התחיל למכור מוצרים באינטרנט והגדיל הכנסות: "מתאים בעיקר למי שמחפש השקעה נמוכה"

עומר גלעדי3 דקות קריאה
כללי מכירת מוצרים באינטרנט
שתף:

אומרים ש-80% מבתי האב נאבקים ביוקר המחיה על בסיס קבוע. בעשירונים הראשון עד השביעי – אנחנו מרוויחים בממוצע פחות ממה שאנחנו מוציאים בכל חודש. אפשר לקרוא לזה פינוק, דור השפע, תרבות הצריכה – אבל בשורה התחתונה, לרובנו, הכסף פשוט לא מספיק. פתרון אחד שהופך פופולארי יותר ויותר, הוא איתור דרכים להכנסה נוספת מהבית, בדרך כלל הכנסה פסיבית שאינה תלויה בשעות העבודה שלנו או שנדרשת לשעות השקעה מועטות. בעשור האחרון קמו עוד ועוד ערוצים להכנסה נוספת מהבית, כמו למשל ניהול תיק השקעות, ייצור ערוצי מידע ואתרים מרובי כניסות הכוללים פרסומות, ועוד. אחד הערוצים היעילים, היציבים, והפופולאריים בישראל, הוא הכנסה נוספת מהבית על ידי מכירת מוצרים באינטרנט. כמעט כל אחד יכול לעשות את זה, והסיכונים אפסיים. בתוך זמן מה, לאחר היכרות עם הפלטפורמה ולימוד מניסיון – מרבית המתמידים מצליחים ליצור הכנסה משמעותית נוספת, שגדלה עם השנים. אם יש לכם את הצורך בהכנסה נוספת ואת המוטיבציה ללמוד אודות מכירת מוצרים באינטרנט – זהו המדריך עבורכם. איך מתחילים? איזו פלטפורמה כדאי לכם לבחור? ואילו מוצרים כדאי לכם למכור?

 

"רוב האנשים שנכנסים לתחום מחפשים עבודה מהבית בלי בוס על הראש. זה מתאים בעיקר למי שמחפש השקעה נמוכה – לא צריך חנות פיזית או סחורה במאות אלפי שקלים." במילים אלה מסביר קובי ברגר את ההחלטה שלו להתחיל למכור מוצרים דרך אמזון לפני כשנה. "אני מאמין שכל עוד יש מוצר אחד או שניים זה בהחלט משתלב עם העבודה היומיומית, אבל ככל שמתחילים לגדול זה הופך לעסק כל דבר. גם בלי חנות פיזית צריך לנהל ספקים, לספק שירות ולתת מענה ללקוחות, זה דורש עבודה."

 

מכירת מוצרים באינטרנט - הכנסה פאסיבית
כשהרוב המכריע של המשפחות בישראל נדרש להכנסה נוספת, מכירת מוצרים דרך האינטרנט היא ערוץ בטוח, נוח, יעיל וגם רווחי 

 

הצעד הראשון – איך מוכרים מוצרים באינטרנט?

ניתן לחלק את ערוצי המכירה של מוצרים באינטרנט לשלושה – במאמר זה נתייחס בעיקר לדרך השלישית שתוצג. שלושת הערוצים הם:

 

1 – מכירת מוצרים דרך אתר פרטי – זוהי אפשרות למכירת מוצרים באינטרנט שהופכת אתכם אדונים לפלטפורמה שלכם, ממש מ-א' ועד ת'. זה אומר שאתם תצטרכו לבנות אתר אינטרנט, לדאוג לאחסונו המאובטח, לאפשר תשלום מקוון, לרכוש את המוצרים בדרך כלל ולטפל בקידום האתר ובאספקת ההזמנות. כשאתם שוקלים מכירות מוצרים שאינם ייחודיים בשוק הבינלאומי – קשה מאוד להפוך אתר אינטרנט פרטי לרווחי, בעיקר בשל הוצאות הקידום והשיווק.

 

2 – מכירה בתכנית שותפים (Affiliates) – יצרנים רבים מספקים פלטפורמות מוכנות לבניית "מיני סייט" למכירת מוצריהם בתמורה לעמלה מהמחיר של כל מוצר שתמכרו. כך, אינכם נדרשים להקמה מורכבת של אתר אינטרנט או לאיתור והתחברות לממשק תשלומים מאובטח – אבל אתם אלה שמנהלים את השיווק. אתם גם לא נדרשים, במרבית המקרים, לדאוג לאספקה ושילוח של המוצרים – מי שירכוש מוצרים מהאתר שלכם, יקבל אותם היישר מן הספק, דרך פתיחה אוטומטית של הזמנה אצלו. בסה"כ טכניקה נטולת דאגות – אבל מתאימה רק למי שחזק בעיקר בשיווק.

 

3 – שימוש בפלטפורמות בינלאומיות בעלות מיליוני משתמשים ביום, למכירת מוצרים אונליין – אנחנו כמובן מדברים על הפלטפורמות איביי ואמזון. היתרונות גדולים – אין צורך לדאוג לשיווק (באמזון, למשל, מעל 400 מיליון חשבונות פעילים של לקוחות, באיביי כמחצית מזה – 200 מיליוני חשבונות פעילים של קונים), אין צורך להקים פלטפורמת מכירות (גם באמזון וגם באיביי אתם מוזמנים להקים פלטפורמה, חנות מקוונת אם תרצו, ללא עלות – תשלמו רק עמלות על כל מכירה), ובאמזון אפילו אין צורך לעסוק בניהול מלאי. החיסרון הגדול – מדובר בשוק שוקק, שעל מנת להצליח בו, אתם חייבים מיתוג חזק, בידול איכותי, ושליטה ברזי הקידום של כל פלטפורמה

 

מכירת מוצרים באינטרנט דרך הפלטפורמות המובילות – מה האפשרויות ואיך בוחרים?

כקונים של מוצרים דרך האינטרנט, אנחנו מכירים בישראל שלוש פלטפורמות בינלאומיות חזקות, בעלות מיליארדי משתמשים ומאות אלפי עיסקאות בכל יום, ברחבי העולם – אלו הן עלי אקספרס, אמזון, ואיביי. בעולם, אולי כדאי לדעת, יש עוד פלטפורמות רבות, ביניהן כאלה המתמחות בממכר סוג מסויים של מוצרים בלבד. מבין שלושת הפלטפורמות, עלי אקספרס לא מאפשרת כיום למוכרים מישראל לפתוח פלטפורמת מכירה – רק מוכרים מסין מורשים לנהל מכירות דרך האתר. הפלטפורמה כן מאפשרת תכנית שותפים, עם קישורים אישיים לבאנרים למוצרים וקבלת עמלות מכל מכירה דרך קישורים אלה. שיטת עבודה כזו מאפשרת שיווק (בדומה לשיטה השנייה שהצגנו בסעיף הקודם), כשאתם דואגים לשיווק בלבד – בלי ניהול מלאי, בלי שילוח, וכדומה.

 

הפלטפורמות איביי (Ebay) ואמזון (Amazon) כן מאפשרות למוכרים מישראל וממדינות אחרות לפתוח פלטפורמת מכירות – חנות. ניתן בהחלט למכור בשתי הפלטפורמות בו זמנית, אולם חשוב לדעת, כי בשני המקרים תידרשו להכיר את האתר, הקהלים, שיטות הקידום, המתחרים, המחירים והעדפות הלקוחות – מלפני ולפנים. מדובר בזמני לימוד משמעותיים – כך שגם אם אתם מתכננים להשקיע בשתי הפלטפורמות, מומלץ לשקול להיכנס אליהן אחת אחרי השנייה על מנת לאפשר לעצמכם להשקיע את זמן הלימוד הנדרש בניחותא, לכל אחת.

 

קובי, שבחר למכור מוצרים דרך אמזון, מסביר את ההחלטה הזו: "מוכרים שעובדים עם איביי צריכים לנהל את המלאי שלהם בעצמם. הם צריכים להזמין מראש כמות מוצרים, לדאוג לאחסון ולטפל במשלוח ללקוח, או לחלופין – מי שנשארו לו מלאים מהחנות הפיזית שלו יכול למכור אותם דרך איביי. היתרון של אמזון בעיניי, הוא שאני לא צריך לדאוג למלאי, לאחסון או למשלוח. אני מזמין את המוצר מסין ישירות לאמזון, והם דואגים לכל מה שצריך במקומי."

 

מכירת מוצרים באינטרנט בלי אחסון
אמזון יחסכו לכם את הטיפול במלאי ואת המשלוח, וזה יתרון לא מבוטל

 

כמה ואילו מוצרים כדאי למכור?

לאחר שבחרתם בפלטפורמה המתאימה לכם, הגיע הזמן לחשוב אילו מוצרים תרצו למכור. בשתי הפלטפורמות תוכלו למכור כל מוצר (שאין איתו בעיה חוקית, מוסרית וכדומה). תוכלו למכור, למשל, מוצצים, רכבים על שלט, טבעות, בגדים לילדים – או כל מוצר אחד שמדבר אליכם. מוכרים רבים שמנהלים מכירות רווחיות באמזון, מספרים כי מומלץ בשלב תחילת הפעילות לבחור בין מכירת מוצרים קיימים (רכישתם במחיר ספק ומכירתם במחיר שיאפשר רווחים – תוך שאתם מתחרים עם קהל גדול של מוכרים שמוכר בדיוק את אותו המוצר) לבין איתור נישה או שוק בהם תוכלו להיכנס באופן מבודל, יצור בסין (בעלויות של לא יותר מ-6,000 דולרים, לייצור ראשוני – אבל לא להתפשר על איכות!) של המוצר שלכם, ומכירתו באופן ייחודי. כאן, תצטרכו "להישען" על ביטויי חיפוש ושוק מוצרים קיים – ולבדל את המוצר שלכם בתיאור ובתמונות, על מנת למקסם את כמות המתעניינים במוצר.

 

"לדעתי כדאי לקחת קורס לפני שמתחילים," מציע קובי מתוך הניסיון האישי שלו. "אפשר ללמוד הכל לבד, לדעתי זה פשוט ייקח יותר זמן. יש המון מידע והוא מפוזר מאוד, אבל קורס עוזר להבין את השוק, לבחור מוצרים, לזהות את הקטגוריה הנכונה, ללמוד אילו אישורים צריך ואפילו איך מנהלים קמפיינים בצורה טובה. זה קורס מקוון שתלוי בקצב האישי של כל אחד, אנחנו היינו צריכים בערך שלושה חודשים."

 

קורס תוכלו למצוא דרך So Simple, גלזר הדרכה ובאתרים אחרים.

 

 

כמה יעלה לכם למכור מוצרים באיביי ובאמזון?

בעוד שתי הפלטפורמות מספקות כר עשיר באפשרויות לממכר מוצרים בכל העולם – תצטרכו לחלוק איתם ברווחים. באיביי, תתבקשו לשלם בממוצע 10% מהמחיר עבור כל מוצר שתמכרו. על פתיחת החנות והעלאת המוצרים לא תשלמו כלל, ואם תהיה לכם חנות שלא תמכור אף מוצר – לא תשלמו לאיביי כלום אף פעם. קחו בחשבון, שעבור כל מוצר שאתם מצליחים למכור, תצטרכו גם לקנות את המוצר עצמו (אם עוד לא עשיתם כן), ולשאת בעלויות השילוח. טיפ קטן – מוצרים שעלות השילוח מצויינת בהם בנפרד באיביי, מוכרים משמעותית פחות ממוצרים יקרים יותר בהם המשלוח מוצע בחינם, ובאפשרויות הסינון של תוצאות חיפוש, ניתן (ופופולארי) להסיר תוצאות של מוצרים שהמשלוח לא מוצע בהם בחינם).

 

העלויות התפעוליות באמזון הן גבוהות יותר, מפני שאמזון גובים עמלות גם עבור המשלוח והאחסון – כך, תשלמו בממוצע בין 15% ל–30% עמלה על עלות המכירה מכל מוצר שתמכרו.

 

"מי שנכנס לתחום המכירות באמזון לפני כמה שנים, ב-2014, נהנה מרווחים מאוד גדולים," מסביר קובי. "העמלות של אמזון היה נמוכות והרווח שהיה נשאר למוכר היה 4 עד 6 דולר. על מכירה של 1,000 יחידות זה הרבה כסף, אבל אז לא היו הרבה מתחרים. היום השוק צפוף יותר, יש מתחרים והעמלות עלו, כך שהיו מרוויחים 2 עד 3 דולר ליחידה, וגם מוכרים פחות מוצרים בגלל ההיצע הגדול."

 

מכירת מוצרים באינטרנט - דרך מי?
כדאי לבחון את החלופות ואת הרווחים הפוטנציאליים לפני שבוחרים ערוץ כזה או אחר

 

חמשת הטיפים המובילים של מוכרים מקצועיים באיביי ובאמזון

בחרתם פלטפורמה? בחרתם מוצר להתחיל איתו? החלטתם אם אתם מתכוונים להשקיע את הזמן הנדרש ללימוד עצמאי או לאפשר לימוד אינטנסיבי של המערכות דרך קורס מקצועי? קבלו את חמשת הטיפים החשובים ביותר לכל מוכר מתחיל:

 

קחו בחשבון את הרגלי הרכישה. אל תנסו למכור מטריות בקיץ, או דגלי ארצות הברית בפברואר (כשיום העצמאות ב-4 ביולי). התאימו את עצמכם לביקוש על פי עונות, הרגלים, צרכים והיכרות עם קהל היעד שלכם.

 

לקראת הרבעון האחרון של כל שנה קלנדרית, מוצעים על ידי הפלטפורמות שפע של מבצעים כמו סייבר מאנדיי ובלאק פריידיי. זוהי גם עונת החגים בארה"ב, אז רוכשים מתנות רבות לבני משפחה וחברים. על כן – חשוב להיכנס אל הרבעון האחרון של השנה מצויידים במלאי מספיק, מעודכנים היטב ומוכנים לעבוד יותר ולהרוויח הרבה יותר. "זה זמן טוב להיערך לרבעון הראשון של השנה, שהוא הרבעון הגרוע ביותר," מסביר קובי. "לאנשים כנראה לא נשאר כסף בתחילת השנה אחרי שבזבזו אותו בכריסמס."

 

אל תתפשרו על איכות המוצרים. אל תשכחו ששתי הפלטפורמות נשענות באופן ברור על משובים מלקוחות שכבר רכשו את המוצר שלכם, כמו גם ששתי הפלטפורמות מציעות מערכת הגנה ללקוח, במסגרתה הוא יכול לקבל את כל כספו בחזרה אם יש לו טענות מוצדקות (לא תמיד עניין ההצדקה נבדק לעומק) כלפי המוכר. על כן, השקיעו בלקוחות מרוצים לטובת עתיד החנות שלכם – דרך השקעה במוצרי איכות.

 

 

שקלו לעבוד עם שותף. אלא אם אתם מעלים מוצרים לחנות המקוונת שלכם "בשביל הכיף" – תגלו במהרה כי מדובר בעיסוק שדורש הון התחלתי, כמו גם הרבה שעות התעסקות בפרטים הטכניים. חלוקת העומס הראשוני עם שותף, תקל עליכם את המעבר הלא קל של השלבים הראשוניים. קחו בחשבון השקעה של כ–30,000 שקלים, אם אתם מתכננים ייצור מוצר פרטי, המקנה לכם סיכוי גדול יותר להצלחה בתחרות פחותה של מוצרים דומים.

 

בחרו נישה שמדברת אליכם, אבל היזהרו מבחירת מוצר שאתם אוהבים במיוחד בלי לבדוק אותו מבעוד מועד. נכון, מדובר בעבודה של ממש וכשתגיעו למגוון רחב יותר של מוצרים תרצו ליהנות מהתהליך הזה, אבל חיבור למוצר עשוי לבלבל. הסיבה פשוטה: אתם צריכים לקבל החלטות עסקיות שמבוססות על ביקוש והיצע, על דרישת השוק ועל הרווחיות שמחכה לכם. אם תמכרו מוצר שנראה לכם מלהיב אבל אין לו ביקוש, מיותר לציין שתשקיעו את הכסף במקום הלא נכון, וגם את הזמן שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme