השקעה בנדל"ן למתחילים – כל מה שאתם צריכים לדעת

מערכת5 דקות קריאה
מדריך - השקעה בנדל"ן למתחילים
שתף:

זה בוודאי לא סוד גדול, אבל כשאנחנו משקיעים בנדל"ן אנחנו פועלים מתוך מטרה אחת עיקרית: להשקיע כסף היום כדי שערכו יגדל ונקבל עבורו הרבה יותר בעתיד. זהו הרווח, או התשואה (בעגה המקצועית) שאנחנו מקבלים תמורת ההשקעה שלנו. הוא מחושב לא רק על פי הכנסה לעומת הוצאה, אלא הוא אמור לכסות גם עלויות שונות כמו מיסוי, השקעה בנכס וביטוחים. אם אתם מגששים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום ורוצים להבין לקראת מה אתם הולכים, המאמר הזה הוא בבחינת מדריך השקעה בנדל"ן למתחילים.

 

איך נדל"ן מכניס כסף למשקיעים?

אם מעולם לא השקעתם ברכישת נכסים, ואם אתם שוקלים לעשות זאת עם סכום הכסף שנמצא ברשותכם, כדאי שתכירו את ארבע הדרכים שבאמצעותן תוכלו להרוויח כסף, וזה בדיוק מה שצריך לדעת לפני השקעה בנדל"ן למתחילים:

 

1 – ערך הנכס. כאשר אנחנו קונים נכס אנחנו עושים זאת מתוך ציפייה שערכו יעלה עם הזמן, בעקבות שינויים המתרחשים באופן תמידי בשוק. אם מדובר בנכס מסחרי (למשל חנות), ערכו עשוי לעלות ככל שהמתחם שבו נמצא הנכס יהפוך לפופולארי ומבוקש יותר, והתנועה למקום תגדל. נכס פרטי יעלה את ערכו בעקבות עליית מחירים בשוק, או אם רכשתם נכס בשכונה חדשה שמושכת אליה בהמשך אוכלוסייה טובה שמעלה את ערך הדירות באזור. עם זאת, כלל חשוב ראשון לקראת השקעה בנדל"ן למתחילים: מדובר בעניין טריקי למדי. יש סיכון מסוים בכל השקעה, גם בעסקאות נדל"ן, ולכן כדאי שתבחנו את הנכס ואת סביבתו לעומק מבעוד מועד.

 

2 – תזרים  מזומנים יציב. השקעה בנדל"ן למתחילים או לבעלי הניסיון היא דרך טובה להבטיח הכנסה קבועה, שתבטיח תזרים מזומנים יציב לאורך זמן. זה נכון בעיקר כאשר אתם רוכשים דירה או מספר דירות בבניין, ונהנים משכר דירה קבוע מדי חודש. באופן דומה תוכלו לקבל הכנסה קבועה גם מהשכרת משרד או שטח אחסון.

 

השקעה בנדל"ן למתחילים - נכס פרטי
אם אתם מחפשים השקעה בנדל"ן למתחילים שתספק תזרים מזומנים עקבי – נכס למגורים הוא הפתרון האידאלי

 

3 – הכנסות הקשורות בנדל"ן. גם ללא רכישה ישירה של נכס אתם יכולים להשתלב בתחום הנדל"ן ולגלות כמה דרכים טובות אחרות להתפרנס. סוכני נדל"ן מתפרנסים מקנייה ומכירה של בתים, חברות ניהול מציעות שירותי אחזקה וניהול של נכסים תמורת אחוז מסוים מההכנסה, ואלו הן רק דוגמאות חלקיות.

 

4 – הכנסות נלוות. יש משקיעים שבוחרים להיכנס לנכסים קיימים – בעיקר מסחריים אבל לא רק – ושם הם מייצרים כסף בעלות נמוכה יותר. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הצבת מכונות שתייה במבני משרדים או מכונות כביסה (בתשלום) במבני מגורים. קהל הלקוחות במקרה הזה הוא בבחינת קהל "שבוי" וזו דרך טובה לייצר הכנסה באופן קבוע. מי שחושש מפני השקעה בנדל"ן למתחילים ומעולם לא עשה זאת, בהחלט יכול להתחיל בקטן יותר.

 

טיפים חשובים לקראת השקעה בנדל"ן למתחילים

יש מספר דרכים טובות לרכוש את הנכס הראשון, אם כי אין ספק שבישראל של שנת 2017 האתגר הזה קצת יותר גדול בשל המחירים הגבוהים. על אף המחירים הגבוהים אפשר לנסות ולהתגבר על המכשול לטובת השקעה לטווח הארוך, והדרך הקלאסית היא באמצעות משכנתא. מינוף מהסוג הזה מושך לא מעט משקיעים לשוק הנדל"ן, וכך הם יכולים לרכוש נכסים שלא היו יכולים לרכוש באמצעות ההון הקיים ברשותם. כמובן שרצוי לבחון בקפידה את המשכנתא שאתם בוחרים (או כל מינוף אחר) שכן נפילה בשוק עשוי להוביל לתשלומים גבוהים במיוחד, שעלולים להוביל לנטל כלכלי כבד מאוד.

 

השקעות אפשריות בנדל"ן

לפני שאתם בוחרים באפיק השקעה בנדל"ן למתחילים, גבשו החלטה באשר לאופי הנכס המתאים לכם. במילים אחרות, זה הזמן להחליט האם תשקיעו ברכישת דירה באזור מתפתח, בניין דירות בעיר הגדולה, או נכס מסחרי בלוקיישן מרכזי במיוחד. לצורך ההחלטה הזו כדאי שתדעו מה ההון ההתחלתי שעומד לרשותכם, אילו פתרונות מינוף קיימים ומה התשואה הפוטנציאלית. ניתוח סיכונים הוא שלב חשוב מאוד בדרך, שכן זו הדרך הטובה ביותר להבין לאן בדיוק אתם הולכים ומה ההזדמנויות והסיכונים שלפניכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme