10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

הרכבת מפסידה מאות מיליוני שקלים, חברת תעופה עומדת לקרוס, אפל השיקה 4 שירותים חדשים ועוד סטארט-אפ ישראלי נרכש בעסקת ענק.

 

1 – רכבת ישראל הפסידה 338 מיליון שקלים

התוצאות הכספיות של 2018 מעידות על הפסד משמעותי עבור רכבת ישראל. אם ב-2017 הפסידה רכבת ישראל 41.5 מיליון שקלים, בשנה שעברה עלה המספר הזה ל-338 מיליון. אולי המנכ"ל החדש, שאושר באופן רשמי לתפקידו, יצליח לחולל שינוי.

 

 

2 – אחרי שלושה חודשים: ירידה בשיעור האבטלה

הירידה הזו אולי לא דרמטית, בלשון המעטה, אבל היא מגיעה לאחר 3 חודשי יציבות. כך, שיעור אבטלה של 4.1% בפברואר מאותת על שינוי קטן בהשוואה ל-4.2%,  ועל עליה בשיעור המשתתפים בכוח העבודה.

 

 

3 – כופר תמורת הישרדות

כבר יצא לנו לשמוע על כמה האקרים שעשו נזק לא קטן בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע בעולם, אבל עכשיו תכנית הריאליטי המובילה של רשת על הכוונת. גורמים אנונימיים הצליחו להשתלט על המחשבים בחדר העריכה של "הישרדות" ו"המרוץ למיליון". ככל הנראה קיימת דרישה לכופר תמורת שחרור המחשבים, וחשוב לזכור שדליפת מידע (או ספוילרים) תפגע באחת ההפקות היקרות של הערוץ.

 

4 – הפתרון לתחבורה בזמן האירוויזיון

בהנחה (ובתקווה) שתחרות האירוויזיון תתקיים כמתוכנן בתל אביב בחודש מאי, לבעיה אחת כבר מצאו פתרון. לאחר רפורמת הרב-קו עלתה הדילמה כיצד יגיעו התיירים ממקום למקום בעיר המארחת, אבל עכשיו יש מענה: הם יוכלו להנפיק את הכרטיס הנטען בשדה התעופה. באותה הזדמנות יקבלו גם 20% הנחה לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים, בניסיון לעודד את התיירות כמובן.

 

 

5 – חברת WOW בדרך להתרסקות?

חברת לואו-קוסט נוספת על סף קריסה. חברת התעופה של איסלנד הודיעה שלא תוכל לרכוש את WOW, ובעקבות הודעה זו – טיסות שתוכננו בוטלו. חוץ מזה, החברה אמורה הייתה לחזור לישראל בקיץ הקרוב, מה שככל הנראה לא עומד לקרות.

 

6 – ארבעה שירותים חדשים לאפל

דיברנו לא מעט על שירות אפל TV פלוס, הסטרימינג החדש של ענקית הטכנולוגיה, אבל באירוע מיוחד הושקו אתמול גם שירותים נוספים. כוכבים כמו אופרה ווינפרי וג'ניפר אניסטון הגיעו כדי לקדם את השירותים הללו, כשלצד התחרות מול נטפליקס מתכננת אפל להשיק גם תוכן חדשות ומגזיני, מנוי למשחקים (אפל ארקייד) וכרטיס אשראי דיגיטלי.

 

7 – בין התכנים של אפל: ג'ניפר אניסטון, ריס וויתרספון וג'ייסון מומאה

באירוע של אפל נחשפו גם כמה מהתכניות החדשות של הערוץ החדש, בהקמתו הושקעו כמיליארד דולר. בין השאר הוכרז על פרויקט מסקרן של ג'ניפר אניסטון עם ריס וויתרספון וסטיב קארל, סדרה שתתמקד בסט הצילומים של תכנית בוקר; ג'ייסון מומאה (אקוומן) יככב בפרויקט שמרכזו יקום שנחרב בגלל וירוס שמותיר את מיליוני שורדים עיוורים; ובנוסף פותחו גם תכנים של הקומיקאי והתסריטאי קומאיל ננג'יאני ("חולי אהבה"), של הבמאי ג'יי ג'יי אברמס ("אבודים") וכמובן אופרה ווינפרי.

 

 

8 – פייסבוק הסירה 30 חשבונות מזויפים

החשבונות המזויפים, שפעלו לקראת הבחירות המתקרבות, נסגרו על ידי פייסבוק ולפי הדיווחים פעלו לקידום תכנים עם "גוון פוליטי ימני". נשיאת איגוד האינטרנט טענה כי רובם המוחלט של החשבונות הם תומכי ראש הממשלה ואמרה היא לא יכולה "שלא לשאול את עצמי שאלות קשות על הפער הזה. מדוע הרוב המכריע של החשבונות המזויפים המדווחים הם תומכי אדם אחד?"

 

 

9 – הפיצ'ר החדש של טלגרם

לפעמים אתם שולחים הודעה ומתחרטים עליה מיד אחרי שנשלחה, אולי אפילו הרבה אחרי – כשהיא משמשת נגדכם. הפיצ'ר החדש של טלגרם אמור לעזור לכם להתמודד עם זה, בזכות האפשרות לערוך הודעות ישנות ולמחוק אותן. אלא שלמרות שמדובר במהלך חיובי, יש לו גם בעיות. למשל, מה יקרה אם מישהו יחליט לערוך הודעות ששלחתם ולהוציא את השיחה מהקשרה?

 

10 – מקדונלדס רוכשת סטארט-אפ ישראלי

חברת המזון הגדולה עומדת לרכוש את חברת דיינמיק יילד (Dynamic Yield) הישראלית תמורת קצת יותר מ-300 מיליון דולר. היתרון של הסטארט-אפ מבחינת מקדונלדס הוא בפלטפורמה שמאפשרת למותגים להגדיל הכנסות באמצעות התאמת תוכן אתר האינטרנט (או המובייל או האפליקציה) לכל לקוח.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme