לא תאמינו באילו רכבים נוהגים ג'ף בזוס, וורן באפט ומארק צוקרברג

סיון קידר5 דקות קריאה
לא ייאמן: הרכבים של ג'ף בזוס, באפט וצוקרברג
שתף:

לחובבי הגלגלים, בחירת כלי הרכב היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיים, ורכישת רכב כזה או אחר פעמים רבות משתייכת לביטויי אישיות של האדם בעולם, ואף לרמת ההצלחה שלו. לכן שחקני ספורט, אנשי במה ומנהלים רבים מסמנים את תחילת ההצלחה שלהם עם רכישת רכב חדש. אך לא עבור כולם זה נכון. אף על פי שהספיקו לצבור מיליארדים בחשבון הבנק שלהם, חלק מעשירי העולם – כמו ג'ף בזוס או וורן באפט – מעדיפים לנהוג דווקא ברכב שאינו משקף את מעמדם או את גודל הצלחתם. אולי הם מנסים להוות דוגמה לחסכנות או צניעות, ואולי זוהי הפגנת עושר מסוג אחר, שהמשווקים המודרניים נוהגים לכנות "עושר התגנבות", שבאה להפגין את עושרו של האדם על ידי חוסר הצורך בהתרברבות. 

 

הנה 7 מיליארדרים, שבחרו לדבוק בחוק הזה, ולנהוג ברכבים שאומנם לא מביישים את מעמדם, אך גם לא מתקשרים לעושר העצום שלהם.

 

 

ג'ק מה

מייסד ויו"ר בכיר בקבוצת "עליבאבא", חברת המסחר האלקטרוני המובילה בסין, עם הון אישי מוערך בכמעט 40 מיליארד דולר, הוא גם האדם העשיר ביותר במדינה. אך רכבו האישי לעולם לא יספר לכם זאת, מאחר והוא נוהג ברוו RX5, רכב ספורט עם מערכת הפעלה מבוססת SUV מבית יצרנית הרכב הסינית סאיק.

 

סטיב באלמר

על אף ששוויו עולה על 40 מיליארד דולר, באלמר נשאר נאמן לרכבי פורד מעיר הולדתו, דטרויט, בה הועסק אביו. כאשר היה מנכ"ל בחברת מיקרוסופט, פורד ייצרו כלי רכב עם מערכת מידע אינפורמטיבית, המבוססת על מיקרוסופט, בשם "סינק". כדי לחגוג את יצור הרכב המיליון בטכנולוגיית סינק, אלן מולאלי, מנכ"ל פורד דאז, העניק לבאלמר פורד היברידית בשווי 30,000 דולר. הרכב הפך להיות הפייבוריט של באלמר והוא נשאר נאמן לו עד כה.

 

 

אליס וולטון

היורשת ברת המזל של רשת וולמארט – הקמעונאית שנוסדה על ידי אביה, סם וולטון, היא האישה העשירה ביותר בעולם, עם הון של כמעט 50 מיליארד דולר. אבל נראה שהיא התעלתה אפילו על אופיו החסכני של אביה. סם אמר שהוא שמר את טנדר פורד F-150 1979 כרכב היומי שלו עד מותו בתחילת 1990. לעומתו אליס נוהגת בטנדר פורד F-150 של 2006, אם כי בגרסה המשודרגת, הקינג ראנץ', שעלתה כ -40 אלף דולר.

 

 

מארק צוקרברג

למייסד ולמנכ"ל פייסבוק, המוערך בשווי של מעל 50 מיליארד דולר אין בעיה לבלות את מרבית זמנו מאחורי ההגה של אקורה TSX, רכב סדאן ספורט ממותגי היוקרה של הונדה במחיר בינוני של 30,000 דולר בלבד. צוקרברג נצפה נוהג גם ברכבו פולסווגן גולף, GTI ספורטיבי, הפופולרי בקרב קהל צעיר, החובב נסיעה מהנה  במחיר זהה לאקורה.

 

 

אינגוואר קמפראד

לפני שנפטר בתחילת השנה, מייסד רשת כלי הבית העולמית משוודיה, איקאה, היה בין עשרת האנשים העשירים ביותר בעולם, עם שווי נקי של 58 מיליארד דולר. הוא היה עסוק עד כדי כך, שבילה חלק ניכר מחייו בהתחמקות ממסים אישיים ועסקיים גבוהים של המדינה הנורדית על ידי יצירת תאגידים שונים ומלכ"רים כדי להגן על עושרו ולחיות בשווייץ. אך גם כשהיה בחו"ל, הוא עדיין נהג בשוודית, ששווייה 25 אלף דולר, וולוו 240, משנת 93', עד שוויתר על הנהיגה עקב גילו המופלג.

 

 

View this post on Instagram

 

Volvo on country roads #volvosedans #volvo240 #volvo #vccn

A post shared by Martin Harrytassen (@harrytassen_official) on

 

וורן באפט

יו"ר אגודת ברקשייר האת'ווי, באפט, שווה יותר מ -80 מיליארד דולר. כשרכש את מכוניתו הקודמת ב -2006, הוא בחר בקדילק צנועה יחסית, DTS, במחיר של כ -45 אלף דולר. מרי בארה, מנכ"לית ג 'נרל מוטורס (הבעלים של המותג קדילאק) שכנעה אותו לפני כמה שנים לשדרג את רכבו לקדילאק XTS 2014, בשווי 55,000 אלף דולר. את מכוניתו הישנה העמיד למכירה פומבית עבור צדקה כדי לתמוך בהתאגדות בנות בעיר הולדתו של אומהה, נברסקה, והיא נמכרה ב- 122,500 דולר.

 

 

ג'ף בזוס

כאדם שיצר את ענקית הסחר האינטרנטי, אמזון, בזוס אמור להיות האדם העשיר בעולם עם שווי, המוערך בין 100 ל- 150 מיליארד דולר. ובכל זאת, בניגוד לעמיתים כמו פול אלן או ביל גייטס, המתגאים ברכבי יוקרה בעלי 7 ספרות, בזוס הצהיר לא פעם, שהוא מעדיף לנהוג בעצמו בהונדה אקורד משומשת, המוערכת ב- 5 ספרות בלבד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme