הכנסה נוספת או הכנסה פאסיבית: איך מתחילים ומה האופציות שלכם?

עומר גלעדי2 דקות קריאה
טיפים למי שמחפש הכנסה נוספת
שתף:

אם בישראל, 80% מבתי האב לא מצליחים "לגמור את החודש", אז על מנת לצאת מאותו כדור שלג של הוצאות גדולות מהכנסות – אתם יכולים או להקטין את ההוצאות או להגדיל את ההכנסות. הקטנת ההוצאות היא מהלך קשה, במיוחד עבור אלה מבינינו שעובדים "מצאת החמה עד צאת הנשמה", ונהנים מרמת ההוצאות שהם מרשים לעצמם. אם כן' האפשרות הנוספת ליציאה ממעגל הכשפים של האוברדרפט ההולך ומתנפח הוא הגדלת ההכנסות – יצאנו לראות איך מייצרים הכנסה נוספת וכמה ייצא לכם מזה.

 

הכנסה נוספת תסגור מינוס
דרך טובה לצאת מהמינוס היא להגדיל הכנסות אבל איך עושים את זה?

 

סקרים רבותי, סקרים

בואו נדבר על האפשרויות להגדיל את ההכנסה שלא דורשות מכם הרבה – אלו האפשרויות ל"עבודה" באינטרנט – על ידי קליקים על מודעות, מילוי סקרים, וכדומה. מילוי סקרים היא אפשרות העומדת בפני כמעט כל אחד – אתם רק צריכים חשבון פעיל באתרי סקרים כמו Panel View, Panel4all או ipanel. מרגע שנרשמתם – תתחילו לקבל פניות למייל של סקרים שתוכלו למלא. כל סקר שתמלאו, יעניק לכם נקודות שאותן תוכלו להמיר לכסף (או לתלושי רכישה).

 

השורה התחתונה – ניסינו וניסינו, אבל לא הצלחנו להגיע לתוספת הכנסה משמעותית בשיטת הסקרים. זה אולי נחמד לתוספת של כמה מאות שקלים בחודש "על הדרך", בלי השקעה, בלי לימודים ובלי הקמה של עסק – אבל זה כנראה לא יהיה האפיק שיגדיל משמעותית את ההכנסות שלכם.

 

 

לימודי מקצוע נוסף

אם אתם לא מדברים על הסבה מקצועית – אלא על לימודי מקצוע שתוכלו לעסוק בו בשעות הפנויות שלכם ולהגדיל את ההכנסה – תגלו כי ישנם אפיקי לימוד המיועדים בדיוק לכך. זה אולי יהיה זמן טוב להגשים חלום, וללמוד תחום שבאמת מדבר אליכם, על מנת לעבוד בו בשעות הפנויות שלכם. רעיונות מוכרים למשל עשויים להיות:

  • נדל"ן ותיווך – מי שעוסק בנדל"ן חייב להיות בעל רישיון והסמכה לכך, אולם לאחר תום הלימודים והמבחן, תוכלו להציג בתים להשכרה או למכירה בסביבת המגורים שלכם, אותה אתם מכירים היטב ויכולים להמליץ ולייעץ אודותיה למתעניינים. קחו בחשבון את זה: כל עסקת מכירה או השכרה של נכס "נהנית" מעמלה ממוצעת של 2% – מה שאומר, שאם אתם מוכרים בית אחד פעם בחודש – אתם מסודרים.
  • רפואה משלימה – עיסוי, אימון (קואוצ'ינג), פרחי באך או רייקי – למדו מה שמעניין אתכם, רק קחו בחשבון שאם אתם בוחרים אפיק לימודים שאינו מאפשר טיפולים בהחזר של קופות החולים, ייקח לכם זמן להקים קליניקה עובדת עם מטופלים רבים. עלות שעת טיפול נעה סביב 250 – 350 ₪ לשעה, תלוי בניסיון המטפל – דרך לא רעה, ואולי גם מלאת משמעות, להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם
  • מכירות אונליין – איביי, אמזון, או אפילו שיווק שותפים. תוכלו להתחיל לשווק ולמכור מוצרים באופן עצמאי. ההכנסות? זה תלוי מאוד בסוג המוצרים, המומחיות שלכם בממשק, התחרות, המחירים, ועוד – וזה גם משתנה מחודש לחודש

 

השורה התחתונה – חשוב לזכור שאם אתם מתכננים ללמוד מקצוע על מנת לאפשר לעצמכם הכנסה נוספת – זה מתחיל מהגדלת המאמץ ללא הגדלה של ההכנסות. בנוסף, גם לאחר תום הלימודים (תקופה שללא ספק תהיה לכם עמוסה), בכל תחום עיסוק חדש ועם השווקים התחרותיים המאפיינים את ישראל של היום – ייקח זמן עד שהעסק שלכם ימריא ויתחיל ליצור השפעה משמעותית על ההכנסה החודשית. אז לצד הפוטנציאל לעיסוק בתחום שאתם אוהבים – קחו אוויר, מדובר בתהליך.

 

הכנסה נוספת ממכירות אונליין
מכירות אונליין הן דרך טובה לייצר הכנסה נוספת

 

הכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית היא הכנסה ללא השקעה של זמן כמו הכנסה מהשקעה במניות מוצלחות, הכנסה משכירות עבור דירה שבבעלותכם, או הכנסה מתמלוגים בגין מכירת ספר שכתבתם. בקרב מומחים תמצאו הסכמה "מקיר לקיר" בגין האטרקטיביות של הכנסה פסיבית – אולם על מנת להפוך למי שנהנים מכזה סוג של הכנסה, עליכם לארגן לעצמכם נכס שתוכלו למכור מבלי לבזבז זמן בתהליך המכירה. כתיבת ספר טוב או קורס מקוון שופעי איכות ותועלות לרוכשים אותם – עשויים להיות מקום טוב להתחיל בו, לצורך אפיקים של הכנסה פסיבית, שרק ילכו ויגדלו.

 

השורה התחתונה – הכנסה פאסיבית זה אחלה. אם אתם מצליחים לארגן לעצמכם ערוצי הכנסה פאסיבית שלא עולים לכם כסף (כלומר, אנחנו לא מדברים על רכישת דירה) ושלא מערבים סיכון משמעותי להפסדי כספים (כלומר, אנחנו לא מדברים על השקעה במניות ספקולטיביות במיוחד) – פשוט לכו על זה, התנסו, תחקרו, ופתחו את ערוצי ההכנסה הפסיבית שלכם לכדי אמנות.

 

 

הכנסה נוספת מייעוץ בתחום העיסוק שלכם

כנראה שהדרך הכי נגישה, מהירה, אפשרית ויעילה להכנסה נוספת היא שימוש בידע ובניסיון שכבר יש לכם, בתחום העיסוק שלכם כשכירים, והגדלת ההכנסה על ידי עיסוק עצמאי (כפרילאנסרים) בתחום. בישראל, אין בעיה לשלב עבודה כשכיר ועובדה כעצמאי (רק אל תשכחו תיאום מס בסוף כל שנה) – והתוספת של שעות עבודה נוספות בתחום שאתם מכירים, תאפשר לכם "לקצר תהליכים", ואולי אפילו ליהנות מהמוניטין וההיכרות עם דמויות מפתח בתחום שכבר יש לכם – על מנת לייצר אפיק הכנסה משמעותית, במהירות וללא הוצאות. זה יכול להיות ייעוץ, תכנון מערכות, ליווי בתהליכים ארגוניים, כתיבת תכנים או אפילו שירותי אדמיניסטרציה – העיקר, שתוכלו להציע שירותים אלה במומחיות גדולה, לאסוף לקוחות חדשים, ולהתחיל להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם – ממש החל מהיום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme