לא רק וונדר וומן: 4 סרטים שנדחו והסיבות מאחורי הקלעים

מערכת5 דקות קריאה
גם וונדר וומן נדחית - למה זה קורה?
שתף:

אחד הסרטים המדוברים בשנה האחרונה הוא ככל הנראה וונדר וומן, וזו בוודאי לא הייתה הפתעה מרעישה כשוורנר הודיעו באופן רשמי על סרט ההמשך. אלא שבימים האחרונים אוהדי גיבורת העל נשמעו די מאוכזבים בעקבות ההכרזה על דחיית הסרט. למה זה באמת קרה, ולאילו סרטים נוספים תצטרכו להמשיך ולהמתין?

 

 

וונדר וומן: החשש מתחרות

אז על פניו ההצלחה של וונדר וומן הפכה את דיאנה פרינס לקרש ההצלה של DC בין שלל סרטים שזכו לביקורות נוקבות, כולל "באטמן נגד סופרמן" ו"ליגת הצדק". צילומי סרט ההמשך כבר החלו לפני כארבעה חודשים, ובכנס קומיקון האחרון בסאן דייגו הוקרנה סצנה אחת שכבר צולמה. גם ההדלפות מהסט זורמות בקצב מסחרר, אבל למרות שהמעריצים מחכים – גל גדות פרסמה ברשתות החברתיות שההמתנה תהיה ארוכה יותר. כך נדחה "וונדר וומן 1984" מנובמבר 2019 ליוני 2020, דחייה של שבעה חודשים. זה גם אומר שהפער בין הסרטים יעמוד על שלוש שנים בדיוק.

 

אלא שיש שתי סיבות מרכזיות לדחייה הזו, והן לא קשורות לקצב ההפקה. בתור התחלה, הסרט הראשון יצא לאקרנים ביוני 2017 והיה להיט ענק שהכניס לאולפנים למעלה מ-821 מיליון דולר. הביצועים המצוינים האלה עודדו את מקבלי ההחלטות לשחזר את ההצלחה, והם מייעדים את סרט ההמשך למועד זהה כדי לאפשר לו להפוך ללהיט קיץ פעם נוספת. הסיבה השנייה היא שעונת החורף נחשבת לעונה חלשה יחסית באולמות הקולנוע, ובסמוך למועד המקורי בנובמבר 2019 צפוי לצאת לאקרנים גם "מלחמת הכוכבים", סרט שאמור למשוך תשומת לב רבה. מצד שני, גם להיטים גדולים אחרים כמו "דדפול" או "הפנתר השחור" יצאו לאקרנים במהלך החורף, וזכו להצלחה גדולה מאוד בקופות.

 

 

פלאש: ההפקה האיטית לדמות המהירה ביותר

כשעזרא מילר לוהק לתפקיד הפלאש, אותו גילם לכמה שניות ב"באטמן נגד סופרמן" ובתפקיד משמעותי יותר ב"ליגת הצדק", גם העבודה על סרט הסולו שלו החלה. אלא שמאז ועד היום יש בהפקה לא מעט בעיות, וקשה לדעת מתי יחלו הצילומים – אם בכלל. העיכובים החלו כשהתסריט חזר לשולחן העריכה שוב ושוב, ובהמשך נתקלו המפיקים גם בבעיית לוח זמנים, שכן עזרא מילר התחייב בינתיים לצילומי סרט אחר.

 

בינתיים עולות גם השערות לפיהן שני הסרטים – וונדר וומן ופלאש – מתעכבים משום שמישהו ב-DC החליט לערוך שינויים גדולים יותר בליגת הצדק הזו. אם זה נכון בהחלט ייתכן שניפרד מכמה שחקנים מוכרים, ובראשם בן אפלק שכבר זמן רב נשמע לא מאוד מרוצה מתפקידו כבאטמן.

 

 

מסע בג'ונגל: הסרט החדש של דה רוק

דוויין ג'ונסון עובד קשה מאוד בשנים האחרונות, ונראה שהיומן שלו מלא גם בשנים הקרובות. עכשיו לוח הזמנים שלו קצת משתנה עם דחייה של 8 חודשים בהקרנת הבכורה של סרט הדיסני החדש שלו עם אמילי בלאנט. במקום מועד הפצה שנקבע במקור ל-11 באוקטובר 2019, הסרט נדחה כעת ל-24 ביולי 2020. גם הדחייה הזו, בדומה לדחיית וונדר וומן, קשורה בהעדפה לקיץ כמועד אטרקטיבי יותר.

 

אז למה הסרט לא נקבע מלכתחילה לקיץ 2020? הסיבה קשורה, ככל הנראה, בתכניות המקוריות להקרנת ספין אוף של "מלחמת הכוכבים". התכניות הללו נגנזו לאחר שהסרט "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" אכזב בקופות עם הכנסות של 392 מיליון דולר "בלבד". עכשיו, כשהתחרות מול מותג "מלחמת הכוכבים" כבר לא רלוונטית, התמונה משתנה לחלוטין וחלקים אחרים בפאזל מתחילים לזוז.

 

 

 

Bright Burn: נדחה למועד אטרקטיבי

זה בטח לא מפתיע לגלות שהשיקולים מאחורי קביעת מועדי ההפצה הם כלכליים בלבד, והנה עוד הוכחה טובה לכך. סרט האימה Bright Burn, שאמור היה לצאת כבר בעוד חודש (ב-30 בנובמבר) נדחה בחצי שנה. כעת הוא צפוי לעלות לאקרנים ב-24 במאי, בסוף השבוע שבו מציינים בארה"ב את יום הזיכרון. סוף השבוע הארוך הזה נחשב לאטרקטיבי במיוחד, וסרטים שנקבעים למועד זה מצפים לרשום פתיחה חזקה מאוד. מצד שני, המועד החדש מציב את סרט האימה בתחרות עם "אלאדין" של גיא ריצ'י.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme