לירון מור: "קורסים דיגיטליים שוברים את המשוואה של זמן שווה כסף"

יובל פוגל2 דקות קריאה
היתרון של קורסים דיגיטליים לפי לירון מור
שתף:

בשנים האחרונות אנו נתקלים ברחבי הרשת ביותר ויותר קורסים דיגיטליים כדוגמת מדריכים להצלחת העסק, מדריכי כושר ועוד. יחד עם זאת, ישנה אמונה לפיה קורס דיגיטלי הוא דרך קלה ליצירת הכנסה פאסיבית. האם כך הם פני הדברים, או שמא המציאות בשטח מורכבת קצת יותר? במטרה למצוא תשובה לשאלה זו ולהכיר את התחום קצת יותר מקרוב, יצאנו לראיין מישהי אשר בזכות תשוקה בוערת, חריצות, נחישות ושיטות וידאו פרקטיות ומוכחות, הקימה חברה מובילה בתחום השיווק בוידאו והקורסים הדיגיטליים: לירון מור, בעלת חברת "לירון מור – שיווק בוידאו שעובד בשבילך". אחרי כעשר שנות פעילות היא אומרת בבטחה: "קורסים דיגיטליים הם כלי שימושי ויעיל לעסקים הרוצים למנף עצמם – בדגש על עסקים קטנים וזעירים." 

 

לאילו עסקים קורסים דיגיטליים יכולים להתאים?

"הקורסים מתאימים מאוד למאמני כושר, מאלפי כלבים, מאפרות, קוסמטיקאיות וכדומה. במידה ומשתמשים בכלים הדיגיטליים באופן נכון, ניתן למצות את הפוטנציאל הגדול הטמון בהם. מה שקורה בשטח הוא שבעל העסק לוקח את הידע שלו, ומביא אותו לידי ביטוי באמצעות הכלים הדיגיטליים. כך מתאפשר לו ליצור קורס דיגיטלי יעיל, פרקטי וקל להבנה המכיל דוגמאות, המחשות וכדומה. את הקורס יוכל לרכוש משתמש הקצה במטרה לשפר את יכולותיו האישיות ולמנף גם את העסק שלו עצמו. כמובן, שכלי זה גם מסייע במיתוג העסק של מפיק הקורס הדיגיטלי."

 

"איך הכל התחיל? גלשתי באינטרנט ובאחת הפעמים נתקלתי ברעיון להפקת קורסים דיגיטליים – אותו מיישמים אנשים מחוץ לארץ. מיותר לציין שהתלהבתי מאוד מהרעיון, והבנתי כי אין מניעה מכך שאעשה זאת בעצמי. כדי להבין את הפוטנציאל הטמון בקורסים הדיגיטליים: מחיר המכירה ההתחלתי של הקורס הראשון שלי, עת השקתי אותו לראשונה בשנת 2010, היה 2,200 ₪, וכיום מחירו הוא 4,300 ₪. כמעט כפול!" 

 

קורסים דיגיטליים טובים לעסק
קורס דיגיטלי גם מסייע במיתוג העסק של מפיק הקורס

 

ללא ספק מדובר בנתון מרשים. למה עוד כדאי לייצר קורסים דיגיטליים?

"זה פשוט מאוד: המוצר הדיגיטלי עוזר לבעל העסק לשבור את המשוואה של 'זמן שווה כסף'. כשאתה בעל עסק ואתה מוכר קורס דיגיטלי איכותי, המשוואה הופכת להיות ידע שווה כסף – ולזה, כפי שאתה בטח מבין, אין בכלל מגבלה", אומרת לירון בעיניים בורקות, "אם נחזור לרגע לקורס הדיגיטלי הראשון שלי, אז אומר לך כי עד היום מכרתי יותר מ-3,000 יחידות במחיר מכירה ממוצע של 3,500 ₪ ליחידה. ללא ספק, זו הדרך האידיאלית ביותר לשכפול הזמן – לא הייתי יכולה לשכפל את הזמן שלי בשיעור זה בשום צורה אחרת ללא מוצר דיגיטלי".

 

 

כמה עולה להפיק קורס דיגיטלי?

"קודם כל חשוב לי להבהיר ולהדגיש כי מדובר בעלות פיתוח חד פעמית, וזאת על כל בעל עסק המתלבט האם להפיק קורס דיגיטלי להבין. מבחינת עלויות פיתוח, המחירים נעים בין 10,000 ₪ לבין 50,000 ₪ וזה כמובן תלוי במורכבות ובהיקף העבודה הנדרשת. אני למשל, בתחילת דרכי עשיתי את רוב הדברים בכוחות עצמי, בעלויות פיתוח של כ-5,000 ₪ לקורס. על כל פנים, אתן טיפ קטן לבעלי העסקים – מומלץ פעם בחצי שנה או שנה לבדוק שוב את המוצר במטרה לשדרג אותו במידת הצורך ולהגדיל את פוטנציאל ההכנסה ממנו. העלויות שציינתי הן שלד העלויות המרכזי, וברוב המקרים הסתיים פיתוחו."

 

כמה עסקים יצא לך ללוות בשנים האחרונות למטרת פיתוח מוצרים דיגיטליים, ומהם מחירי המכירה שלהם בשוק?

"בשנים האחרונות ליוויתי מאות עסקים בפיתוח מוצרים דיגיטליים שונים ומחירם בשוק נע בין 29 ₪ לבין 5,000 ₪ ויותר. ההבדל בין המחירים של הקורסים הדיגיטליים נובע בין היתר ממעטפת הקורס. למשל, תכנית הירידה במשקל של מיה בן אפרים נמכרת במחיר של 2,000 ₪, ואילו ערכה דיגיטלית לייעוץ שינה לתינוקות של איילת רוזן תעלה לך כמה מאות שקלים".

 

קורסים דיגיטליים משכפלים אתכם
מדובר בסוג מוצר המייצר מינוף ושכפול נפלאים אותם לא ניתן לייצר בשום דרך אחרת

 

אין אדם מתאים יותר ממך לאימות או ניפוץ המיתוס כי מוצר דיגיטלי מהווה הכנסה פאסיבית קלה. מה דעתך בנושא?

"המיתוס הזה לא הכי מדויק, ואסביר: מוצר דיגיטלי, כמו כל מוצר או שירות אחר, לרבות כזה הנמצא בתחילת דרכו, דורש ייצור ושימוש במנגנוני שיווק ומכירה באופן קבוע ותמידי. עם הזמן, כאשר המנגנונים עובדים יפה ויש דעות חיוביות והמוצר ממותג – רק אז הוא מקבל את האופי ה'פאסיבי' באופן יחסי, אך עדיין, גם בסיטואציה זו, יש 'לדחוף' את המכירות. מה שכן אוכל לומר למען הדיוק, כי מדובר בסוג מוצר המייצר מינוף ושכפול נפלאים אותם לא ניתן לייצר בשום דרך אחרת, וכל זאת תוך עלויות חד פעמיות וזולות. למשל, במידה ולא מדובר בקורס דיגיטלי וממש צריך כיתות – אתה כבר יכול להבין לבד איך 'קופצות' העלויות: השכרת כיתות, גיוס עובדים ובכלל, אופרציות תפעול וניהול שלמות, אותן המוצר הדיגיטלי מאפשר לחסוך תוך השקעת כספים נמוכה יותר."

 

 

ולסיום, נדבר על עלויות השיווק והמכירה. בדף העסקי שלכם בפייסבוק רואים תגובות מאוד חמות והמלצות גולשים. מה היא מעטפת השיווק בה את משתמשת?

"אין זה סוד. כפי שאמרת, הדף העסקי שלנו בפייסבוק מאוד מוצלח ומהווה קרקע פורייה לייצור טראפיק – הרי יש לנו 20 אלף עוקבים והכמות הולכת וגדלה מדי יום. אנו כמובן מקבלים גם ביקורות בונות וענייניות, המסייעות לנו לשדרג באופן תמידי את המוצרים והשירותים שלנו. נוסף על הפייסבוק, אנו משתמשים בכלים שיווקיים נוספים כדוגמת אינסטגרם, גוגל, רשימות תפוצה ועוד. כאן חשוב לי לומר, כי גם זה, בדומה לקורסים הדיגיטליים, החל בהדרגה: בהתחלה עשיתי מה שנקרא 'שיווק ידני', ורק לאחר 5 שנים התחלתי להשקיע כספים בתקציבי פרסום. בהתחלה הייתי משקיעה סכומים של 2,000 ₪, ולאט לאט, לאחר שראיתי תוצאות ואפקטיביות פרסום – העליתי תקציבים. כיום, הוצאות השיווק מהוות כ-20% מהכנסות המכירה".

 

אז נכון, קורסים דיגיטליים דורשים עבודה מקדימה, השקעת משאבים, וגם לא מעט ידע בשיווק. מצד שני, בהנחה שהמוצר שלנו הוא הזמן שלנו, הקורסים הדיגיטליים עשויים לספק דרך מצוינת להתגבר על מגבלת הזמן ולהגיע לקהל גדול הרבה יותר – וזאת, מבלי לצאת מהבית כלל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme