בתוך פחות מחודש: אקוומן הכניס יותר ממיליארד דולר

מערכת1 דקות קריאה
אל תנסו לעצור אותו: ההצלחה של אקוומן
שתף:

מישהו באולפני וורנר ישן ממש טוב בשבועות האחרונים. אחרי כמה שנים מאתגרות במיוחד ורצף של סרטים שאולי הצליחו במידה מסוימת בקופות אבל נכשלו אצל המבקרים, היקום הקולנועי של DC מתחיל להתאושש. ראינו את ניצני השינוי עם ההצלחה של וונדר וומן אבל עוד לא עברו שנתיים מאז שדיאנה פרינס הצילה את העולם (ואת DC) – וכבר השיאים שלה נשברים. למעשה, אם נשפוט לפי הקצב הנוכחי של אקוומן, נראה שיש לנו עסק עם הסרט המצליח ביותר ביקום הזה מאז הושק לראשונה עם "איש הפלדה" וסיפור המקור של סופרמן.

 

 

מועדון מיליארד הדולר

בואו נעשה קצת סדר בנתונים. הקרנת הבכורה של אקוומן התקיימה בשלהי דצמבר, אי שם בין חג ההודיה לחג המולד. בתוך שלושה שבועות הכניס הסרט למעלה מ-940 דולר בעולם, ובסוף השבוע האחרון חצה את רף מיליארד הדולר. הנתון הזה לבדו מכובד מאוד, והוא גובר על ההישג של וונדר וומן: הסרט בכיכובה של גל גדות הכניס 821 מיליון דולר עד תום תקופת ההרצה שלו בבתי הקולנוע. הסרט בכיכובו של ג'ייסון מומואה הכניס הרבה יותר – בזמן קצר הרבה יותר. אם הוא ימשיך ככה יש סיכוי לא רע שהמלך החדש של אטלנטיס יהפוך לסרט הסולו השני המצליח ביותר בהיסטוריה. כלומר, אם מורידים סרטים כמו "הנוקמים" (בהם קבוצת גיבורי על פועלת יחד) מדובר על אחד משני סרטי גיבורי העל המצליחים ביותר אי פעם.

 

 

View this post on Instagram

 

#Aquaman is the #1 Movie in the WORLD! See it in theaters and get tickets at the link in bio.

A post shared by Aquaman Movie (@aquamanmovie) on

 

ההצלחה של עולם גיבורי העל

אם נודה באמת, הוליווד שולחת אלינו רצף של סרטי גיבורי על בשנים האחרונות. במארוול בנו עולם שלם וצבעוני שכולל את איירון מן, דוקטור סטריינג', קפטן אמריקה, הפנתר השחור ועוד שלל דמויות שנלחמות ביחד (בסרטי "הנוקמים") או לבד (בסרטי סולו). במקביל ניסו גם ב-DC להקים עולם משלהם, אבל מסרט לסרט הביקורות נעשו קשות יותר וגם ההכנסות ירדו. כך, "ליגת הצדק" – מופע הבכורה של אקוומן לצד סופרמן, באטמן, וונדר וומן, הפלאש וסייבורג, התגלה כאכזבה גדולה במיוחד. גם המבקרים לא החמיאו לו.

 

אם כן, ההצלחה של אקוומן ממש לא מובנת מאיליה, והיא הגיעה בזמן, לפני שעוד גל של סרטי גיבורי על עומד להגיע. במארוול מתכוננים לסרט הרביעי והאחרון בסדרת "הנוקמים," וגם להשקת "קפטן מארוול" (גיבורת העל הנשית) ומנגד ב-DC הפקת וונדר וומן 1984 כבר הושלמה (לפחות עד לצילומי ההשלמה) וגם שאזאם מתוכנן לרבעון הראשון של השנה.

 

 

הרשימה הנוכחית: אקוומן שישי

אם נסתכל על הרשימה העדכנית, אקוומן הוא סרט הסולו השישי בין 10 הגדולים. לא מפתיע למצוא במקום הראשון את "הפנתר השחור" וברשימה הזו נמצאים גם "איירון מן 3", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "עלייתו של האביר האפל" ו"האביר האפל". כדי להיכנס לרשימת 5 הגדולים הוא יצטרך לחצות עוד גבול אחד ולרשום הכנסות של 1.214 מיליארד דולר. לאור העובדה שרוב הסרטים האחרים ברשימה הם סרטי מארוול, אפשר להבין איך הפך ג'ייסון מומואה לקלף חזק מבחינת DC. דווקא בין כוכבים כמו הנרי קאוויל ובן אפלק (סופרמן ובאטמן), אלה ג'ייסון מומואה וגל גדות שנחשבים לגלגלי ההצלה של היקום הקולנועי הזה.

 

 

View this post on Instagram

 

Regram from @amberheard: #fbf on the set of #Aquaman with the lovely @nicolekidman

A post shared by Aquaman Movie (@aquamanmovie) on

 

התחזית: בקרוב יוכרז סרט ההמשך

אם כבר הזכרנו את וונדר וומן, הרי שההכרזה על סרט המשך שלה הגיעה בתוך חודש וחצי בלבד. הסרט הראשון יצא לאקרנים בתחילת יוני 2017, ובכנס קומיקון שהתקיים ביולי, חודש מאוחר יותר, ההודעה הגיעה רשמית. עכשיו, לאור הביצועים של אקוומן בקופות, כנראה שגם ג'ייסון מומואה, אמבר הרד, ניקול קידמן ושאר תושבי אטלנטיס יכולים לצפות לטלפון. אפשר גם לשער שמישהו שם ידע בדיוק למה לצפות, לפחות אם שופטים לפי סצנת הבונוס שהמתינה בסוף אקוומן והכינה את הקרקע לסרט המשך. זה כנראה לא יקרה לפני וונדר וומן 1984 שצפוי להגיע לבתי הקולנוע ביוני 2020, אבל זה יקרה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme