הכנסה פאסיבית – שלושה ערוצים יעילים בדרך להגשמת החלום

עומר גלעדי5 דקות קריאה
הכנסה פאסיבית היא הגשמת חלום
שתף:

"מרוץ העכברים" הוא הכינוי למצב בו אנחנו כלואים במרדף אחר השגת עוד כספים, ולא רואים דרך החוצה מאותו המרדף. כשההכנסות לא גבוהות מספיק, ו/או ההוצאות גבוהות מדי – התוצאה היא חיים המתנהלים לכל אורכם בתוך מרוץ העכברים, מבלי להגיע לעולם לשלבים של רווחה כלכלית. אחת הדרכים היעילות ביותר להגדלת ההכנסה, ללא תלות ביכולתכם לעבוד או בשעות העבודה שתוכלו להקצות לצורך העניין, הוא יצירת אפיקים של הכנסה פאסיבית. הכנסה פאסיבית, כשמה כן היא, אינה תלויה בהשקעה ומתרחשת מעצמה גם ללא מאמץ. כיצד מתכננים ויוצרים מקורות של הכנסה פאסיבית? והאם ההשקעה משתלמת?

 

הכנסה פאסיבית - יותר כסף פחות שעות
מקורות הכנסה פאסיבית מאפשרים הגדלה משמעותית של ההכנסות מבלי להגדיל את כמות שעות העבודה

 

הכנסה פאסיבית – מהי?

הכנסה פאסיבית היא הכנסה שמתרחשת ללא תלות בהשקעה ישירה, כלומר, היא מתרחשת בכל זמן (גם כשאנחנו ישנים, או בחופשה), וניתן לשלב אותה בעבודה ה"רגילה" שלנו, זו בה אנחנו בדרך כלל מתוגמלים על פי שעות העבודה או התפוקה (שהיא דרך עקיפה למדוד שעות עבודה). יצירה של אפיקי הכנסה פאסיבית מאפשרים גם הגדלה משמעותית של ההכנסות החודשיות (עד כדי היכולת "לצאת לפנסיה" ולוותר על העבודה השעתית), כמו גם "פיזור סיכונים" במובן של תלות מופחתת בעבודה השעתית. הכנסה פאסיבית בהחלט מאפשרת הגדלה של החיסכון וההכנסה הפנויה לחודש, וביחד עם כל אלה – גם הגדלת הרווחה הכלכלית של המשפחה.

 

שלושת הערוצים היעילים ביותר ליצירת הכנסה פאסיבית

לפניכם סיכום השיטות הפופולאריות והיעילות ליצירת הכנסה פאסיבית, כולל היתרונות והחסרונות העיקריים של אפיקי הכנסה אלה:

 

השקעה בנדל"ן

השקעה בנדל"ן מייצרת שני אפיקים של הכנסה פאסיבית, אחת עם השכירות החודשית המתגלגלת אל חשבון העו"ש של בעל הדירה, והשנייה עם עליית הערך של הנכס שרכשתם – אם השכלתם לרכוש נכס שערכו צפוי לעלות משמעותית בשנות האחזקה שלו. לצד ההכנסה הפאסיבית היציבה, הבטוחה והממושכת מהשקעה בנדל"ן, חשוב לציין עלויות נוספות על מחיר הנכס המוצהר – העלות החשובה הראשונה היא עלות המשכנתא, שתוסיף עוד כ – 50% מגובה ההלוואה שנטלתם למחיר הנכס. עלויות נוספות הן עלויות אחזקה וניהול, במיוחד אם אתם משקיעים בנכס נדל"ן בחו"ל.

 

בישראל ניתן להתחיל להשקיע בנכסים בסכומים של החל מ – 700,000 ש"ח. בחו"ל, ניתן למצוא נכסים אטרקטיביים במחירים של החל מ – 50,000$. חשוב לדעת, כי השקעה בנכסים בחו"ל כרוכה במרבית המקרים גם בשימוש בשירותיה של חברת ניהול מקומית שתדאג לנכס באופן שוטף, וגם בניהול תשלומי המיסים בהתאם למדינת הנכס ולמדינה בה אתם מתגוררים. למחפשים הכנסה פאסיבית מהשקעה בנדל"ן בסכומים נמוכים מאלה שהוזכרו, חשוב להכיר את השיטה להשקעה בנדל"ן באמצעות קרן משקיעים או קבוצת רכישה מנוהלת. פלטפורמות שונות של ניהול השקעות בנדל"ן יאפשרו בחירת נכס והשקעה של החל מ – 25,000$ כולל בעלות חלקית ורישום הנכס על שימכם (בהתאם לאחוזי הבעלות שלכם) בהתאם לחוקי המדינה בה רכשתם את הנכס.

 

הכנסה פאסיבית מכל מקום
ערוצים של הכנסה פסיבית הם ערוצים שיש לתכנן ולהקים. בתכנון נכון, לאחר ההקמה ההכנסה זורמת באופן אוטומטי ללא צורך קבוע בשעות עבודה מרובות

 

השקעות בשוק ההון

ניהול תיק השקעות בשוק ההון הוא אפיק נהדר ליצירת הכנסה פאסיבית – אולם ניהול ההשקעות והנכסים בתיק דורש ידע רב. ככלל, ככל שמדובר בהשקעה ספקולטיבית יותר, כך שעות ההשקעה בניהול הנכסים צפויות להיות גבוהות יותר. ככל שהנכסים בתיק ההשקעות הם יציבים וסולידיים יותר – כך אפיק ההכנסה יהיה פאסיבי יותר וידרוש זמן פחות לניהולו. מוצרי השקעה שנחשבים סולידיים יכולים להיות מניות של חברות יציבות וותיקות כמו חברת קוקה קולה, אג"ח ממשלתיות ואג"ח קונצרניות מדורגות, ונוספים; מוצרי השקעה שנחשבים ספקולטיביים יכולים להיות אג"ח לא מדורגות, מט"ח, מוצרים, מניות של חברות לא ותיקות, ועוד; פרופורציות ההשקעה בתיק ופיזור הנכסים יקבע כמה זמן תשקיעו בניהול תיק ההשקעות שלכם. ככל שפרופורציות ההשקעה סולידיות יותר – שעות הניהול יפחתו, ואיתם גם גובה הרווח הפוטנציאלי. 

 

ניתן לאפשר ניהול מקצועי של תיק השקעות על ידי בתי השקעות בישראל. אז, תוכלו לבחור גם מוצרים ספקולטיביים להשקעה וגם פרופורציות גבוהות של השקעות שדורשות ניהול רב – אולם בדרך כלל דמי הניהול משתנים בהתאם להרכב ההשקעות, ובניהול תיק השקעות בבית השקעות יש סכום מינימאלי להשקעה, בדרך כלל לא פחות מ – 100,000 ש"ח. חשוב לקחת בחשבון, שיצירת אפיק הכנסה פאסיבית באמצעות ניהול תיק השקעות – יכול ליצור גם הפסדים, בניהול לא מושכל של ההשקעות.

 

שיווק Affiliates ונכסים אחרים ברשת

ביצירת פלטפורמת מכירות בשיטת ה – DropShipping או בשיטת ה – Affiliates, בה ספק הסחורות מבצע את השילוח של המוצרים ישירות אל הלקוח והאתרים שלכם מהווים רק פלטפורמה שיווקית, ניתן ליצור אפיקי הכנסה פאסיבית ממכירת כמעט כל מוצר. זוהי שיטה ליצירת הכנסה פאסיבית הנדרשת לידע רב בפיתוח ושיווק באינטרנט, אולם ניתן ליצור באמצעותה הכנסה גבוהה ומעבר לכספים המושקעים בהקמת הפלטפורמות – אין סיכון להפסיד כסף בפעילות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme