הסיבה שבגללה מיליארדרים מצליחים – היא גם הסיבה שבגללה הם קורסים

רון מדינה2 דקות קריאה
המיליארדרים מצליחים כי...
שתף:

לפעמים החוזקות והחולשות שלנו יכולות להיראות בדיוק אותו הדבר. זו לפחות הטענה של רפאל בדזיאג, יזם שטוען כי הוא מומחה בפסיכולוגיית היזמות. בשנים האחרונות הוא התמקד בראיונות עם 21 מיליארדרים מכל העולם, בחן את חייהם ולמד את העסקים שלהם לעומק. המסקנה שלו הייתה ברורה – המאפיינים שגורמים להם להצליח הם אלה שעשויים לגרום להם לקרוס.

 

 

המיליארדרים הולכים נגד הזרם

לטענת בדזיאג, מי שפרסם את הספר "סוד של מיליארד דולר: 20 עקרונות לעושר והצלחה של מיליארדרים", היזמים המצליחים הללו לא ממש מקבלים את המוסכמות והם נוטים להפגין נטייה לאינדיבידואלים בשלב מוקדם מאוד. במילים אחרות, הם נוטים לשבור את החוקים קצת יותר מאחרים, וזה קורה להם בגיל צעיר למדי.

 

הוא גם מוסיף ומסביר כי "לאורך השנים הם לומדים לסמוך על האינסטינקטים שלהם והם הולכים נגד הזרם, גם כשכולם סביבם חושבים שהם יצאו מדעתם או מייעצים להם שלא לקחת סיכונים. היכולת להבין מתי נכון לעשות את הצעד ומתי לברוח ולרוץ בכיוון השני, זה מה שלרוב יוצר את ההבדל בין פשיטת רגל לבין המיליארדים."

 

ההצלחה של המיליארדרים
"הם לומדים לסמוך על האינסטינקטים שלהם"

 

הסיבה להצלחה: חשיבה עצמאית

מה שמוביל את המיליארדרים להצלחה הגדולה אלה שני מאפיינים עיקריים. החשיבה העצמאית לצד האמון שיש להם בשיפוט הדעת שלהם, שני אלה יחד עוזרים להם להגיע אל המטרות אבל יש להם גם חיסרון גדול מאוד. החשיבה האינדיבידואלית הזו לא יכולה להגיע על חשבון מרכיב אחר חשוב במיוחד: שיתוף פעולה.

 

אחת הדוגמאות הבולטות לטענה הזו היא הדוגמה של בריאן קים בום-סו, מייסד חברת גיימינג בדרום קוריאה. חברת Hangame הייתה החברה המובילה במדינה, והמיליארדר בום-סו טען שהייתה לו הזדמנות לחבור עם מתחרה גדול. ההחלטה לוותר על ההצעה הייתה אחת הטעויות הגדולות ביותר שלו, והחברה נאבקה כדי להישאר בפסגה. לטענת המיליארדר – הביצועים היו טובים יותר אם הוא רק היה מוכן לשיתוף הפעולה.

 

הטיעון הזה מקבל חיזוק משמעותי גם אצל פסיכולוג אחר. ד"ר גרג ריד בילה מאות שעות בראיונות עם 100 מהאנשים העשירים ביותר בעולם, והמסקנה שלו ברורה היטב – שיתוף פעולה עם מתחרים הוא צעד חשוב שעוזר לאנשים עשירים במיוחד להגיע לפסגה, ולהישאר שם. במילים אחרות, אם גם אתם רוצים לחזק את העסק שלכם, אולי כדאי לשקול שותפות עם מתחרים כדי לשפר את מעמד החברה, וגם את התדמית שלה בתעשייה שבה אתם פועלים.

 

 

מותר לבקש עזרה

המומחים הסיקו שהסיבה הגדולה לכישלון צורם היא החשיבה האינדיבידואלית וההימנעות משיתופי פעולה, אבל נובעת מכאן עוד מסקנה אחת חשובה. מיליארדרים לא אמורים לחשוש מפני בקשת עזרה, ובהחלט כדאי להם לקבל ייעוץ כשהם ניצבים בפנים דילמות. הנכונות שלהם להתייעץ עשויה למנוע טעויות פשוטות יחסית ולהקל על העומס המוטל עליהם כשהם עושים את כל העבודה לבד. הבדידות הזו יכולה להוות מגבלה גדולה מאוד, וזו בדיוק הסיבה שבגללה אנשים מצליחים מאוד עשויים ליפול.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme