החל משנת 2019: פייסבוק תשלב פרסומות באמצעות וואטסאפ לעסקים

יובל פוגל5 דקות קריאה
בקרוב הפרסומות יגיעו גם אל וואטסאפ לעסקים
שתף:

עד כה השימוש באפליקציית הוואטסאפ היה תענוג צרוף: ההודעות וקבצי המדיה היו חינמיים, ולא היו כלל פרסומות. כשהאפליקציה נרכשה ע"י הפייסבוק, היה זה רק עניין של זמן עד שצוקרברג יהפוך אותה לזרוע הכנסה נוספת למכונת המזומנים שלו. כיצד פייסבוק עתידה לייצר הכנסות מאפליקציית וואטסאפ לעסקים? האם זה טוב לנו כלקוחות? זאת ועוד, בהמשך הכתבה.

 

 

אבל הבטיחו לנו שלא יהיו פרסומות בוואטסאפ, ואיך זה קשור לסרט "מועדון קרב"?

לאורך השנים קראנו כתבות, צפינו ושמענו ריאיונות מפי מייסד ומנכ"ל וואטסאפ דאז, יאן קום, בהם הצהיר כי האידיאולוגיה העומדת בבסיס אפליקציית המסרים היא מתן שירות חינמי וחף מפרסומות. המייסד אף הגדיל לעשות, ובאחד מן הריאיונות, באמצעות מובאה מסרט הקאלט "מועדון קרב", הדגיש כי פרסומות גורמות לנו לרדוף אחר דברים חומריים, לעסוק בדברים שאיננו אוהבים, ולקנות דברים שאיננו צריכים. אין ספק, כי מדובר בהתנגדות אידיאולוגית מצד המייסד בכל הקשור לפרסומות.

 

וואטסאפ לעסקים עם פרסומות
פרסומות גורמות לנו לקנות יותר וזו הסיבה שאפליקציית וואטסאפ לא שילבה פרסומות מעולם

 

"אידיאולוגיה וכסף לא הולכים יחד" (להקת משינה)

בשנת 2014 רכשה פייסבוק את וואטסאפ בסכום אסטרונומי של כ-19 מיליארד דולר, וייתכן כי התמימים שבינינו תהו מה פשר צעד רכישת האפליקציה החינמית. חלפו להן 4 שנים, ונראה שאנו מקבלים את התשובה: לאחר עזיבתו של יאן קום עקב חילוקי דעות ניהוליים עם צוקרברג, זרועו של האחרון חופשיה ונטויה לעשות כאוות כיסו, ולאחרונה השיקה פייסבוק את אפליקציית וואטסאפ לעסקים. זוהי ראיה נוספת לכך שבכל הקשור לאידיאולוגיה, המילה הנרדפת אצל צוקרברג היא "כסף".

 

מודל ההכנסה של פייסבוק: וואטסאפ לעסקים

ייתכן כי אחת הסיבות העיקריות לחילוקי הדעות הניהוליים בין יאם קום לבין צוקרברג, הייתה העובדה שמייסד אפליקציית המסרים לא הסכים לשאוב מידע על משתמשים במטרה לבנות פרופילים למפרסמים. כפי שאתם יודעים, יאן קום עזב, דבר אשר הגדיל את רמת החופש הניהולי של צוקרברג, ואיפשר לו לייצר את מודל ההכנסות החדש של פייסבוק: וואטסאפ לעסקים. למעשה, מדובר באפליקציה ייעודית לעסקים הבאה בצורת ממשק תוכנה (API), המאפשרת לבתי העסק לנהל שיחות עם לקוחות.

 

כיצד פועלות הפרסומות באפליקציית וואטסאפ לעסקים?

הפרסומות בוואטסאפ יפעלו בשני מישורים: בפיד של הלקוח בפייסבוק יופיע קישור לוואטסאפ העסקי, ובלשונית הסטטוס של הוואטסאפ תופיע הפרסומת למשך 24 שעות בלבד (בדומה למודל הסטוריז של אינסטגרם וסנאפצ'ט). יחד עם זאת, בניגוד למסנג'ר של פייסבוק, בשלב זה וואטסאפ תקפיד שלא להציג פרסומות ברשימת אנשי הקשר או בתוך הצ'אטים. זאת ועוד, זמינות הפרסומות תהיה מוגבלת בתחילה, וההשקה המלאה מתוכננת לשנת 2019.

 

האם תקבלו הודעות ספאם מעסקים?

על פניו, נכון לשלב זה, נראה שלא. האינסטינקט לבטח מזהיר אתכם מכך, אך במקרה זה מצאה פייסבוק פתרון יצירתי שיאפשר לכם שליטה מלאה: בגרסה הייעודית של הווטאסאפ לעסקים, ההודעות יתקבלו מבית העסק רק לאחר שאתם הם אלו שיזמו את הקשר הראשוני. כמו כן, הצ'אטים עדיין יהיו מוצפנים מקצה לקצה, וניתן יהיה לחסום קבלת הודעות מבתי עסק. זאת ועוד, שליחת הודעה תעלה לבית העסק כסף, ולכן לא יהיה לעסקים שום אינטרס לשלוח לכם הודעות ספאם.

 

הפרסומות של וואטסאפ לעסקים
הפרסומות יהיו מועטות בתחילת הדרך אבל אפשר לצפות שהן יתרבו בקצב מהיר

 

מהם יתרונות וואטסאפ לעסקים עבור הלקוח?

עד כה נשלחו אליכם חומרים ומידע באמצעות הודעות אס אם אס או מייל. מעכשיו, תאפשר לכם אפליקציית וואטסאפ לעסקים לקבל מידע בתוספת מדיה (תמונות וסרטונים), ולנהל שיחות עם נציגי שירות או בוטים. זאת ועוד, מדובר בשירות חינמי עבור הלקוח, העתיד לשפר את רמת שירות הלקוחות. הסיבה לכך היא, שהודעה שתשלחו לבית העסק, אשר לא תיענה על ידו במשך פרק זמן של עד 24 שעות, תגרום לבית העסק לספוג קנס של על 9 סנט (כ-32 אגורות).

 

 

מהם היתרונות עבור בתי העסק?

במטרה לתמרץ בתי עסק להשתמש באפליקציה הייעודית לעסקים של הוואטסאפ, תאפשר פייסבוק שילוב לחצני שיחה בפוסטים ובאתרי האינטרנט. לחצנים אלו עתידים לאפשר ללקוח יצירת קשר מיידי עם בית העסק, דבר אשר עתיד להוביל לשיפור רמת השירות. ללא ספק, מדובר במודל יצירתי ומעניין של הפייסבוק בכל הנוגע לאפליקציה שדגלה עד כה באידיאולוגיה אחרת לגמרי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme