ג'ף בזוס מבזבז על בילויים פי 88,000 מהאדם הממוצע

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
כמה מוציא ג'ף בזוס על חופשה?
שתף:

נכון למועד כתיבת שורות אלו, האדם העשיר ביותר בעולם ג'ף בזוס, ויותר מאשר הוא משקיע זמן בצבירת הון – הא משקיע את הזמן בבזבוז כספים. מי שקיבל את מעמד המיליארדר שלו בזכות אמזון, החברה שהקים (והוא גם המנכ"ל שלה), הרוויח כ-107 מיליון דולר מדי יום בשנת 2017. עכשיו מסתבר שאדם עם הון מרשים כל כך הוא גם אדם שיכול להרשות לעצמו לבזבז, ועל כל דולר שהאדם הממוצע מוציא – בזוס מוציא פי 88,000.

 

כך ג'ף בזוס משתמש בכסף שלו

נתחיל ונזכיר – ג'ף בזוס מנצל את ההון שלו גם בצורה  חכמה מאוד, והוא משקיע מחדש בעסקים אחרים. בכל שנה הוא גם ממשש מניות בשווי מיליארד דולר כדי לממן את חברת המסע לחלל שלו, Blue Origin. מבחינתו מדובר בשליחות של ממש, והוא גם ציין לא מזמן שהיכולת להגיע אל החלל היא מטרה חשובה עבור האנושות. עם זאת, עסקים לחוד והנאה לחודש, חלק גדול מהכסף של בזוס מופנה לטובת החיים הטובים. למשל, סכומים נאים למדי מושקעים בחופשות יוקרתיות עם המשפחה. רוצים דוגמה? בחופשה האחרונה שלהם בנורווגיה, משפחת בזוס שהתה במלון קרח במשך שלושה ימים, יצאה לטיולים על כלבי מזחלת וצפו בזאבים. אנחנו היינו צריכים לעבוד במשך חודשים ארוכים (במקרה הטוב) ולחסוך בזהירות רבה, אבל מבחינת בזוס עלות הטיול הייתה דמי כיס לכל היותר.

 

חופשה בנורבגיה עם המשפחה של ג'ף בזוס
אנחנו היינו צריכים לעבוד קשה בשביל זה אבל ג'ף בזוס נסע עם המשפחה לחופשה חלומית בנורבגיה

 

כמה זה היה עולה לנו?

נוסיף לחופשה בנורבגיה גם את האחוזה המפוארת שעלתה 23 מיליון דולר ועוברת בימים אלה שיפוצים בהיקף של 12 מיליון דולר, ונקבל אדם שנהנה מהכסף, ללא ספק. אלא שעל פי החישובים של Business Insider, אנחנו רחוקים מאוד מהיכולת של בזוס ליהנות מהחיים. הנה כמה הוצאות "בסיסיות", המחיר שיכול ג'ף בזוס להרשות לעצמו, וכמה הכסף הזה שווים במונחים של האדם ה"ממוצע" (אתם יודעים, זה שמקבל שכר ממוצע ונמוך הרבה יותר של בזוס).

 

ארוחת ערב במסעדת סושי יוקרתית בניו יורק – 1,190 דולר (פחות מדולר לאדם הממוצע)

חופשה בבאלי (מחיר לאדם, לטיסה ובית מלון) – 1,500 דולר (1.11 דולר לאדם הממוצע)

שבוע בסוויטה במלון בילאג'יו בלאס וגאס – 3,360 דולר (2.48 דולר לאדם הממוצע)

רכב חשמלי מבית טסלה – 140,000 דולר (103.32 דולר לאדם הממוצע)

חוץ מזה, אין ספק שבזוס יכול להרשות לעצמו לממן לילדים את הלימודים האקדמיים בהרווארד בלי הלוואת סטודנטים, כאשר עלות שכר הלימוד לשנה היא 63,025 דולר. בזמן שבזוס יחתום על צ'ק בסכום הזה, האדם הממוצע יוכל לחתום על צ'ק בסך 46.5 דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme