המחיר ששילמה פייסבוק על סקנדל הפרטיות – רווח שהיא משיגה ב-15 דקות

מערכת5 דקות קריאה
מחיר הפרטיות - מה הקנס של פייסבוק?
שתף:

לרשת פייסבוק היה תפקיד משמעותי מאוד במחדל קיימברידג' אנליטיקה. כך קובעות רשויות החוק בבריטניה, שפסקו כי ענקית המדיה החברתית "הפרה את החוק כשנכשלה ביכולת שלה להגן" על המידע של 87 מיליון גולשים. בעקבות ההחלטה הזו נקבע גם העונש של פייסבוק וזהו העונש המקסימלי שיכולה הרשת החברתית לקבל. הבעיה? גם הסכום המקסימלי ממש לא יפגע בפייסבוק בשום צורה.

 

כמה באמת ישנה הקנס של פייסבוק?
האם הקנס של פייסבוק יכול להשפיע על רווחיות החברה?

 

הקנס של פייסבוק: 662,000 דולר

העונש המקסימלי, זה שהוטל על פייסבוק, הוא קנס בסך חצי מיליון פאונד – או 662 אלף דולר. אם אתם תוהים איפה נכנס לתמונה חוק ה-GDPR שנכנס לתוקף השנה, הרי שהחוק נכנס לתוקף לאחר שהסקנדל נחשף. אם זה היה קורה מוקדם יותר הייתה הרשת נקנסת ב-4% מסך ההכנסות עולמיות שלה, כלומר ב-2 מיליארד דולר. מאחר והחוק נכנס לתוקף מאוחר יותר נקבע הסכום המקסימלי המותר על פי החוקים הישנים, והסכום הזה אפסי מבחינת הרשת החברתית הגדולה ביותר: היא משיגה אותו ברבע שעה בלבד.

 

 

עד כמה ישנה הקנס לחשבון של מארק צוקרברג?

על פי הערכות המומחים צפויה פייסבוק לסיים את השנה הנוכחית עם רווח של 22.6 מיליארד דולר, ואם נחשב את הסכום הזה לפי דקת עבודה – מדובר על 43,000 דולר. כלומר, בתוך 15 דקות תוכל החברה להתמודד עם הקנס שהוטל עליה. מבחינת מארק צוקרברג מדובר בסכום זעום אפילו פחות: לפי מדד בלומברג השווי של מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית הוא 81.6 מיליארד דולר (בעיקר בזכות המניות בחברה) וגם אם הוא יחליט לשלם את הקנס מכיסו מדובר על 0.0008% בלבד מהשווי שלו.

 

 

3% מהתגמול השנתי של סמנכ"לית התפעול

סמנכ"לית התפעול של החברה, שריל סנדברג, מקבלת שכר שנתי של קצת יותר מ-25 מיליון דולר. השכר הזה כולל בתוכו מניות של החברה בשווי כ-21 מיליון דולר, דרך אגב. אם תעשו את החישוב תגלו שגם היא יכולה להרשות לעצמה לשלם את הקנס הזה מהחשבון הפרטי שלה. כך יירד השווי שלה ב-3 אחוזים בלבד, שיעור זעום לכל הדעות.

 

האם הסמנכ"לית יכולה לשלם את הקנס של פייסבוק?
גם שריל סנדברג יכולה לכסות את הקנס של פייסבוק – והיא ממש לא תרגיש את זה

 

פחות מסנט לכל גולש שנפגע

אם ניקח את החישובים שלנו צעד נוסף קדימה נבין עד כמה הקנס הזה מגוחך: מאחר ועל פי ההערכות דלפו הפרטים האישיים של 87 מיליון גולשים, הרי שקנס של 662,000 דולר הוא אפילו לא סנט אחד לכל גולש. אז אם הגולשים, אלה שלא קראו את תנאי הפרטיות כשהשיבו לשאלונים ברשת החברתית, יחליטו שהם עוזרים לפייסבוק לספוג את הקנס הזה, כל אחד מהם יצטרך לתרום סכום אפסי באמת: ¾ סנט בסך הכל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme