השאלות שיכריעו אם יש לכם סיכוי אמיתי להפוך למיליונרים

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
השאלות שיכריעו אם יש לכם סיכוי להפוך למיליונרים
שתף:

לפני כמה שנים יצא לאור רב המכר The Millionaire Next Door. בפשטות, הספר תיאר לנו איך נראים חייהם של העשירים, מהמכוניות שלהם ועד בתי המגורים או העבודה היומיומית שלהם. מי שקרא את הספר (ובוודאי גם מי שלא) עדיין חולם על הרגע שבו גם הוא יוגדר מיליונר באופן רשמי. קל לנו לדמיין את הבית המפואר, החופשות בחו"ל והבגדים שנלבש אחרי שנשלים את המשימה: להפוך למיליונרים.

 

אלא שיש לספר הזה גם המשכון מסקרן לא פחות, The Next Millionaire Next Door. בגרסה החדשה יותר אנחנו צוללים פנימה ומגלים איך השתנה האופן שבו אנחנו מייצרים הכנסות ומה נשאר בדיוק אותו הדבר. הספרים האלה עוזרים לנו להבין טוב יותר איך עושים את זה ובעיקר – האם יש לנו סיכוי להשיג את המטרה ולהגיע למיליון הראשון, וגם לאלה שיגיעו אחריו.

 

להפוך למיליונרים בלי להיראות כאלה
יש אנשים שרוצים להיראות מיליונרים – זה לא אומר שהם כאלה

 

מה מאפיין את המיליונרים?

מחברי הספר המקורי פתחו אותו באופן פשוט למדי. הם למדו איך אנשים הפכו לעשירים וערכו סקר כדי להבין אילו הרגלים עזרו להם לעשות את זה. הממצאים היו מפתיעים למדי: בשכונות העשירות ביותר, בבתים המפוארים ביותר, חיו דווקא אלה שאין להם הון מרשים במיוחד. לעומתם, האנשים העשירים חיו בשכונות צנועות יותר ובבתים קטנים ופשוטים יחסית. אם אתם רוצים לדעת אם יש לכם סיכוי להפוך למיליונרים, הנה המסקנות מהמחקר, כדי שתוכלו לבדוק את עצמכם:

 

1 – אנשים עשירים חיים מתחת ליכולת האמיתית שלהם. בפשטות, זה שיש להם הרבה כסף לא אומר שהם מבזבזים יותר.

2 – מיליונרים מנהלים את הזמן, את האנרגיות ואת הכסף שלהם. הם מחלקים את המשאבים הללו בצורה אפקטיבית וכך הם מייצרים כסף בצורה טובה יותר.

3 – העשירים מאמינים שעצמאות כלכלית חשובה יותר מאשר הצגת המעמד הסוציו-אקונומי שלהם.

4 – הוריהם של המיליונרים הללו לא סיפקו לילדים שלהם שפע אינסופי בילדותם. במילים אחרות, הם לא קיבלו מתנות יקרות להחריד או סכומי עתק לבזבוזים.

5 – גם ילדיהם של בעלי הממון מחונכים באופן דומה, והם מתנהלים כלכלית בצורה נבונה ועצמאית.

6 – העשירים יותר יודעים לחפש (ולמצוא) הזדמנויות לייצור כסף.

7 – הם גם בוחרים את תחום העיסוק הנכון עבורם.

 

 

ספר ההמשך מגלה מה צריך כדי להפוך למיליונרים

הספר השני יצא שני עשורים לאחר קודמו, פשוט משום שמחברי הספר החליטו שהגיע הזמן לגלות מה השתנה, אם בכלל. "רצינו להבין את המסלול שהוביל אותם לבניית ההון שלהם בעצמם," מסבירה סטנלי פאלו, שכתבה את הספר עם אביה תומס. "רצינו להבין אם ההתנהגויות וסגנון החיים של המיליונרים השתנה בהתאם לשינויים הרבים שחלו בתרבות ובכלכלה בשני העשורים האחרונים." לטענתה, זו הדרך לאפשר לכל מי שמנהל את הכסף שלו בעצמו להבין מה עובד טוב יותר, איך מצליחים ולא רק "מה נכון".

 

להפוך למיליונרים במאה ה-21
שני עשורים אחרי הספר הקודם הגיע הזמן להבין מה השתנה בעידן שבו הכל שונה

 

אז מה באמת נדרש כדי שתוכלו לייצר הצלחה כלכלית אמיתית?

1 – התעלמו ממיתוסים בנוגע לכסף, ואל תבלבלו בין הכנסה לרווח. הפער הזה חשוב כדי לייצר הון אמיתי.

2 – זהו את ההשפעות שיש לאחרים על ההתנהגות והגישה שלכם לכסף. למדו מאלה שמחויבים להצלחה כלכלית באמת, ולא מאלה שרוצים להיראות עשירים.

3 – קבלו החלטות צרכניות חכמות יותר, והתחילו מהדברים הקטנים ביותר – קרוב לבית.

4 – זהו את החולשות והחוזקות שלכם, ושפרו מה שאפשר. זה נכון ביחס להתנהגויות חיסכון וללקיחת אחריות על ההחלטות שלכם. כשאתם יודעים טוב יותר, אתם פועלים טוב יותר.

5 – החליטו בשלב מוקדם מה הפילוסופיה שלכם ביחס לעבודה וקריירה, ואל תניחו שהגישות המסורתיות הן בהכרח הטובות ביותר. יום עבודה של 8:00 עד 17:00 לא מבטיח שום דבר. זו דרך אחת, אבל לא הדרך היחידה.

6 – הכירו בכך שהתנהגויות השקעה מוצלחות הן התנהגויות שאפשר ללמוד. רק כך תשפרו את האופן שבו אתם פועלים ואת התוצאות הנלוות להשקעה שלכם.

 

 

בקיצור – התכונות החשובות ביותר

אם ננסה להגדיר בפשטות 6 מאפיינים מרכזיים שיעזרו לכם לפעול באופן יעיל יותר וגם להפוך למיליונרים, הנה הם לפניכם:

 

1 – ביטחון

2 – חסכנות

3 – אחריות

4 – אדישות חברתית (או במילים אחרות: אל תנסו להדביק את הפער מאחרים)

5 – פוקוס

6 – תכנון

 

הנה שלושה מבחנים (באנגלית) שיכולים לעזור לכם לזהות טוב יותר (1) עד כמה אתם באמת מתכננים ומנהלים את הכסף שלכם, (2) את דפוס ההוצאות שלכם ומה זה אומר, (3) מה הסיכוי שתצליחו לייצר הון בעצמכם.

 

מקור: מגזין Forbes

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme