גולשים מהטלפון הנייד, משחקים פוקר וקוראים חדשות: הרגלי השימוש של הישראלים בפייסבוק

שני ודאוקר2 דקות קריאה
כל מה שצריך לדעת על הרגלי השימוש בפייסבוק
שתף:

הפייסבוק. הוא כאן להישאר והוא מהווה חלק בלתי נפרד לא רק מהחיים של כולנו אלא מהיומיום והשגרה של רובנו. בפייסבוק אפשר למצוא הכל – עדכונים בנוגע לפעילויות של חברים, פרסומים על פעילויות שמעניינות אותנו בסביבת המגורים או בקהילה שלנו, לקרוא את החדשות האחרונות מהארץ או מכל מדינות העולם ולהישאר בעצם מעודכנים, בכל תחומי החיים. פיאלקוב דיגיטל, חברת שיווק דיגיטלי הנחשבת למובילה בתחום, פרסמה כמה סטטיסטיקות מעניינות. נתונים אלה מתארים את הרגלי השימוש של הישראלי בפייסבוק וזו הזדמנות מצוינת לבחון באופן אובייקטיבי ומקצועי – למה באמת משמשת אותנו הרשת החברתית המובילה בעולם. חשוב לסייג שהנתונים והניתוח מבוססים על נתונים שהזינו המשתמשים אודות עצמם.

 

אופן ותדירות השימוש

מסתבר שכמעט כולנו גולשים בפייסבוק דרך המכשיר הנייד. יחסית לשנת 2017, אז עמד שיעור המשתמשים בנייד על 60%, הרי שב-2018 עלה שיעור זה ל-67%. הגלישה בפייסבוק, בדומה לגלישה ברשת האינטרנט בכלל – שמורה כמעט בלעדית למכשירים הניידים וב-2018 אפילו חלה ירידה של כאחוז אחד בשיעור המשתמשים במחשבים הנייחים. יחסית לשנת 2017 מראים המשתמשים פחות מעורבות בפוסטים או בעדכונים שהם חשופים אליהם – פחות לייקים, פחות הוספת תגובות והרבה פחות שיתופים.

 

הרגלי השימוש בפייסבוק
אנחנו גולשים בעיקר מהטלפון

 

מהם הדפים הישראליים הפופולריים ביותר?

חשוב לדעת שהדפים הפופולריים מושפעים באופן ישיר מנושאים שעולים ויורדים מהשיח הציבורי הגלוי. באופן די מפתיע, העמוד עם מספר העוקבים הגבוה ביותר בישראל, כלומר העמוד שנחשב לגדול ביותר הוא העמוד של משחק הפוקר טקסס הולדם. לעמוד מעל מיליון עוקבים והדף פעיל על בסיס יומיומי, עם מעורבות בלתי פוסקת של העוקבים שלו. במקום השני, בדומה לשנה הקודמת – עמוד האקטואליה YNET, עם כמעט מיליון עוקבים ועדכונים מדי כמה שעות ובמקום השלישי העמוד שבעבר היה מכונה "הצינור" וכיום שמו "הצנרת" – דף חברתי שניתן לפנות אליו ולשתף ממנו אירועים שקשורים לאזרח הקטן. בנוסף לאלה, ברשימת עשרת העמודים המובילים ניתן למצוא את העמוד של סופר פארם, מאקו, קסטרו, רשת 13 והנציג הזר הבודד בעשירייה הפותחת – Tasty – עמוד מתכונים ובישול.

 

 

בואו נדבר על גיל, מגדר ומצב אישי

על פניו נראה בעין בלתי מקצועית שכולם גולשים בפייסבוק ללא הבדל גיל, דת, מגדר, מוצא, מצב משפחתי או תחום עיסוק. החלוקה בין המגדרים די שווה – 53% מהגולשים הם גברים ו- 47% נשים. כשליש מאלה וגם מאלה בין הגילאים 25-34 והשאר – בשאר הגילאים ללא חלוקה מוגדרת. מה שמעניין הוא שכ-6-8% גברים ונשים מעל גיל 65 גולשים ונהנים מהרשת. מבחינת מצב אישי ומשפחתי יש יתרון עצום לנשואים (56%) על פני רווקים (32%), כאלה שהגדירו את מצבם כ"נמצאים במערכת יחסים" (9%) ומאורסים (3%).

 

גברים ונשים במידה זהה
אין כמעט הבדל מגדרי

 

במה אנחנו עובדים?

על פי הסקר של פיאלקוב דיגיטל אפשר למצוא בקרב משתמשי הפייסבוק עובדים בכל הדרגים, מנהלים בכירים או זוטרים ועובדים כמעט מכל תחומי העיסוק. מנהלים כאלה ואחרים מובילים את טבלת העיסוקים של משתמשי הרשת החברתית (32%), אחריהם עובדי אדמיניסטרציה (17%) – מה שהגיוני מאד ביחס לכך שהם אלה שמבלים את רוב זמן העבודה שלהם מול המחשב ובאותו אחוז גם עובדי חינוך ומכירות (17%). אנשים שעובדים בתפקידים שונים של מערכת הבריאות והרפואה ממוקמים במקום הרביעי (16%), ביחד עם מי שקשור לתחום האומנות, הבידור, הספורט והמדיה. הסבר אפשרי לשתי קבוצות אלה יכול להיות העבודה סביב השעון במשמרות של 24 שעות ביממה.

 

 

אז מה זה אומר עלינו?

קודם כל – אפשר להירגע. אין בנתונים האלה כדי להצביע על שימוש חריג, אסור או בעייתי ברשת החברתית. את זה שהיא לוקחת חלק בחיים של כולנו אנחנו כבר יודעים ואין ספק שמעניין לדעת קצת נתונים בנוגע לאופן השימוש שלנו ולדרך שבה הרשת מושכת את תשומת הלב שלנו, בעיקר במקביל להיותנו הורים ועובדים. שנת 2019 שרק עכשיו התחילה מביאה איתה ציפייה רבה בנוגע לשינוי, אם יהיה בהרגלי השימוש שלנו אבל בשביל לדעת אותם – נצטרך להמתין.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme