10,000 שקלים – זה הקנס לרוכבי האופניים על פי התקנות החדשות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
זה הוא הקנס לרוכבי האופניים
שתף:

ממש לאחרונה נאלצנו לעקוב בצער אחר פרשת מותו של הנער ארי נשר ז"ל, בנו של מפיק הקולנוע המוערך מישראל אבי נשר, בתאונת אופניים חשמליות. הוא, כמובן, לא הנער הראשון שנפטר השנה כתוצאה מתאונה של אופניים חשמליות – רק במהלך השנה, נהרגו שמונה מתאונות בהן היו מעורבות אופניים חשמליות, והמספר צפוי לעלות עד לסוף השנה.

 

לאור הסערה הציבורית, פרסומי הרופאים הדוחקים בהורים שלא לאפשר לנערים לנסוע ברכב המסוכן והלא מפוקח, פרסם משרד התחבורה תכנית חדשה לאכיפת נהיגה בטוחה באופניים חשמליות. אחרי הכל, מדובר ברכב מנועי, הניתן לעיתים לשימוש ללא השגחה, ללא היכרות עם חוקי הדרך ואף משמעות הרמזורים, לנערים ונערות צעירים שהסטטיסטיקה מראה כי הם מתקשים לנהוג ברכב באחריות. התכנית החדשה כוללת קנסות בגובה של עד 10,000 ₪ (למשדרגי מבנה האופניים) וחוקים שאי אכיפתם עלולה לגרור קנסות כספיים כבדים, החרמת הרכב ועוד עונשים.

 

הקנס לרוכבי האופניים יעלה
באוקטובר פורסמה רשימת תקנות חדשות לנוסעים על אופניים חשמליות, הכוללת קנסות ואמצעי אכיפה נוספים, שנועדו לוודא שימוש זהיר ותקין על פי חוק בכלי רכב מסוכן זה

 

אישור כשירות לרוכבים על אופניים חשמליות

חל איסור על רכיבה באופניים חשמליות מתחת לגיל 16. עם ההגעה לגיל בו מותר על פי חוק לרכב על אופניים חשמליים, יחוייבו הנערים והנערות החל מתחילת שנת 2019, להשתתף בקורס קצר לכללי נהיגה בטוחה, הכולל התייחסות לפירוש שלטי הדרך, התנהגות נכונה בכביש ועוד. עם תום הקורס יעברו כל המשתתפים בחינה, ורק העוברים את הבחינה יקבלו "אישור כשירות לנהיגה באופניים חשמליות". את הקורסים תתכנן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – הרלב"ד – והם יוצעו לתלמידים בגילאים הרלוונטיים במתחמי בתי הספר.

 

חשוב לדעת, כי מי שירכב על אופניים חשמליות לפני גיל 16 או ללא אישור הכשירות – חושף את עצמו לאמצעי ענישה כמו דחיית הגיל המינימאלי להפקת רישיון נהיגה בשנה אחת, החרמת האופניים, וקנסות כספיים כבדים.

 

 

איסור על שינוי מבנה האופניים

כיום, קל למצוא מי שיציעו לכם לבצע שינויים שיקלו על שילדת האופניים או יבטלו את הגבלת המהירות הקבועה בהם על פי חוק (של עד 25 קמ"ש). בעליהם של אופניים חשמליים בהם נמצא שבוצעו שינויים כאלה, במבנה, בשלדה, או במערכת הגבלת המהירות – עלולים למצוא עצמם חשופים לענישה כספית בגובה של עד 10,000 ₪. בעלי עסק שימכרו אופניים כאלה – עלולים לאבד את רישיון העסק שלהם, כמו גם להיקנס בסכום של 10,000 ₪ עבור כל זוג אופניים לא חוקי שנמכר.

 

קנסות וענישה בגין עבירות נוספות

בנוסף לעבירות החמורות ומסכנות החיים שפורטו לעיל, נשקלת האפשרות להחרפת הענישה בגין נסיעה בלי קסדה (באופניים חשמליים כמו גם בקורקינט חשמלי), לנסיעה תוך כדי דיבור בטלפון הנייד, לנהיגה על אופניים חשמליות תוך שימוש באוזניות, לנסיעה ללא תאורה או צופר – ונבחנת האפשרות לחייב את הנוסעים לעטות עליהם אפוד זוהר.

 

הקנס לרוכבי האופניים החשמליים
התקנות החדשות הן עוד צעד במלחמה בתאונות הדרכיםש בהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים

 

כיצד תיאכף התכנית החדשה?

על מנת ליצור מערכת אכיפה נוחה, נשקלת האפשרות לחייב הצמדת לוחיות מזהות לכל זוג אופניים חשמליות, אשר יזהו את הרכב ויאפשרו בחינה מהירה של מצבו ומאפייניו.

 

 

אלטרנטיבה נעימה ובטוחה יותר – ה"אופנידן"

פרוייקט ה"אופנידן" הוא פרוייקט נתיבי תחבורה לאופניים בלבד, המתוכנן לאורך כמאה קילומטרים וכ – 17 יישובים בגוש דן. הפרוייקט, שתכנונו צפוי להסתיים במהלך השנה הבאה וביצועו צפוי להתרחש במהלך השנים 2020 – 2022, מתוכנן לספק לרוכבי האופניים, החשמליות והמכאניות, רשת של נתיבים חדשים, נוחים ובטוחים לשימוש ברחבי מרכז הארץ.

 

אין ספק כי האופניים החשמליות הן רכב מסוכן ביחס לאופניים המכאניות – שגם הן דורשות נסיעה בטוחה, בהשגחה, של ילדים ונערים. האופניים החשמליות, המאפשרות נסיעה בכביש במהירות של עד 25 קמ"ש על פי חוק (ויותר באופניים ש"טופלו", שלא על פי החוק אולם בהיעדר מערכת אכיפה וענישה בעניין), חושפת נערים ורוכבים שאינם שולטים החוקי התנועה, לסכנת חיים, כאשר האופניים הם כלי חשוף ופגיע, ונדרש מן הרוכב שישמור על כללי הדרך – כמו גם על חייו. תכנית האכיפה החדשה, אשר תחייב את ספקי האופניים החשמליים כמו גם את המשתמשים בהם, לנסוע על פי חוק ואף לרכוש את הידע הנדרש לשימוש באופניים ולנסיעה בכביש – נוטעת תקווה, שבני הנוער שנפטרו השנה בתאונות של אופניים חשמליות – יהיו האחרונים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme