10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

בקרוב כולנו ניחשף לתוכן שיווקי כמעט בכל תכנית טלוויזיה, גורל הברקזיט לא ממש ברור (וגם לא גורלה של תרזה מיי) וחברת בואינג מפסידה מיליארדי דולרים.

 

1 – בקרוב תחשפו לתוכן שיווקי

אם חשבתם שאתם מוצפים בתוכן שיווקי בתכניות טלוויזיה, הרי שהמצב לא הולך להשתפר. להיפך. הרשות השנייה אישרה בימים האחרונים כללים חדשים בתחום, ובעקבות השינוי תוכלנה תכניות טלוויזיה לכלול תוכן שיווקי למימון עד 60% מעלות התכנית. בתכניות דרמה שיעור המימון יעמוד על 40% ואילו בתכניות אקטואליה וילדים ייאסר תוכן שיווקי מכל סוג שהוא. תכניות שבהן ייעשה שימוש בתוכן שיווקי יידרשו להציג סמל שיבהיר זאת, ובמהלך חצי השנה הראשונה ייכתב בפירוש כי קיים תוכן שיווקי – הן בתחילת התכנית והן בתחילתה ובסופה של כל הפסקת פרסומות.

 

2 – הבריטים דורשים משאל עם חדש

מאות אלפי בריטים ניצלו את סוף השבוע לצעדה לעבר מרכז לונדון כשהם דורשים משאל עם חדש בנוגע לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופאי. התזמון בהחלט הגיוני, לאחר מספר ניסיונות של ראש הממשלה תרזה מיי להעביר הסכם ברקזיט, ניסיונות שכשלו בשלב ההצבעה.

 

תרזה מיי
בדרך החוצה? תרזה מיי

 

3 – במקביל: האם תרזה מיי בדרך החוצה?

בזמן שהאזרחים רוצים עוד משאל עם, בקבינט הבריטי בכלל לא מאמינים שתרזה מיי תישאר בתפקידה בעוד שבועיים. "למרות כל חילוקי הדעות האידאולוגיים בנושא הברקזיט, אנחנו מאוחדים בנושא אחד – כולנו חושבים שתרזה צריכה ללכת," אמר בכיר בקבינט, ונראה שעל פי ההערכות של עמיתיו, ראש הממשלה תעזוב את המשרד תוך 10 ימים לכל היותר.

 

 

4 – בואינג מפסידה 6 מיליארד דולר

אחרי שעשרות מדינות קרקעו את מטוסי בואינג, התרסקות המטוס האתיופי מסבכת את יצרנית המטוסים עוד יותר: חברת התעופה של אינדונזיה ביקשה לבטל הזמנה של 49 מטוסים. שווי ההזמנה הזו – 6 מיליארד דולר. עדיין לא ברור אם יוזמנו מטוסים אחרים של בואינג או לא, אבל זו החברה הראשונה שמכריזה על ביטול הזמנת מטוסים בעקבות ההתרסקות.

 

בואינג
ממשיכה להסתבך? בואינג

 

5 – עוד תקלת אבטחה משמעותית מבית פייסבוק

אם לרשת החברתית לא הספיקו השערוריות מהשנה האחרונה, הנה עוד אחת שנחשפה בסוף השבוע: מאות מיליוני סיסמאות של גולשים אוחסנו ללא הצפנה ראויה. אחסון המידע הוביל לחשיפתו בפני אלפי עובדי פייסבוק, וברשת החברתית אישרו את המידע. לטענת החברה, הפרצה הזו התגלתה בינואר, במסגרת בדיקה שגרתית, אבל איש מעובדי החברה לא ביצע שימוש לרעה בסיסמאות הגולשים.

 

6 – אילון מאסק מבקש מהעובדים להתנדב

מנכ"ל טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים, שלח מייל לכלל עובדי החברה. במכתב הפנימי שהפיץ ביקש מהעובדים להתנדב ולסייע לחברה במשלוח רכבים לאירופה, סין ואמריקה הצפונית. הבקשה הזו מגיעה לאחר שגם סגן נשיא החברה ביקש מהעובדים לסייע באספקת כ-30 אלף מכוניות.

 

אילון מאסק
מי מתנדב? אילון מאסק

 

7 – למה נאסר על עובדים להתחפש לעכברים?

לפני כחודש הופץ סרטון שהציג עכברים במטבח של אחד מסניפי דומינוס פיצה, ובזמן שברשת מתמודדים עם ההשלכות, על העובדים הוטלה בפורים מגבלה אחת: אסור להתחפש לעכברים. כנראה שברשת הפיצריות לא ממש מבינים הומור, או לפחות הומור עצמי.

 

 

8 – האתגרים של נטפליקס

בזמן שהיא נחשבת לשחקנית המובילה בעולם הסטרימינג, נטפליקס מתחילה להתכונן לשני האתגרים הגדולים שצפויים לה השנה – הראשון כבר השבוע. חברת אפל מתכננת להשיק את שירות הסטרימינג החדש, בו היא משקיעה כמיליארד דולר, ובהמשך תיכנס לתחום גם דיסני. התחרות מצד דיסני בהחלט דרמטית, שכן כל התכנים המוכרים שלה, כולל סרטי גיבורי העל של מארוול, יעלו ברשת וייעלמו למנויי נטפליקס. עם תחרות הולכת וגוברת גם מצד אמזון פריים, נטפליקס יכולה להתחיל לדאוג.

 

נטפליקס
תעמוד באתגר? נטפליקס

 

9 – לפני ההנפקה: פינטרסט מציגה את ההכנסות השנתיות

הרשת החברתית הפופולרית פינטרסט מתכוננת להנפקה, ובמסגרת הזו פרסמה תשקיף לפיו ב-2018 עמדו הכנסותיה על 756 מיליון דולר. לטענתה היא הפסידה 63 מיליון דולר, אבל ההכנסות מעידות על עליה של כ-60 אחוזים ביחס להכנסותיה ב-2017. בנוסף הכריזה החברה של 265 מיליון גולשים, מספר מרשים אבל כזה שנחשב לנמוך יחסית בהשוואה לרשתות הגדולות פייסבוק (2.3 מיליארד) וטוויטר (321 מיליון).

 

10 – בז"ן תשלם 82 מיליון שקלים

חברת בתי הזיקוק צפויה לשלם לעיריית חיפה כ-82 מיליון שקלים. סכום זה נקבע במסגרת פשרה בין בתי הזיקוק לבין העירייה, והוא נמוך משמעותית מהסכום המקורי: 170 מיליון שקלים. היטלי הביוב נקבעו לאחר כחמש שנות דיונים, ולאחר שהעירייה דרשה במקור – כבר בשנת 2014 – סכום של כ-400 מיליון שקלים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme