המיליונרים מספרים: אלה הספרים שעזרו להם להצליח

אביה פרי3 דקות קריאה
הספרים המומלצים של המצליחים
שתף:

כתב אמריקאי שלח מיילים למעל 100 מליונרים אותם ראיין בעבר. הוא לא שאל 'מה השפיע על חשיבתכם בנוגע לכסף?' או 'באיזה אמצעי נחשפתם לעולם הפיננסי ובאיזה גיל' אלא באופן מדויק על הספרים הכלכליים שהשפיעו עליהם. נוסף על כך, הוא לא הכניס תשובות כמו 'ספרים מהסדרה של אבא עני אבא עשיר' לרשימות שלו, כיוון שטען שאם מישהו באמת מעריך ספר הוא יציג אותו בשמו ויתאר למה. הנה לקט הספרים הכלכליים שמעל 100 מליונרים ציינו כי השפיעו עליהם ביותר, ואיתם הקישורים להזמנתם והפירוט על השפעתם.

 

 

1 – The Millionaire Next Door (המליונר בדלת ממול)

כמו רבים אחרים שמציבים את הספר הזה כספר המשמעותי ביותר שקיים בנושא, כך מתאר גם אחד המיליונרים בתגובתו: "'המליונר בדלת ממול' הוא הספר מספר 1 בהפרש גדול מאחרים וקראתי אותו שוב ושוב מספר פעמים. הוא מלמד שצריך תמיד להוציא ולחיות מתחת להכנסות שלך, שלא צריך בהכרח הכנסות עצומות כדי להיות מיליונר."

 

אחר כתב "אמנם קראתי את הספר כשכבר הייתי בעצמאות כלכלית. אך עד שקראתי אותו אפשר לומר שהייתי שבוי במחשבה שאנחנו המשפחה העניה ביותר ברחוב. אחרי שקראתי אותו, השתנתה לי התפיסה, הבנתי שכל מי שמשוויץ בחפצים יקרי ערך ומנסה "לעמוד בקצב" הוא מי שריק מתוכן, זה נתן לי מעין אישור להשתחרר מהמאבק בחומריות."

 

 

2 – Your Money or Your Life (החיים או הכסף)

ספר שמביא את הקורא כמה רמות קדימה בהבנת הכסף. הוא משנה תפיסה ומלמד ששקל שנחסך שווה יותר משקל שהורווח, כיוון שמהשקל שהורווח אתה משלם מיסים, עבור השקל שהורווח אתה צריך להגיע לעבודה, שגם היא עשויה להיות מלחיצה. אחרי שניקיתם את כל ההוצאות הנלוות מההכנסות שלך, נניח שנשארתם עם רווח של עשרה שקלים לשעה ואתם מעוניינים לקנות משהו שעולה 400 שקל, כלומר תצטרכו לעבוד 40 שעות תמורתו. מכיוון שאנחנו חיים רק פעם אחת והזמן הזה לעולם לא יחזור, יש לשקול את ערכן של 40 השעות הללו כנגד ערכו של המוצר.

 

בתגובה לספר אמר אחד המיליונרים: "אהבתי את התפיסה שהספר מכוון אליה, שאומרת שהזמן שלך יקר מכדי לעשות דברים שלא עושים אותך מאושר. זה עזר לי להתמקד במה שאני באמת רוצה להיות מפוקס"

 

 

View this post on Instagram

 

Supppppppper Excited to start reading this! Thanks @wealthywallet for the recommendation.

A post shared by Carmen (@makerealcents) on

 

3 – Rich dad poor dad (אבא עשיר אבא עני)

על הספר הזה דובר רבות ובודדים מי שלא מכירים אותו. באופן אישי הופתעתי לראות אותו ברשימה כיוון שלא הותיר עליי רושם. קיוסאקי, הכותב הואשם לא אחת שהוא מציג מצג שווא וכמי שמרוויח את כספו מלמכור סדנאות על 'סודות העשירים' ומספרו. הוא אף הכריז לפני מספר שנים על פשיטת רגל גדולה באחת החברות שלו, מהלך שהוביל להרמת גבה של רבים מקוראיו. אך עם עובדות לא ניתן להתווכח, ספרו 'אבא עשיר אבא עני' מצליח מאוד בישראל וכך גם שאר הספרים בסדרה. על אף שבאופן אישי לא מצאתי בהם הנאה גדולה, מתאר אותו אחד המליונרים כך: "אפשר לקחת את רוברט קיוסאקי ולומר עליו שהוא רמאי, או שהוא מרוויח יותר כסף מהמסביב מאשר מהעיקר. אבל אם נשים את זה בצד, אבא עשיר אבא עני הוא ספר שהיווה הארה בשבילי. זה ספר שנתן לי דרייב ומוטיבציה יותר מכל מדריך צעדים, הוא בהחלט גרם לי לנסות דברים חדשים כדי לצאת ממרוץ העכברים ולהקים את העסק שלי".

 

 

4 – The automatic millionaire

ספר טוב למתחילים שמחפשים להניע את הפיננסיים שלהם לכיוון הנכון.

 

 

5 – The richest man in Babylon (האיש העשיר ביותר בבבל)

שלא כמו ספרים פיננסים רבים אחרים, הספר הזה כתוב כסיפור ולא כמדריך מה שמקל על קריאתו. הספר "האיש העשיר ביותר בבבל" משלב כסף ומעמד בני חלוף בערכי משפחה, חברות, אחווה ושיתוף, שעצמתם על זמנית. הספר הוא מדריך פשוט להבנה פיננסית, והוא מציע לכולכם, ובעיקר לאלו השואפים להצלחה כלכלית, דרך חדשה להתנהלות ערכית-כלכלית ולהשגת אושר ועושר.

 

 

View this post on Instagram

 

This was absolutely one of the first books that changed my outlook on self-help, personal-development and financial education. Have you read it? ———————————————————— #bookthinkers #bookstagram #successbook #successbooks #successbookstoread #selfhelpbook #selfhelpbooks #bookreview #bookreviews #leadersarereaders #businessbook #businessbooks #booknerd #personaldevelopment #personaldevelopmentbooks #personalgrowth #personalgrowthbooks #smartbook #successmindset #powerofbookscommunity #richestmaninbabylon #therichestmaninbabylon #therichestmaninbabylon📖 #georgeclason #georgesclason ———————————————————— If you want to retain more information from the books you love, check out our website! Link in our bio 📚

A post shared by BookThinkers (@bookthinkers) on

 

6 – The simple path to wealth (המסלול הפשוט אל העושר)

בספר הזה הכותב שובר כמה מוסכמות, כמו למשל, שלא צריך ייעוץ מקצועי בשביל להשקיע, ושלא צריך להתאים את ההשקעה למידת הסיבולת להפסדים של המשקיע, אלא שהמשקיע פשוט צריך להתחזק ולהתמודד עם רכבת ההרים ששמה שוק ההון. אם אתם מבינים בהשקעות, הוא יעזור לכם עם החיסכון. אם אתם טובים עם חיסכון והשקעות, הוא יעזור לכם לתכנן מסגרת שבה תוכלו לפרוש מעבודה. אתם תצאו מהקריאה של הספר בהרגשה כאילו ג'ים הוא המנטור שלכם, המורה האהוב מהתיכון, האבא והסבא שלכם עטופים באחד.

 

 

View this post on Instagram

 

This book totally changed the way I viewed investing. It's really not that complicated. You really don't want to sleep on investing, it's your greatest wealth building tool. Click the link in my bio to purchase. Also, check out my book review. I may receive commissions from the links … Join the Financially Intentional Private Facebook Group … Website: FinanciallyIntentional.com (please subscribe) … #affliliatelink #simplepathtowealth #financiallyintentional #financialintentionality #financialindependence #FIREby40 #budget #give #save #collegefund #retirement #estateplanning #debt #money #investing #investments #cash #work #wealth #babysteps #everydollar #plans #vision #freedom #goals #wealth #success #finance #financialliteracy

A post shared by Naseema McElroy Debt Slaya ⚔️ (@financiallyintentional) on

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme