3 השאלות שיכריעו אם תתקבלו לעבודה באמזון

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

יש כמה חברות גדולות שרובנו משתוקקים לעבוד בהן, ואם הייתה לנו ההזדמנות היינו כנראה קופצים עליה בשמחה. אחת מהן היא אמזון, שמעסיקה כחצי מיליון עובדים בעולם. היא עברה שינוי לא מבוטל מאז שהוקמה ב-1995 עם צוות של 10 עובדים בלבד, אבל גם היום אפשר לפעמים למצוא את ג'ף בזוס – האדם העשיר בהיסטוריה – כשהוא מחלק חבילות בעצמו. הוא גם מעורב בהליך בחירת העובדים וב-1998 הגדיר שאלון פשוט שכולל שלוש שאלות מרכזיות. אם אתם מצליחים לתאם ראיון עבודה בחברה, כדאי שתדעו מה הן.

 

 

 

המטרה של אמזון: גיוס עובדים בלתי רגילים

עוד לפני שנגיע אל שלוש השאלות של ג'ף בזוס כדאי להבין את הרעיון שעומד מאחוריהן. בזוס בעצמו הסביר את המטרה המרכזית שלו בעבר: "יהיה זה בלתי אפשרי לייצר תוצאות בסביבה דינאמית כל כך, כמו האינטרנט, בלי אנשים בלתי רגילים. קביעת רף גבוה בכל הקשור לגיוס הייתה ותמיד תהיה האלמנט החשוב ביותר בהצלחה של אמזון." את המילים הללו הוא כתב לפני כשני עשורים אבל התפיסה הזו לא השתנתה גם היום.

 

 

שאלה ראשונה: האם זה אדם שאפשר להעריץ?

עובדי משאבי האנוש באמזון, וזה באמת לא משנה באיזה לוקיישן בעולם הם נמצאים, צריכים לגבש דעה אישית על כל מועמד שמגיע לראיון. "תמיד השתדלתי לעבוד עם אנשים שאני מעריץ, ואני מעודד את האנשים כאן להיות תובעניים במידה זהה," אמר בזוס בנושא. "אם תחשבו על האנשים שאתם מעריצים בחיים, אלה הם כנראה האנשים שתוכלו ללמוד מהם או לקחת מהם דוגמה".

 

התפיסה הזו לא ייחודית רק לבזוס, דרך אגב. גם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הסביר בעבר את חשיבות הגיוס של עובדים שאותם הוא מכבד: "אני תמיד אומר לאנשים שצריך לגייס לצוות אנשים רק אם אלה אנשים שהיית עובד אצלם. ביקום מקביל הייתי שמח לעבוד אצל כל אחד מהאנשים האלה," הוא הסביר והתייחס לעובדים הבכירים שלו, בהם שריל סנדברג, למשל.

 

אמזון והשאלות הבסיסיות ביותר
אם אמזון נשמעת לכם כמו מקום עבודה אידאלי כדאי שתהיו מוכנים היטב לראיון העבודה שלכם

 

שאלה שנייה: האם האדם הזה יעלה את ממוצע האפקטיביות בקבוצה?

השאלה הבאה של בזוס מתייחסת בעיקר לרמת החדשנות והיצירתיות של המועמד. "הרף תמיד ממשיך לעלות. אני מבקש מאנשים לדמיין את החברה בעוד חמש שנים מהיום. בנקודה הזו כולנו צריכים להסתכל סביב ולהגיד 'הרף כל כך גבוה עכשיו, אני שמח שנכנסתי כשנכנסתי!'"

 

אז נכון, אמזון נחשבת לחברה שבה סביבת העבודה תובענית מאוד, אבל זה בדיוק מה שעזר לג'ף בזוס להפוך לאדם העשיר בעולם. למנהיגים יש רף גבוה, ויש אנשים שעבורם הרף הזה גבוה קצת יותר מדי. העובדים הטובים והחכמים ביותר יתמודדו עם זה ויעלו את הרף בעצמם. הם לא רק יעשו את העבודה, הם יציעו נקודות מבט חדשות וישפיעו על התרבות הארגונית כולה בצורה משמעותית.

 

 

שאלה שלישית: האם האדם הזה עשוי להיות כוכב על בממד מסוים?

לפי תפיסת העולם של בזוס, חשוב לקחת בחשבון את הכישורים האינדיבידואליים של כל מועמד: "לאנשים רבים יש כישורים מיוחדים, תחומי עניין ונקודות מבט שיכולות להעשיר את הסביבה הארגונית עבור כולם. בד"כ זה משהו שאפילו לא קשור לעבודה שלהם," מסביר מייסד אמזון. פרספקטיבה ייחודית היא עקרון חשוב ברשימת העקרונות המרכזיים של הארגון, ועובדים שיש להם תפיסה ייחודית ושונה (וגם מעזים להביע אותה) יכוונו את הצוות לקבלת החלטות אמיצות ומעוררות השראה, הם חושבים אחרת והם מחפשים גם דרכים יצירתיות לשרת את הלקוחות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme