6 הרגלים רעים של אנשים לא מוצלחים

מערכת5 דקות קריאה
הרגלים רעים
שתף:

לכולנו יש הרגלים רעים יותר או פחות, ואנחנו גם יודעים לספר לעצמנו שקשה מאוד להיפטר מהם. במידה רבה זה אולי נכון, ולא כל הרגל רע הופך אותנו לכישלון מהלך. מצד שני, יש כמה הרגלים רעים שמומלץ בכל זאת לוותר עליהם ולהתאמץ לשנות, בעיקר משום שהם עשויים להשפיע גם על החיים האישיים וגם על הקריירה המקצועית. הרשימה הנבחרת לפניכם.

 

הגיע הזמן להתחיל לדבר

בין שלל הרגלים רעים שאנחנו נוטים לאמץ בולטת במיוחד השתיקה הרועמת. יכול להיות שאתם נבוכים מכדי להביע את עמדתכם במקום העבודה, ואולי הבעיה היא שהסביבה כלל לא מאפשרת לכם להתבטא. במקרים רבים מדובר בסך הכל במנגנון הגנה שנועד למנוע מאיתנו לקחת סיכונים ולהציג עמדה שתזכה לביקורת נוקבת מדי. תהא הסיבה לשתיקה שלכם אשר תהא, הגיע הזמן להתחיל לדבר, לומר את אשר על לבכם, להציע דרך אחרת ולהציג את העמדה המקצועית שלכם. אם סביבת העבודה לא מסוגלת להכיל את זה ומעודדת אתכם לשתוק ולפעול על פי הנחיות שנקבעות מלמעלה, יכול להיות שאתם פשוט לא במקום הנכון עבורכם.

 

הרגלים רעים - לדבר

 

שני הרגלים רעים שמומלץ להעלים כבר עכשיו

אם אתם מאחרים כרוניים מוטב שתדעו שמדובר באחד ההרגלים המגונים ביותר, בעיקר בתחום המקצועי. יש אולי כמה הרגלים רעים שהלקוחות או הקולגות יסכימו להכיל, אבל איחורים בלתי פוסקים לפגישות, ישיבות צוות וכנסים מקצועיים הם סימן לכך שחסרות לכם כמה תכונות בסיסיות כמו אחריות, אכפתיות ואמינות. הרגל נוסף שמומלץ לנטוש ברגע זה ממש הוא בזבוז היתר. גם אם השכר שלכם גבוה יחסית, כדאי שתבזבזו פחות ותשקיעו קצת יותר בתכנון העתיד הכלכלי שלכם. קחו בחשבון שיש כמה הפתעות לא חיוביות שעשויות להופיע לאורך הדרך, כמו תיקון למכונית, טיפול רפואי בלתי צפוי או הוצאה גבוהה אחרת שתעלה לכם הרבה מאוד כסף.

 

הרגלים רעים - איחור

 

הקץ לדחיינות

אחד ההרגלים הרעים ביותר הוא דחיינות ומדובר בבעיה נפוצה למדי. אלא שדחיית משימות עשויה לגזול מכם זמן יקר, לא מעט מתחים וגם הרבה כסף. דחיית תשלום קנס תגרור ריביות, אם אתם מעכבים את השלמת המטלה בעבודה המשרה שלכם עשויה להיות בסכנה ואנשים סביבכם עשויים להעריך אתכם הרבה פחות אם תמשיכו לדחות כל בקשה, פגישה או משימה שעל הפרק.

 

הרגלים רעים - דחיינות

 

אמרו את האמת ורק את האמת

שקר לבן הוא לפעמים נחוץ, אבל חוסר אמינות הוא בעיה גדולה מאוד. שקר קטן עשוי להסתבך ואתם עלולים למצוא את עצמכם בעמדה שבה אנשים סביבכם פשוט לא מאמינים לכם. זו בעיה חמורה במקום העבודה אבל גם בחיים האישיים. מערכות יחסים קמות ונופלות בגלל אמון, וזו מלכודת שמומלץ להתרחק ממנה כמו מאש. אם יש הרגלים רעים שאתם לא מצליחים להיפטר מהם, לפחות מההרגל הזה כדאי לכם לעבוד קשה כדי להיפרד.

 

הרגלים רעים - לדבר אמת

 

אל תתרחקו יותר מדי

יש יתרונות רבים ליכולת שלכם לשמור מרחק לפעמים וגם להיות לבד עם עצמכם. כולנו צריכים שקט ומרחב מפעם לפעם. הבעיה מתחילה כשאנחנו נותנים להתנהגות הזו להפוך להרגל גם במקום העבודה, בזוגיות, בחיי המשפחה ועם החברים. אתם יכולים להיות בחברת אנשים, לשתוק ולהקשיב יותר, וזו ברכה, אבל אם לא תשתפו ואם תעדיפו להתרחק ולהיות לבד גם כשקשה או כשיש משימה גדולה על הפרק, אתם עלולים למצוא את עצמכם לבד קצת יותר מדי, ובוודאי הרבה יותר ממה שאתם באמת רוצים וצריכים. אם אתם אוהבים לחלום בהקיץ אל תפסיקו לעשות את זה, אבל הקפידו להיות נוכחים יותר בכל סיטואציה – גם בעבודה וגם בחיים האישיים.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme