מיליונרים לפני גיל 30: סודות ההצלחה של מי שעשה את זה

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
מיליונרים לפני גיל 30? אפשרי בהחלט
שתף:

אתם בטח מדמיינים לעצמכם איך נראים החיים הנוצצים של אנשי העסקים, אלה שסוגרים עסקאות ענק ומובילים מהלכים עסקיים כמו ביל גייטס או אילון מאסק למשל. סביר להניח שאתם לא ממש טועים, והחיים שלהם נחמדים למדי. מצד שני, הם לא הגיעו להצלחה הזו משום שהם נחמדים, ויש הסברים מצוינים איך הגיעו למעמד של מיליונרים עוד לפני גיל 30.

 

ריצ'רד ברנסון – לחלום בגדול

סר ריצ'רד ברנסון הוא מייסד חברת וירג'ין (Virgin Group), וכבר בגיל 23 הופיעו בחשבון העובר ושב שלו מיליון דולר. פחות משני עשורים מאוחר יותר הוא כבר היה מיליארדר. בבלוג שפרסם ב-2017 הוא גם הואיל בטובו לגלות לנו איך הוא עשה את זה, ולטענתו הסוד הגדול הוא פשוט לחלום: "החלום הוא אחת המתנות הגדולות של האנושות – הוא נותן לנו השראה, מעודד חדשנות, מוביל לשינוי ודוחף את העולם קדימה. אנחנו צריכים לחלום ולעודד גם אחרים לעשות את זה". לטענתו עולם בלי חלומות הוא עולם שאין בו אמנות, הרפתקאות, אנשים שנוחתים על הירח, מנכ"ליות וגם לא זכויות אדם.

 

ריצ'רד ברנסון ועוד מיליונרים צעירים
ריצ'רד ברנסון מעודד אתכם לחלום בגדול

 

מארק צוקרברג מאמין כי מיליונרים לוקחים סיכונים גדולים

הוא הצליח להשפיע על כולנו ובעיקר על הדרך שבה אנחנו מתקשרים, ומאז 2006 פייסבוק היא בהחלט סיפור הצלחה. היא זו שהעניקה לו סטטוס של מיליונר כבר בגיל 22, וצוקרברג גם מסביר את הסוג שלו. לטענתו הוא מעודד את הצוות שלו ליטול סיכונים: "אחד הדברים בהם אני הכי גאה בפייסבוק הוא שאנחנו מאמינים שדברים יכולים להיות תמיד טובים יותר, ואנחנו מוכנים לקחת סיכונים אם אנחנו חושבים שזה יעזור לקהילה שלנו בטווח הארוך". אחד ההימורים האלה הוא השינוי המשמעותי שעבר הפיד שלנו בשנים האחרונות, והוא ללא ספק שינה את התקשורת שלנו בתוך הקהילה.

 

 

ביל גייטס מעריך פתרונות פשוטים

ב-1981 הוא ייסד את מיקרוסופט, עוד כשהיה בן 26. בגיל 31 הוא כבר היה מיליארדר, ובהרצאה שהעביר בהרווארד ב-2007 טען שמה שבאמת מפריע לנו להצליח זה הפתרונות המסובכים. "כדי להפוך מחשבה לפעולה אנחנו צריכים לזהות בעיה, לזהות פתרון ולראות את ההשפעה שלו. מורכבות חוסמת את כל הצעדים האלה. אם יש לנו תשובות ברורות ומוכחות כשאדם או ארגון שואלים 'איך אפשר לעזור' אנחנו יכולים לייצר פעול ולהבטיח שאף מחשבה או דאגה לא יתבזבזו."

 

ביל גייטס בין מיליונרים שהיו ממש צעירים
ביל גייטס מבקש מאיתנו להישאר נאמנים לפתרונות הפשוטים

 

שרה בלייקלי מאמינה שהכישלון מייצר הצלחה

מייסדת Spanx הייתה בת 29 בלבד כשהפכה למיליונרית. זה קרה בשנת 2000, ובגיל 41 היא כבר שינתה את מעמדה למיליארדרית. למעשה היא האישה המיליארדרית הצעירה ביותר שייצרה את ההון שלה בעצמה. היא מכירה היטב את תחושת הכישלון והיא מאמינה שהתחושה הזו חיונית בדרך להצלחה: "כשגדלתי אבא שלי עודד אותי ואת אחי להיכשל. זה באמת איפשר לי להיות חופשיה יותר, לנסות דברים ולפרוש כנפיים.

 

 

וורן באפט מקפיד על בוחן ביצועים חיצוני

הוא היה מיליונר בגיל 30 ומיליארדר בגיל 56, והיום וורן באפט בהחלט שמח להסביר מה הסוד שלו: הוא מודד ביצועים ומשווה את עצמו לא רק ביחס לעצמו אלא גם ביחס לשוק. "השאלה אם אנחנו עושים עבודה טובה או לא היא לא שאלה שמוכרעת לפי הפלוס או המינוס בסוף השנה. אנחנו צריכים למדוד את התוצאה ביחס לביצועים הכללים של ניירות הערך, מדד הדאו-ג'ונס, חברות השקעות אחרות וכיו"ב," הוא מסביר. "אם הביצועים שלנו טובים יותר, זו הייתה בהחלט שנה טובה. אם הביצועים שלנו טובים פחות – מגיע לנו שיזרקו עלינו עגבניות."

 

וורן באפט עוד אחד מכמה מיליונרים גדולים
ורן באפט רוצה שתמדדו את עצמכם ביחס לשוק – ולא ביחס לעצמכם

 

אילון מאסק תולה את ההצלחה בעבודה קשה

מייסד חברת SpaceX ומי שעומד מאחורי ההצלחות של טסלה ופייפאל נכנס לרשימה המכובדים של מיליונרים צעירים בגיל 27, בשנת 1999. בגיל 41 הוא כבר היה מיליארדר. ב-2014 הוא קיים הרצאה באוניברסיטה בקליפורניה ואמר לסטודנטים שהכל תלוי בעבודה קשה, ואם הם רוצים להקים חברה משלהם הם צריכים לעבוד עוד יותר קשה. הוא גם הסביר למה הוא מתכוון: "כשאחי ואני הקמנו את החברה הראשונה שלנו, במקום לשכור דירה שכנו משרד קטן וישנו על הספה. התקלחנו במעונות האוניברסיטה והיה לנו רק מחשב אחד כך שהאתר פעל במהלך היום – ובלילה עבדתי על התכנות, שבעה ימים בשבוע, כל הזמן."

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme