אקוומן באמת גיבור העל שיוציא את DC מהבור שחפרה לעצמה?

Roei Frenkel5 דקות קריאה
ביקורת על סרט ה-DC החדש אקוומן
שתף:

"אקוומן" נחת באקנים ועבדכם הנאמן, קומיקסאי חובב ועוד אחד ממאוכזבי DC הרבים, בכל זאת לא יכל שלא לתת להם עוד צ'אנס. עם תקציב של 200 מליון דולר וכוכבי קולנוע מהשורה הראשונה משהו היה צריך לקרות. האם אקוומן יוציא את DC מהבור שחפרה לעצמה או שמה סתם ימלאו מים?

 

איך היה אקוומן
ג'ייסון מומואה ואמבר הרד – אקוומן ומרה (תמונה: Tulip Entertainment)

 

דברים שאהבתי בסרט

ג'ייסון ממואה. חצי איש ים שהוא גם איש יבשה וחצי חאל דרוגו. יש לו את כל הנתונים על מנת להיות אחלה גיבור קומיקס שבעולם. מחד הוא נראה כמו איזה אל שלא הסתפר מלידה – איש ענק מימדים (1.93) שכולו שרירים וקעקועים. מאידך, הוא צלח את כל מה שהסרט זרק עליו בין אם זה ללכת מכות, לדחוף צוללות או לעשות פוזות למצלמה ובין אם זה להשתטות או להיות קצת יותר דרמתי. הבן אדם יודע מה הוא עושה.

 

דולף לונגרן. כן, באמת שמתי אותו בדברים שאהבתי בסרט. הייתי בטוח שהוא באמת מת אחרי שסטאלון וואן דאם הרגו אותו בערך 3,675,890,467 פעם בסרטים האחרונים שלהם והנה פתאום הוא מופיע לו בתור המלך נריאוס. והוא לא הולך מכות אפילו פעם אחת(!). ולא יורה(!) וממש משחק(!) טוב(!!!).

 

האושן מאסטר (פטריק ווילסון) זומם לגייס את 7 צבאות הימים ולצאת למלחמה נגד שוכני היבשה על שזיהמו, טינפו ולכלכו לו את המים. תכלס רק על זה שאנחנו מורידים מים בשירותים וזה זורם לים מגיע לנו לקבל מכות ממוטנטים שזה הבית שלהם. סיבה מספקת בהחלט להחריב את העולם בספר שלי.

 

מרהיב מרהיב מרהיב ועוד הפעם מרהיב. הסרט הוא CGI אחד גדול אבל הוא אחד הכי מוצלחים והכי צבעוניים שראיתי מזה זמן רב. שילוב מצויין של צבעים קודרים ואפלים ואז משום מקום נאונים זרחנים שימיסו לכם את השכל. תאווה לעין לא פחות ולא יותר.

 

פיטר ג'קסון בא לעזרת חבר. ההיילייט מבחינתי היה המגה-קרב מהטריילרים. כרישי עמלץ, סרטני ענק ומה שנראה כמו מוזסאורוס הולכים מכות. מה עוד גבר מתבגר יכול לבקש?

 

אם תלכו לראו את הסרט הזה אתם תרצו לראות כמה שיותר ממנו ועל מסך כמה שיותר גדול. אלוהי ה-IMAX עושים עם הסרט הזה רק חסד באמצעות 26 אחוזי התמונה הנוספים שלהם שלא תקבלו בשום אולם קולנוע אחר.

 

דברים שפחות אהבתי בסרט

וילם דאפו, פטריק ווילסון, ניקול קידמן ומכולם אני זוכר לטובה הכי את דולף לונדגרן? וואט?! יש כאן שחקנים של עשרות מליוני דולרים מהשורה הראשונה ומתוכם בלט הכי זה "ששיחק" בעשרות סרטי אקשן דרג ז'. זה כאילו הם שיחקו תוך כדי שהם קוראים את התסריט בפעם הראשונה בחייהם. משהו שם לא הסתדר.

 

כיאה לסרט עם רייטינג PG13 צפו למקבץ רגעים מעקמי פרצוף וערימה בלתי מבוטלת של קלישאות. זה בפני עצמו בסדר רק שהיחס בין הרצינות לצ'יזיות הוא בערך 1 ל-1.5. הרגעים הרומנטים והבדיחות הלא כל כך קולעות הגיעו הרבה יותר לעיתים קרובות ממה שייחלתי. זה לטעמי פוגם ברציפות הסרט וגורם לאי נוחות מיותרת בכסא הצופה.

 

העלילה היא שום דבר מתוחכם בשום צורה שהיא. בנאלית וצפויה. קצת מאכזב בהתחשב בכך שהבמאי הוא מחלוצי וכותבי "המסור" – ג'יימס וואן.

 

אקוומן ב-IMAX
בשביל הסרט הזה המציאו את IMAX (תמונה: Tulip Entertainment)

 

הרקע של אקוומן – חסר משמעות

גם אושן מאסטר וגם בלאק מאנטה – הנבלים התורנים – הרגישו לי לאורך הדרך כמו בוראט ללא האנטישמיות, גזענות, שוביניזם ודיעות קדומות. הם היו כל כך אנמים ומשעממים שממש פלא שעמדו שם על הרגליים עם חוסר כזה חמור של כדוריות דם אדומות.

 

סיפור הרקע של אקוומן בתור ילד מתבגר הוא כמו דיאט קולה אחרי פיצה XXXL עם דאבל צ'יז, טריפל פפרוני וקראסט ממולא מוצרלה – חסר כל משמעות. זה בעיקר בגלל השחקן הגרוע מאוד שמגלם את אקוומן בצעירותו והמנטור שלו (ווילאם דפו) שלעציץ יש פחות פוקר-פייס ממנו.

 

ומה לעזאזל עושה שם במאי וכותב של סרטי אימה בהם מנסרים חלקי גופות ומבתרים בני אדם בדרכים והצורות הכי גרוטסקים ופסיכיים שאי פעם נראו על המרקע? אני חושב שההחלטה לקחת את ג'יימס וואן בתור בימאי של סרט גיבור-על לילדים הייתה מוטעית. הוא לא הצליח להשתמש בקאסט המטורף שלוהק לסרט הזה. יחד עם זאת הסרט גרף בשבוע הראשון 500 מליון דולר ויש (הזויים ברמות) שהספיקו להכתיר אותו בתור הסרט הכי טוב של DC מאז "האביר האפל".

 

שעתיים וחצי סרט. אנשים יצאו באמצע הסרט. חלקם לפיפי וחלקם פשוט קמו והלכו כי זה היה יותר מדי. גם אני התקשיתי תרתי משמע לקראת הסוף. זה הרגיש מרוח מדי. למעט ה-20 דקות האחרונות האקשן ברובו הוא מתחת למים ושם לא היה משהו מיוחד מי יודע מה. ציפיתי שאקוומן ירכב על גלים בלי גלשן, ילך על המים כמו ישו, יזנק החוצה כמו קווין קוסטנר "בעולם המים" אבל המקסימום שקיבלתי היה לראות אותו רוכב על סוס ים גדול. מביך.

 

לסכום, מחזה תעתועים ותו לא. אקוומן יכל להיות סרט קומיקס קליל אילולא כתיבה עצלה ואורך מתיש. אם אתם בכל זאת מתכוונים ללכת לא לשכוח צידנית וקטטר. בעצם לא חייבים את הקטטר. גם אם תקומו באמצע, לא נורא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme