7 מיתוסים על הכנסה פאסיבית – והאמת שעומדת מאחוריהם

מערכת2 דקות קריאה
שתף:

כולנו היינו רוצים להרוויח כסף בזמן שאנחנו משתזפים על החוף וכדי להגשים את החלום הזה אנו מחפשים לא מעט דרכים לייצר הכנסה פאסיבית. הרי אין דבר יותר טוב מאשר להרוויח משכורת בלי לעבוד, וכשאנחנו שומעים איך ג'ף בזוס מרוויח כמעט רבע מיליון דולר בשנייה (כשהוא לא באמת עובד) אפשר להבין למה גם אנחנו מחפשים את הדרך לעשות את זה, גם אם בשכר קצת יותר נמוך. הכנסה פאסיבית היא בהחלט פתרון לא ויש דרכים לייצר עוד הכנסה מעבר לשעות הפעילות המקובלות. מצד שני, זה לא פשוט כפי שאולי סיפרו לכם. הנה המיתוסים שאנחנו פשוט חייבים לדבר עליהם.

 

1 – אתם יכולים לקבוע את היעדים שלכם והם פשוט יתממשו

נתחיל עם המיתוס המסוכן ביותר בכל הקשור לתכנון מקורות הכנסה פאסיבית. אם פתחתם בלוג או חנות מקוונת העבודה שלכם רק החלה, וגם אם היינו רוצים לספר לכם שזה נורא פשוט להרוויח כמויות אדירות של כסף, זה ממש לא נכון. הבלוג שלכם זקוק לתחזוקה, מה שאומר שתצטרכו להמשיך לכתוב ולנהל את התוכן. כשאנשים יגיעו לקורס המקוון הם ירצו לקבל גם תמיכה או מענה לשאלות, וגם החנות הווירטואלית שלכם באטסי או איביי זקוקה לניהול שוטף, בין אם ברמת המלאי ובין אם ברמת שירות הלקוחות. במילים אחרות, גם אם מצאתם מקור הכנסה שיכול להניב רווחים נאים, עדיין כדאי להשקיע את הזמן ואת האנרגיה, וכן, גם את הכסף. השוק משתנה בקצב מהיר, הלקוחות שלכם דורשים יותר וזו האחריות שלכם להשאיר את העסק הזה בחיים או שלא תהיה לכם הכנסה בכלל. גם אם תבחרו להאציל סמכויות כדאי שתפקחו אחר האדם שאחראי על המשימה הזו – ועל הכיס שלכם.

 

הכנסה פאסיבית ומטרות
למרבה הפלא זה ממש לא מספיק לקבוע מטרות ולצפות שתשיגו אותן בלי לעשות שום דבר – הכנסה פאסיבית דורשת קצת אקטיביות

 

2 – אפשר להתניע בסוף שבוע אחד בלבד

צר לנו לבשר לכם אבל גם אם אתם ממש רוצים לפנות יום וחצי כדי לתכנן את הבלוג, האתר או החנות שלכם, זה פשוט לא יספיק. כדי ליצור מקור הכנסה שיספק תוצאות (וגם יעשה את זה לאורך זמן) תצטרכו לעבוד קצת יותר קשה, וזה ייקח כנראה יותר זמן מכפי שאתם אולי מקווים. גם כדי לפתוח בלוג צריך להשקיע את הזמן במחקר, בעיצוב ובבניית תכנית עבודה. אתם צריכים להבין מה הנישה שלכם, לבחור את האתר המארח שבו ינוהל הבלוג, לרכוש דומיין ולהתחיל לכתוב. כמובן שעוד לא הזכרנו את הקידום שיידרש מכם, בין אם קידום אורגני או קידום ממומן ברשתות החברתיות. בקיצור, סופשבוע אחד לא יספיק ממילא, לפחות אל תבזבזו את כולו על המשימה הזו ואל תמהרו לפרסם בלוג או אתר שאינם מוכנים.

 

 

3 – מקור הכנסה פאסיבית אחד זה כל מה שצריך

הנה עוד מיתוס מסוכן שכדאי להפריך כאן ועכשיו. הכנסה פאסיבית אחת בלבד היא לא פתרון אידאלי, וכדאי שלא תסתמכו רק עליה. לשם השוואה, דמיינו מצב שבו אתם משקיעים את כל הכסף שלכם במניה אחת בלבד ומקווים שהיא תמריא ותהפוך אתכם לאנשים עשירים. כפי שאתם מפזרים סיכונים בתיק ההשקעות שלכם כדאי שתפעלו באופן דומה גם בכל הקשור ליצירת הכנסה פאסיבית. אם יש לכם בלוג והתנועה בו דלה זה הזמן לייצר הכנסות נוספות, ממכירת מוצרים ועד לשיווק שותפים.

 

4 – נדל"ן להשקעה הוא הפתרון הבטוח

זה בהחלט נכון לומר שמחירי הדיור בישראל מטפסים וממשיכים לעלות כלפי מעלה, ומבחינת אנשים רבים עדיף להם לשכור דירה עד ליום שבו יוכלו להרשות לעצמם לקנות. במצב הזה נדמה לכם שנדל"ן להשקעה הוא פתרון שיבטיח לכם הכנסה גדולה מאוד אבל ניהול נדל"ן לא ממש עונה על ההגדרה של הכנסה פאסיבית. רק תחשבו על כמות התיקונים והטיפולים, על החיפושים אחר דיירים וההתמודדות עם תלונות שלהם או של השכנים. מהר מאוד תבינו שההשקעה הזו מניבה תשואה שנראית לא רעה אבל היא פחות אטרקטיבית מכפי שהיא נראית.

 

הכנסה פאסיבית בטוחה?
האם נדל"ן הוא תחום בטוח בכל הקשור ליצירת הכנסה פאסיבית? כנראה שלא

 

5 – אתם חייבים רעיון עסקי מוצלח כדי לייצר כסף

הנה מיתוס שבטח תשמחו להפריך: אתם ממש לא חייבים לחכות לרעיון מדהים כדי להתחיל לייצר הכנסות נוספות. אתם יכולים להשתמש בכסף שיש לכם כבר עכשיו ולהשקיע אותו בתכניות חסכון (שמייצרות גם הן כסף) או בשוק ההון. כמובן שרצוי לפזר סיכונים אבל אם תפעלו נכון ובזהירות תוכלו ליהנות מתשואה של כ-5 אחוזים רק מתכניות החיסכון שלכם, ובטווח הארוך מדובר בהכנסה מרשימה מאוד.

 

 

6 – הרעיון הטוב ביותר יעבוד מעצמו

נניח שערכתם מחקר ונניח שבעקבותיו הגיע לכם רעיון לא רע למוצר או שירות שהעולם מחכה לו. אל תניחו שבזאת תמה העבודה ושהמוצר שלכם יימכר בקלות רבה פשוט משום שאתם אלה שחשבו עליו. אתר אינטרנט לא יעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם אם לא תעבדו על קידום דיגיטלי, תתמקדו ב-SEO, תפרסמו ברשתות החברתיות ותנהלו קמפיינים ממומנים. זה יישמע לכם קצת מצחיק אבל הכנסה פאסיבית היא דווקא ממש לא פאסיבית, וכדי ליהנות ממנה תצטרכו לצאת לאירועי נטוורקינג, להיות פעילים בקבוצות שונות, ולעבוד. באמת לעבוד.

 

למרבה הצער הכנסה פאסיבית דורשת אקטיביות
צר לנו לבשר לכם אבל הכנסה פאסיבית אין משמעותה שהכסף ייפול עליכם מהשמים רק כי יש לכם רעיון לא רע – תצטרכו לעבוד בשביל זה

 

7 – צריך כסף כדי לייצר כסף

המשפט הזה מוכר לכולנו היטב ונדמה שאנחנו מדקלמים אותו מתוך שינה. אנחנו בטוחים שאי אפשר לעשות כלום בלי כסף ולכן אנחנו גם ממהרים לשבור תכניות חיסכון או לקבל הלוואה גדולה כשאין באמת סיבה או הצדקה לכך. אז הבשורה הטובה היא שאתם יכולים להשקיע בשוק המניות גם עם כמה אלפי שקלים בלבד או להקים בלוג בסכום מצחיק של כמה מאות שקלים (כולל שירותי האחסון והדומיין שלכם). ברור שאם יש לכם תקציב גדול יותר תוכלו לשווק את העסק או את האתר טוב יותר, אבל גם בלי המשאבים האלה אתם עדיין יכולים להגיע רחוק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme