10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

הנסיעה ברכבת ממש לא תהיה נוחה יותר בקרוב, מי נמצא "בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל" ומי הגיש לסתיו שפיר תביעה על סך חצי מיליון שקלים?

 

1 – מחלת נהגי הקטר – השלב הבא

אחרי כמה חופשות מחלה קצרות, נהגי הקטר נוקטים בצעדים נוספים במסגרת המאבק שלהם בהנהלת הרכבת. עכשיו הם מכריזים על סכסוך עבודה בטענה שסידור העובדה נכפה עליהם "בכוחניות", תוך שהוא מסכן את הנהגים ואת הנוסעים. בהתאם, מיום ראשון הקרוב (10.3) תיפסק פעולת הרכבות בקווי ראשונים-לוד וכרמיאל-חיפה החל מהשעה 14:00.

 

רכבת ישראל
עוד שיבושים בדרך

 

2 – המחאה מגיעה גם לעובדים הפרא-רפואיים

כ-8,000 עובדים צפויים לשבות מיום ראשון הקרוב, בהם קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים ודיאטנים. הטענה המרכזית: משרד האוצר, כמו גם משרד הבריאות ושירות בריאות כללית, הפרו סיכומים אליהם הגיעו הצדדים לפני למעלה מחצי שנה. סיכומים אלה התייחסו להוספת תקנים והעלאות שכר, אבל לטענתם הם עדיין נמצאים "בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל".

 

 

3 – היקף הרכישות שלנו באשראי: 330 מיליארד שקלים

על פי הדוחות הכספיים של חברות האשראי, הישראלים השתמשו בכרטיסים שלהם ב-2018 בתדירות גבוהה יותר. למעשה, בין 2017 ל-2018 נרשמה עלייה של 9%. חוץ מזה, ישנם 10.4 מיליון כרטיסי אשראי בתוקף, וחברות האשראי נהנו בזכותם מהכנסות של כמעט 5 מיליארד שקלים – עלייה של כ-10%. הגידול העיקרי במכירות, כמה לא מפתיע, הוא בתחום הרכישות אונליין. לפי חברת כאל, הישראלים ביצעו בשנה שעברה 24% יותר רכישות אונליין (מחו"ל) ביחס ל-2017.

 

4 – ה-OECD חוזה האטה

ארגון ה-OECD תיקן את תחזית הצמיחה כשלושה חודשים לאחר שפורסמה. על פי התחזית המקורית, שיעור הצמיחה הגלובלית צפוי היה לעמוד על 3.5%, אבל כעת השיעור הזה תוקן ל-3.3%. בארגון צופים כיווץ של כ-0.2% בכלכלת איטליה, וכן צפויה תחזית שלילית גם ביחס לכלכלות טורקיה וארגנטינה. חוסר הוודאות הפוליטית והמתיחות בסחר הבינלאומי הם שניים מההסברים המרכזיים לתחזית העדכנית.

 

OECD
משנים תחזיות

 

5 – חברת גט מתכוננת להנפקה

מנכ"ל גט (Gett) הביע בפני עובדי החברה את כוונותיו לעתיד. במכתב שהועבר לכלל העובדים ציין שהמתחרות המרכזיות של החברה סופגות הפסדים בעוד גט ממשיכה לצמוח. לטענתו, זה בדיוק מה שפותח את האפשרות להנפקה עוד במהלך השנה הקרובה. "אנחנו רוצים להיות ערוכים לזה כבר ברבעון הרביעי של 2019," כתב.

 

6 – התביעה נגד סתיו שפיר: חצי מיליון שקלים

עד שיגיע יום הבוחר הדרמות כנראה לא ייעלמו, וגם לא חילופי ההאשמות. רק אתמול הגיש איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) כתב תביעה נגד סתיו שפיר (העבודה). בן גביר טען שחברת הכנסת כינתה את אנשי המפלגה "נאצים" והוא דורש חצי מיליון שקלים ממנה, וכן מחברת הכנסת מיכל בירן.

 

סתיו שפיר
למי קראת "נאצי"?

 

7 – גם אתם תיירים מרוצים?

אם נשפוט לפי סקר חדש, הישראלים תיירים מרוצים למדי. בסקר, שבחן כ-3.5 מיליון חוות דעת שפורסמו ביחס ליותר מ-13,000 מלונות ב-70 יעדים, נמצא שהתיירים שמגיעים מארץ הקודש לא מתלוננים יותר מדי, ובאופן כללי הם די מרוצים. הם מעניקים ליותר מלונות דירוג של חמישה כוכבים, אם כי לא מאוד נדיבים במתן דירוגי ארבעה כוכבים. כך ניצחו אותנו הרוסים, שהגיעו למקום הראשון. אם תהיתם, הספרדים הם התיירים הכי פחות מרוצים שיש.

 

8 – פייסבוק מפתיעה: מתמקדים בשיתוף אישי

מארק צוקרברג הצליח להפתיע. אחרי שבמשך שנים עודדה הרשת החברתית שלו שיתוף תמונות והודעות בתפוצה רחבה, עכשיו המטרה משתנה. לטענת מייסד החברה, הוא מתכוון לשנות את אופי הרשת החברתית ולהתמקד בתקשורת מוצפנת ופרטית עם קבוצה מצומצמת יותר של אנשים, כאלה שהמשתמש מכיר. כדי להשיג את היעד הזה יידרש שיתוף פעולה בין כמה שירותים הקיימים כיום תחת המותג פייסבוק: אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר.

 

 

9 – קיילי ג'נר עקפה את מארק צוקרברג

עד לפני כמה ימים היה למארק צוקרברג שיא אחד מרשים במיוחד: הוא היה האדם הצעיר ביותר שהגיע לתואר מיליארדר בכוחות עצמו, לאחר שצבר את המיליארד הראשון בגיל 23. עכשיו השיא הזה נשבר, ומייסדת מותג האופנה "קיילי קוסמטיקס" הגיעה למעמד המכובד בגיל 21 בלבד. "זה כוחה של המדיה החברתית, ולי היה בסיס חזק עוד לפני שהתחלתי לעשות משהו".

 

קיילי ג'נר
מי זה מארק צוקרברג?

 

10 – מה העלים את נגיף ה-HIV?

גבר בריטי, נשא נגיף ה-HIV, הוא ככל הנראה אחד משני המקרים היחידים שבהם דווח על ריפוי מהנגיף. גם במקרה שלו, בדומה למקרה אחר (מברלין), השתלת מח עצם הובילה לריפוי. אז בשלב הזה הרופאים עוד לא ממהרים להתייחס להליך הזה כאל פתרון בגלל הסיכונים הנלווים אליו, אבל זה בהחלט צעד חשוב בכיוון הנכון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme