נפילה חופשית: מארק צוקרברג כבר לא אחד מחמשת המיליארדרים הגדולים

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
כבר לא טופ5: המצב של מארק צוקרברג
שתף:

בשבוע שעבר נרשם אירוע דרמטי שקשה לנו להאמין שפספסתם. זה היה היום הדרמטי ביותר שנרשם אי פעם בבורסה בארה"ב, ועליה הייתה חתומה שחקנית אחת מרכזית: פייסבוק. בפשטות, הרשת החברתית של מארק צוקרברג איבדה כ-100 מיליארד דולר מערכה. ביום אחד.

 

התקופה הקשה של פייסבוק

זה קרה אחרי תקופה לא פשוטה בכלל שכללה גילויים על שימוש רוסי בפייסבוק לצורך השפעה על הבחירות לנשיאות בארה"ב, סקנדל הפרטיות במסגרתו דלפו עשרות מיליוני חשבונות פרטיים וביקורת על צנזורה מוגזמת של הרשת. המכירות ירדו בהתאם וכך איבד מארק צוקרברג 15 מיליארד דולר מהשווי שלו ביום אחד בלבד. כך הוא יצא מרשימת חמשת המיליארדרים הגדולים והוא "מסתפק" במקום השישי, שהוא אמנם מקום מכובד מאוד – אבל רק לפני קצת יותר משבוע היה צוקרברג האדם השלישי ברשימה והוא מאבד גובה בקצב מהיר.

 

מארק צוקרברג מאבד גובה
מארק צוקרברג ופייסבוק במגמה שלילית אבל צריך לקחת את המספרים בפרופורציה

 

קצת פרופורציות על מצבם של מארק צוקרברג ופייסבוק

הנתונים של פייסבוק הם אכזבה עצומה וללא ספק מדובר במכה משמעותית מאוד בכנף. עם זאת, חשוב לזכור שהביצועים מאכזבים בעיקר בהשוואה לביצועים המצוינים שלה בשנים האחרונות, והם אלה שהיו חריגים באמת. פייסבוק שינתה סטטוס מסטארט-אפ לחברה הרביעית בגודלה בארה"ב בתוך 15 שנים בלבד, ואם משווים את הנתונים משנה לשנה, מדובר בסך הכל על עלייה של 42% בהכנסות, עלייה של כ-31% בהכנסה נטו ובמנייה שהתחזקה ב-32%. פתאום זה נשמע קצת פחות מאכזב.

 

לאן פייסבוק ממשיכה מכאן?

לטענת בכירים בחברה, הרשת החברתית הגדולה בעולם צפויה לגייס בקרוב 20,000 עובדים חדשים שיתמקדו בסוגיות כמו אבטחת מידע. כ-5,000 עובדים מתוכם כבר גויסו והחלו בתהליך ההכשרה. המשמעות היא שהרשת צפויה להגדיל את ההוצאות ולהגיע לסכום בלתי נתפס של 32.7 מיליארד דולר. לצורך השוואה, בשנה שעברה היו עלויות השכר של החברה 20.5 מיליארד דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme