איך הרפורמה בתחבורה הציבורית תשפיע על ההוצאות שלכם?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
איך הרפורמה בתחבורה הציבורית תשפיע עליכם
שתף:

החל מה–21 לדצמבר השנה (2018), הרפורמה בתחבורה הציבורית לא תאפשר עוד לגשת אל נהג האוטובוס עם מטבע של חמישה שקלים, ולצפות לקבל כרטיס בודד לנסיעה בתוך העיר. רפורמת התחבורה הציבורית נועדה הן על מנת לאפשר לנהגי האוטובוס להתרכז בנהיגה – עם הפסקה מוחלטת של אפשרות הרכישה של כרטיס נסיעה מהנהג; וגם לעודד נהגים פרטיים להעדיף נסיעה בתחבורה הציבורית, באופניים או בכל דרך אחרת – כל זמן שאתם משתמשים פחות ברכב הפרטי. המוטיבציה? פחות פקקים, פחות זיהום אוויר, פחות בזבוז זמן על חיפוש חנייה – ויותר איכות חיים לכולנו. על עיקרי הרפורמה הממשמשת ובאה עלינו בהתנהלות התחבורה הציבורית בישראל – לפניכם.

 

הרפורמה בתחבורה הציבורית
שינויים משמעותיים בהיבטים רבים בשוק התחבורה הציבורית בישראל, נכנסים לתוקף החל מסוף דצמבר 2018 – זאת, על מנת לאפשר תחבורה ציבורית יעילה ובטוחה יותר – ופחות סיבה להשתמש ברכב הפרטי שלכם

 

השינויים בשימוש באוטובוסים – מעכשיו, רק רב קו

השלב הראשון שכבר יוצא אל הפועל בתחבורה הציבורית בישראל, הוא ההפסקה המוחלטת של כרטיסי נסיעה חד פעמיים בקווי האוטובוס של דן בגוש דן. לאחר ניסוי מוצלח בירושלים, מאז אוגוסט 2018, בו הנהגים לא איפשרו עוד מכירת כרטיסי נסיעה, וכל נוסע באוטובוס נדרש להחזיק כרטיס רב קו שטעון עבור הנסיעה הספציפית – המודל מתרחב לכל קווי הנסיעה הציבורית של חברת האוטובוסים דן במרכז הארץ. איך תוכלו לרכוש כרטיס לנסיעה באוטובוס? דרך הכספונטים – המכשירים האוטומטיים שכבר משמשים לרכישת כרטיס לנסיעה באוטובוס; דרך אפליקציית הופ-און המאפשרת רכישת כרטיס נסיעה באוטובוס, ודרך אתר האינטרנט של חברת הופ-און. בפיצוציות ובנקודות מכירה נוספות, תתפרש רשת מסופי טעינה שתאפשר חידוש ורכישה של נסיעות – או "טעינה" של כרטיס הר קו שכבר יש לכם, לטובת נסיעות נוספות.

 

גם ליד תחנות העגינה של אופני תל-אופן, תתאפשר טעינה של כרטיסי רב קו. בכרטיס הרב קו שלכם ניתן יהיה לטעון כסף, ולהשתמש בו עבור כל נסיעה בנתיבים המחודשים. גם עבור נסיעה בודדת – תתבקשו לרכוש כרטיס רב קו ולטעון אותו. בחודשים הקרובים, יתאפשר "זמן הסתגלות" במהלכו ניתן יהיה לשלם לנהג האוטובוס 10.90 ₪ ולקבל כרטיס רב קו טעון לנסיעה מקומית בודדת.

 

 

האם הרפורמה בתחבורה הציבורית משתלמת?

חברת האוטובוסים תספק שני סוגים של כרטיס רב קו – כרטיס רב קו אנונימי, אותו ניתן יהיה לרכוש בשלב הראשון גם אצל נהגי האוטובוס במחיר של חמישה שקלים, וכרטיס רב קו אישי הכולל תמונה, שאותו ניתן יהיה לרכוש רק באתר האינטרנט של החברה. ניראה כי בעוד מחיר הרכישה של הכרטיס הוא תוספת (זעומה) לעלות התחבורה הציבורית שלכם), עלויות הנסיעה – בעיקר עבור מי שיזמינו לעצמם כרטיס אישי – יפחתו, בשל ההטענה בסכומים גדולים בכרטיס.

 

האם הרפורמה בתחבורה הציבורית תועיל?
ככלל, הרפורמה בתחבורה הציבורית אמורה להשפיע גם על הכיס שלכם

 

בעתיד – תוכלו לקבל כסף חזרה

שורה של עדכונים נוספים בפעילות התחבורה הציבורית ותקנות שנועדו לעודד את בעלי הרכב הפרטיים לעבור להשתמש בתחבורה הציבורית, צפויה להיות מוצגת בפני וועדה ייחודית בקרוב, הנה כמה מהשינויים שמעניין במיוחד לשמוע עליהם

  • 2,000 ₪ בחזרה – במהלך שנת 2019 מתוכנן פיילוט לתכנית שתשלם 2,000 ₪ לנהגים שיוכיחו כי השתמשו פחות ברכב שלהם ועברו להשתמש בתחבורה הציבורית
  • "מהיר לעיר" – הנתיב השמאלי של הכביש המהיר איילון בתל אביב כמו גם כביש החוף, הוא כביש מספר 2 המוביל מצפון לדרום במרכז הארץ, יהפכו נתיבים מהירים ובחלק מהאזורים תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית ואוטובוסים, לאורך הנתיבים ובצמתים מרומזרות. הפרויקט צפוי לצאת לדרך בתחילת שנת 2019, והמשמעות היא נסיעות קצרות יותר ואולי אף נטולות פקקים, בנתיבי התחבורה הציבורית במרכז.
  • אוטוסטראדה של אופניים – עוד תוספת מרעננת לנתיבי התחבורה שלנו בארץ היא תוספת מתוכננת של אוטוסטראדת אופניים, שבעה שבילים בורך 15 קילומטרים כל אחד, ברוחב של נתיב תחבורה בכביש ובבטיחות מוגברת – המיועדת לאפשר לרוכבי אופניים נסיעה בטוחה באזור העיר תל אביב. הנתיבים ישלבו מעברים תת קרקעיים מתחת לנתיבי התחבורה ואף פינות מנוחה למדוושים

 

 

חיזוי עתידות – בקרוב, תיסעו באוטובוס

אין זה סוד כי מי שעובדים ו/או מתגוררים באזור מטרופולין תל אביב יפו, מבזבזים בממוצע מעל שעתיים ביום ברכב שלהם. רפורמה המפורטת שנועדה להפוך את השימוש בתחבורה ציבורית נגיש, נוח ובטוח יותר, ואשר שלב א' בה כבר יוצא לדרך במהלך החודש הקרוב – צפויה לשנות את פני הדברים, ולאפשר למספר עולה והולך של נהגים להשאיר את הרכב הפרטי בבית, ולהתנייד לאורך היום בתחבורה ציבורית – או אפילו בעזרת אופניים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme