50 מיליון חשבונות נפרצו – פייסבוק תשלם קנס של 1.63 מיליארד דולר

מערכת5 דקות קריאה
עוד מחדל ועוד קנס - המחיר של פייסבוק
שתף:

לפני כשבוע הכריזה פייסבוק על מתקפת אבטחה שהובילה לחשיפתם של 50 מיליון חשבונות פרטיים. אלא שעכשיו מתגלה המחיר הכבד שהרשת החברתית עומדת לשלם. על פי ההערכות, האיחוד האירופאי עומד לקבוע קנס בסך 1.63 מיליארד דולר.

 

האיחוד האירופאי דורש הסברים

ימים ספורים לאחר שהודיעה פייסבוק על פרצת האבטחה ועל חשיפת המידע הפרטי של עשרות מיליוני גולשים, האיחוד האירופאי דורש תשובות. תשומת הלב הרבה שמעניק האיחוד לפרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות ידועה היטב, ועכשיו הוגשה גם בקשה רשמית להבין בדיוק אילו פרטים נחשפו ואיך קרה המחדל. מבחינת פייסבוק מדובר במכה לא קטנה, כמובן. רק לפני כמה חודשים היא נדרשה לשלם קנס לא קטן בעקבות מחדל הפרטיות הקודם – חשיפת פרטיהם של 87 מיליון משתמשים.

 

גורם בכיר באיחוד טוען כי "אנחנו מודאגים לנוכח המחדל שהתגלה ביום שלישי (בשבוע שעבר) ומשפיע על מיליוני משתמשים, בעוד פייסבוק איננה מסוגלת להבהיר את טבעו של המחדל ואת הסיכונים מבחינת המשתמשים."

 

מנכ"ל פייסבוק - מארק צוקרברג
"גילינו את הפריצה, תיקנו אותה ואבטחנו את החשבונות". מארק צוקרברג

 

צוקרברג: "אנחנו צריכים להמשיך ולפתח כלים חדשים"

גורמים ברשת פייסבוק הגיבו לדרישה של האיחוד האירופאי וטענו כי הרשת החברתית תשיב לכל השאלות שהועברו אליה. על פי הדיווחים, הפורצים נכנסו לתיבות ההודעות הפרטיות של עשרות מיליוני גולשים, שלחו בשמם הודעות, פרסמו סטטוסים והתחברו לחשבונות קשורים, לרבות חשבונות אינסטגרם וטינדר. הקנס הצפוי מהווה 4% מסך ההכנסות של פייסבוק ב-2017, וזהו למעשה הקנס המקסימלי שיכול האיחוד האירופאי להטיל בכפוף לחוק הפרטיות (GDPR).

 

מארק צוקרברג הגיב גם הוא לאירוע: "בעוד אני שמח שגילינו את הפריצה, תיקנו אותה ואבטחנו את החשבונות שעשויים להיות בסכנה, המציאות היא שאנחנו צריכים להמשיך ולפתח כלים חדשים שיאפשרו לנו למנוע מאירועים אלה להתרחש מלכתחילה."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme