מארק צוקרברג הרוויח 6 מיליון דולר ביום ב-34 השנים האחרונות

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
יומולדת שמח - כמה מארק צוקרברג מרוויח?
שתף:

מוקדם יותר החודש, ב-14 במאי, חגג מארק צוקרברג יום הולדת 34. סביר להניח שמייסד פייסבוק, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, יודע גם לחגוג כמו שצריך. בכל זאת מדובר באדם עם הון משוער של כ-74 מיליארד דולר, לפי פורבס. מצד שני, נראה שהאורחים שהגיעו לחגיגות יום ההולדת שלו לא באמת יכלו להפתיע אותו עם מתנה, יקרה ככל שתהיה. הסיבה? ב-34 שנות חייו הרוויח צוקרברג כ-6 מיליון דולר מדי יום, בממוצע.

 

השנה המאתגרת של מארק צוקרברג

אם נניח לרגע את ברכות יום ההולדת, אפשר להודות שהשנה הנוכחית היא שנה די מאתגרת מבחינת מארק צוקרברג. מנכ"ל פייסבוק ראה את מניית החברה שלו יורדת וגם נאלץ להתמודד עם הביקורת על הרשת החברתית בעקבות דליפת מידע אישי של גולשים ובעקבות הדיווחים על האופן שבו נעשה בפייסבוק שימוש לרעה במסגרת מסע הבחירות לנשיאות ארה"ב. הבשורה הטובה היא שהרשת כבר ותיקה למדי, ולמעשה הוקמה עוד בימים שבה מארק היה סטודנט בקולג'. מאז ועד היום הוא צבר הון עצום, ואם נחשב את הממוצע היומי שלו זה בעיקר יגרום לנו לקנא: 5.97 מיליון דולר. זה הסכום, ורק אדם אחד רשם ממוצע יומי גבוה יותר – ג'ף בזוס, מייסד אמזון, שהממוצע שלו עומד על 6.8 מיליון דולר.

 

פייסבוק של מארק צוקרברג בירידה?
מארק צוקרברג עבר שנה לא פשוטה בעקבות ירידת מניית פייסבוק ודליפת המידע האישי של מיליוני גולשים

 

יזמים אחרים שהתחילו מוקדם

ברור לחלוטין שהממוצע הגבוה קשור בעובדה שרשת פייסבוק הוקמה עוד כשצוקרברג היה סטודנט, וככל שהחל בגיל צעיר יותר כך גם הממוצע אמור להיות גבוה יותר. אם ניקח לצורך השוואה את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, הרי שגם הוא החל את הקריירה שלו בגיל מוקדם. ב-1987 הוא המיליארדר הצעיר ביותר אבל היום הוא בעיקר עוסק בצדקה. בגיל 62 הוא מרוויח ממוצע יומי של כ-4 מיליון דולר ונתח משמעותי מההון שלו מועבר לצדקה. הוא כמובן לא הנדבן היחיד בסביבה. גם צוקרברג מפנה חלק משמעותי מהכנסות פייסבוק לצדקה, בעיקר בשנים האחרונות. למעשה, רק לפני כמה חודשים הוא מכר מניות בשווי 3.38 מיליארד דולר שהושקעו ברובם בקרן הצדקה שלו. הקרן הזו פועלת לקידום נושאים כמו חינוך, בריאות, דיור ורפורמות הגירה.

 

עם הכנסה יפה כל כך נראה שלא נותר הרבה מה לאחל לאחד האנשים העשירים והמשפיעים בעולם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme