך ולעשות את מלאכתה, ורק לאחר מכן היכנסו למיטה רגועים ושלווים הרבה יותר. דרך אגב, ארוחות ליליות עתירות סוכר כדאי שייצאו לחלוטין מהלקסיקון שלכם.

 

הקפידו על שעות שינה מסודרות

אנשים לא מוצלחים מתפזרים גם כשזה קשור לשינה שלהם. שגרת שינה שאיננה עקבית משפיעה על הקצב שלנו וגובה מחיר גם מהחיים המקצועיים וגם מהחיים האישיים שלנו. אנחנו עייפים יותר, מאחרים יותר ומרוכזים פחות. אם כן, זה הזמן להכניס את השינה שלכם לתוך מסגרת קבועה קצת יותר. נסו להיכנס למיטה בשעה קבועה ולהתעורר מדי יום באותה השעה. לאורך זמן תגלו שאתם ישנים הרבה יותר בזמן שהקצבתם לעצמכם.

 

הקפידו על שעות שינה מסודרות
שעות שינה קבועות ומוגדרות יתרמו לאיכות השינה שלכם ובהתאם גם לריכוז שלכם ביומיום

 

הקץ ללילות הלבנים

אנחנו מכירים את החוויה הזו כסטודנטים, אבל האמת היא שגם בתקופת התואר הראשון היא ממש לא מומלצת. לילות לבנים הם פשוט רעיון גרוע. גם אם נדמה לכם שתשלימו שעות שינה במהלך סוף השבוע, עדיין רצוי להימנע מהצעד הזה. הסיבה העיקרית לכך היא שאתם יוצרים פערים גדולים מאוד בשגרת השינה שלכם, והם פוגעים באיכות השינה שלכם ובתפקוד היומיומי שלכם.

 

היפרדו מהנודניק

כמעט כולנו חוטאים בזה. כשהשעון המעורר מצלצל בבוקר אנחנו נותנים לו טפיחה קטנה ומעודדים אותו לחזור ולנדנד לנו שוב בעוד כמה דקות. אלא שהדקות הנוספות הללו לא באמת תורמות לנו, אלא להיפך. הן גורמות לנו להיות עייפים יותר. התעוררו בזמן והתחילו את היום שלכם. הוא יהיה הרבה יותר יעיל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme