12 הסיבות לזה שאתם לא מיליונרים וכנראה גם לא תהיו

מורן בלסר5 דקות קריאה
איך נעשים מיליונרים? פועלים אחרת
שתף:

תופתעו לדעת שאנשים עשירים לא נולדים כאלה. רבים מהם עובדים קשה, מבזבזים פחות, משקיעים יותר ומקבלים החלטות שקולות. זה לא פשוט כמו שזה נשמע, וזו גם בדיוק הסיבה לזה שרובנו לא מצליחים להגיע לשם. מצד שני, יש היום הרבה יותר מיליונרים מאי פעם אבל במקום להבין מה הביא אותם לשם – כדאי להבין מה אתם עושים (או לא עושים) שמונע מכם להגיע לסטטוס הנחשק. התשובות לפניכם.

 

 

1 – בחרתם את המקצוע הלא נכון

כל אחד יכול להצליח בכל עבודה באשר היא, בהנחה שהוא עובד קשה ומשקיע את הזמן הדרוש. אלא שיש מקצועות שבהם ההכנסה גבוהה יותר, וזו פשוט עובדה בשטח. אם אתם משתלבים במקצוע טכנולוגי או רפואי למשל, כנראה תרוויחו הרבה יותר מאשר במקצועות כמו הוראה. גם עם שכר נמוך יש לכם עדיין אפשרות לחסוך כמו שצריך ולהגדיל את הרווחים שלכם, אבל המשימה הזו פשוט תהיה קשה יותר.

 

מה אפשר לעשות בנדון: אם אתם עדיין סטודנטים אתם יכולים להחליף את תחום הלימודים שלכם, ועדיף לבחון מראש את השכר המקובל במקצועות השונים. רק חשוב לזכור שאם אתם לא באמת רוצים לעבוד בהיי-טק תוכלו אולי לשרוד כמה שנים בתחום, אבל תישחקו די מהר. נסו לחשוב עוד כמה צעדים קדימה ולבחור מקצוע שבו תוכלו לעסוק גם בעוד עשור או שניים (ואפילו יותר).

 

מיליונרים בוחרים עבודה נכונה
אנשים מיליונרים הם אלה שבוחרים מקצוע שבו מרוויחים יותר

 

2 – הפסקתם להשקיע בעצמכם

חשבתם שטקס הסיום של הלימודים האקדמיים סימל את סוף הלימודים שלכם? זו כנראה אחת הטעויות הגדולות שלכם. העולם שלנו משתנה בקצב מטורף וזה רק אומר שאנחנו צריכים להישאר תמיד מעודכנים. השקיעו את הזמן, למדו כישורים שונים והקפידו לשדרג לא רק את קורות החיים שלכם אלא את הידע והמיומנויות. ההשקעה בידע היא פשוט ההשקעה החשובה ביותר.

 

מה אפשר לעשות בנדון: בחרו לעצמכם נושא שתרצו להעמיק בו, ורצוי שיהיה זה נושא שיכול לתרום לקריירה שלכם. אם אתם חושבים ששפה נוספת תעשה את העבודה זה בדיוק הזמן ללמוד אותה, ואתם יכולים למצוא גם קורסים מקוונים לכל תחום באשר הוא. וכן, יש גם רעיון קצת מסורתי ומיושן יותר: אתם יכולים להירשם לקורס במתנ"ס או במכללה הקרובה אליכם, ולהגיע לכיתה כדי ללמוד.

 

מיליונרים יודעים הרבה
מיליונרים ממשיכים ללמוד כל הזמן

 

3 – אתם מפחדים ממניות

אתם שמים קצת כסף בצד אבל אתם לא ממהרים לעשות איתו יותר מדי. הוא מסתתר מתחת למזרן או בחזיר החרסינה שלכם, וכך הוא רק נשחק ולא ממש מייצר לכם כסף. יכול להיות שאתם פשוט מפחדים משוק המניות, ואפשר להבין את מקור החשש הזה. כולנו שמענו על ההפסדים הגדולים, אבל לצדם יש גם לא מעט רווחים גדולים. אם תפעלו חכם, תפזרו סיכונים ותקבלו ייעוץ מקצועי של גורם מוסמך אתם עוד עשוי להרוויח.

 

מה אפשר לעשות בנדון: שוק המניות יכול להלחיץ אבל נסו לפנות את הזמן כדי ללמוד אותו לעומק, להבין איך הוא פועל ולגלות מה אתם יכולים לעשות ולהרוויח. בטווח הארוך זוהי השקעה טובה שיכולה להניב תשואה נאה מאוד, ואתם כאמור לא חייבים לעשות את זה לבד. יש היום מספיק יועצים טובים שיעזרו לכם, יציגו חלופות ויסייעו בקבלת ההחלטה.

 

מיליונרים ושוק ההון
מיליונרים לא מפחדים ממניות

 

4 – אתם מפחדים מסיכונים

גם אם אתם לא ממש מרוצים מהמצב הכלכלי שלכם, התרגלתם אליו. במצב הזה אתם מרגישים בטוחים יותר, שהרי אתם כבר יודעים בדיוק איך להתנהל עם ההכנסות וההוצאות שלכם. בפועל אתם פשוט חוששים לקחת סיכון, לעשות שינוי ואולי אפילו להפסיד כסף על הדרך. השאלה היא מה אתם מחמיצים כשאתם לא נוטלים כל סיכון.

 

מה אפשר לעשות בנדון: כמובן שהתשובה פשוטה, לפחות על הנייר. התחילו לקחת קצת יותר סיכונים. אתם לא צריכים לטוס לווגאס ולהמר על הכסף שלכם, אבל תכנון השקעות (במניות, בנדל"ן או בכל תחום אחר) ואפילו שינוי קריירה, כל אחד מאלה יכול להביא לתוצאות הרבה יותר טובות, גם אם כרגע אתם ממוקדים בעיקר בסיכונים, והם נראים לכם גבוהים להחריד.

 

מיליונרים ונטילת סיכונים
מיליונרים גם לוקחים יותר סיכונים

 

5 – אתם לא חוסכים מספיק

כשאתם לא חוסכים כסף אתם בטח לא נמצאים על המסלול הבטוח לעבר המיליון הראשון שלכם. זה נשמע לכם מובן מאיליו אבל רוב האנשים ממש לא יודעים לחסוך, או לכל הפחות – הם לא טורחים לנסות. גם כשהם מרוויחים יותר, הם פשוט מבזבזים יותר.

 

מה אפשר לעשות בנדון: להתחיל לחסוך. שימו כסף בצד, תנו לו לעבוד בשבילכם ונסו לבזבז פחות ממה שאתם מכניסים. גם אם אתם מתחילים לחסוך בגיל 35 תוכלו להגיע למיליון בתוך זמן לא רב, בתלות בסכום שאתם מפרישים לחיסכון – ובתלות בשאלה מה אתם עושים עם החיסכון הזה. זה הזמן להגדיר תקציב ולשלוט טוב יותר בהכנסות ובהוצאות שלכם.

 

מיליונרים חוסכים יותר
יכול להיות שאתם פשוט לא חוסכים מספיק?

 

6 – אתם מבזבזים יותר מדי

נדמה לכם שאתם מרוויחים לא רע ומגיע לכם לחיות היטב כשאתם עובדים קשה כל כך. בפועל, בלי שתשימו לב, אתם מבזבזים הרבה יותר ממה שאתם מרוויחים. זו כמובן הדרך הבטוחה להגדלת המינוס שלכם בבנק, ואם זה מנחם אתכם – אתם לא לבד. רוב הישראלים נמצאים היום בצד השלילי של האפס בחשבון הבנק שלהם. מצד שני, המטרה שלכם היא לא להימנות על אלה שנמצאים במינוס, אלא על אלה שנמצאים בפלוס גדול מאוד.

 

מה אפשר לעשות בנדון: גם כאן ניהול התקציב שלכם הוא צעד קריטי. כשאתם עוקבים אחר ההוצאות שלכם אתם מבינים איפה אתם מבזבזים יותר מדי והיכן חשוב לקצץ. קל לנו לחשוב שיש לנו מספיק כסף עודף כדי לבזבז, אבל המעקב הזה מכניס אותנו לפרופורציות וגורם לנו לחשוב פעמיים לפני שאנחנו שולפים את כרטיס האשראי בחנות הבגדים.

 

מיליונרים לא מבזבזים יותר מדי
אם אתם חיים מעבר ליכולת שלכם איך תהיו מיליונרים?

 

7 – אתם מזלזלים בחשיבותה של האגורה

אתם אולי מעריכים את הכסף שלכם ומבינים עד כמה הוא חשוב, אבל אתם כן מזלזלים ב"כסף הקטן" שחומק מבין האצבעות. האיחור בתשלום חשבון החשמל יגרור ריבית קטנה שנראית לכם מזערית, וגם עמלת משיכת המזומן מהכספומט חסרת משמעות כשמדובר בכמה שקלים בודדים. אלא שבטווח הארוך מדובר על הוצאה לא קטנה, ועל כסף שאתם פשוט זורקים לפח.

 

מה אפשר לעשות בנדון: הרבה מאוד. שימו לב למועדי התשלומים, עמדו בהם והימנעו מפיגורים שיובילו לעמלות גבוהות. חוץ מזה, אם אתם מתכננים למשוך מזומן כדאי למשוך סכום קצת יותר גדול כדי שלא תצטרכו לחזור על הפעולה שוב (ולשלם שוב עמלה). תמיד חפשו את הדרך הזולה יותר, גם אם נדמה לכם שההבדל בין חלופה אחת לאחרת הוא הבדל של שקל בודד. לאורך זמן תחסכו הרבה יותר מזה.

 

מיליונרים לא מזלזלים בכסף קטן
לכל שקל יש משמעות – אל תזלזלו בו

 

8 – אתם טובעים בחובות

חובות הם סכנה גדולה. ככל שאתם נוטלים יותר הלוואות ומתפרעים עם כרטיס האשראי שלכם (עוד מקור הלוואה, גם אם אנחנו לא מכנים אותו כך) אתם מתרחקים יותר ויותר מהיכולת לחסוך כסף. יש הלוואות חשובות שאי אפשר לוותר עליהן, לרבות הלוואות סטודנטים או מימון לפיתוח העסק שלכם, אבל יש גם כמה הלוואות מיותרות שאתם לוקחים כדי לסגור מינוס או לממן חופשה, ואלו לא הסיבות הנכונות ללוות כסף.

 

מה אפשר לעשות בנדון: אם יש לכם היום חובות, זה הזמן לתכנן את ההתאוששות שלכם ולקבוע תכנית ברורה לפירעון מלא שלהן. מומלץ להתחיל דווקא מההלוואות שבהן הריבית גבוהה יותר כדי שתוכלו לחסוך כסף בטווח הארוך. אתם עשויים גם להחליט שיש כמה הלוואות קטנות עם קרן של כמה אלפי שקלים, אותן תוכלו לפרוע במהירות רבה יותר. כך או כך, התמקדו במטרה ונסו לסגור כמה שיותר חובות כבר עכשיו.

 

מיליונרים בלי חובות
יש הלוואות חשובות ויש גם כמה מיותרות שאתם בטח סוחבים שנים

 

9 – אתם מזניחים את הבריאות

אתם צריכים לעבוד כדי להרוויח, וזה ממש לא יקרה כל עוד אתם חולים ונשארים בבית מול הטלוויזיה. אנשים עשירים מבינים את זה היטב, והם שומרים על הבריאות שלהם כדי שדבר לא יעצור אותם בדרך לצבירת הון ונכסים.

 

מה אפשר לעשות בנדון: אתם לא חייבים מנוי יקר לחדר הכושר, תוכלו תמיד לצאת להליכה בפארק או על חוף הים. אתם יכולים גם לחסוך כסף על סיגריות ולהפסיק לעשן, מה שישפיע בצורה טובה גם על הבריאות שלכם. חוץ מזה, הקפידו לבצע בדיקות דם בזמן, מרחו קרם הגנה כשאתם מגיעים לים, וגם אם כוס יין טובה מפעם לפעם – אל תפריזו בכמויות.

 

מיליונרים בריאים יותר
אם אתם לא שומרים על הבריאות תהיו חולים ותעבדו פחות

 

10 – אין לכם תקציב

בהיעדר תקציב מסודר אתם ממש לא יודעים מה יוצא, מה נכנס, איפה אתם מגזימים ואיפה צריך לחתוך. איך תוכלו לחסוך ולהרוויח יותר אם אין לכם מושג מה קורה בחשבון הבנק שלכם או לאן הולך הכסף?

 

מה אפשר לעשות בנדון: פתחו קובץ אקסל והתחילו לנהל תקציב. ציינו את ההכנסות שלכם (השכר וכל הוצאה אחרת, אם יש) והתחילו לפרט את ההוצאות. הקפידו לדייק בנתונים, שלפו את פירוט כרטיס האשראי שלכם והגדירו תקציב ברור להוצאות הבית, לבילויים או לעסק, אם יש לכם עסק פרטי.

 

מיליונרים עם תקציב
אם אין לכם תקציב אתם לא שולטים בהכנסות או בהוצאות

 

11 – אתם משלמים יותר מדי מיסים

אף אחד ברשות המיסים לא יתנדב להחזיר לכם כסף על דעת עצמו. אם החלפתם עבודות בשנים האחרונות או אם אתם עצמאיים ויש לכם הוצאות מוכרות שלא דיווחתם עליהן, אתם משלמים יותר ממה שאתם אמורים לשלם.

 

מה אפשר לעשות בנדון: להתחיל לעקוב אחר תשלומי המס שלכם. שכירים יכולים להגיש בקשה לקבלת החזר מס, ואילו עצמאיים חשוב שינהלו מעקב צמוד על כל הכנסה והוצאה. הוצאות על דלק, אירוח ואפילו ביגוד, כל אלו עשויות לחסוך לכם לא מעט בתשלום המס. כדי להימנע מטעויות היעזרו ברואה חשבון, לפחות לצורך מילוי הדו"ח השנתי, גם אם אתם מסתדרים לבד בתשלום המע"מ (אם כי גם שם בעלי עסקים עושים לא מעט טעויות).

 

מיליונרים ותשלומי מס
מיליונרים לא משלמים יותר מיסים ממה שהם אמורים

 

12 – חסרה לכם מטרה אמיתית

מיליונרים דואגים לכסף שלהם, ועבור רבים זוהי מטרה בפני עצמה. הם רוצים להרוויח הרבה והם עובדים כדי להשיג את היעד הזה. אלא שיש להם גם עוד מטרות גדולות יותר, כמו פעילות צדקה למשל. אולי הם פשוט רוצים "להציל את העולם" ואיך אפשר בלי "שלום עולמי"?

 

מה אפשר לעשות בנדון: נסו להבין מה אתם באמת רוצים לעשות בחיים, ואילו מטרות יש לכם חוץ מעבודה וכסף. אתם לא צריכים להתחרות עם ביל גייטס, אדם שמייצר המון כסף בכל רגע נתון ותורם את רובו לצדקה. אתם רק צריכים להגדיר לעצמכם יעדים משלכם, לתרום כמה שקלים לצדקה מפעם לפעם ולקבוע מה יעניק משמעות אמיתית לחיים שלכם. כסף הוא חשוב, וככל שאתם מגדילים הכנסות נסו לתת גם למי שזקוק לעזרה. גם אם אתם לא מאמינים בקארמה, לכל הפחות תרגישו קצת יותר טוב עם עצמכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme