ניתוח טכני של מניות – היתרון התחרותי בהשקעה בשוק ההון

מערכת5 דקות קריאה
ניתוח טכני
שתף:

נדמה שקיימות היום שתי אסכולות עיקריות בכל הקשור לשימוש בניתוח טכני לצורכי מסחר או השקעה במניות. מצד אחד נמצאים אלה שרואים בו כמרכיב חיוני והכרחי שמאפשר לנו למצוא מועמדים ראויים להשקעה, לשפר את עמדת הכניסה וגם לדעת טוב יותר מתי לצאת. המתנגדים מן הצד השני רואים בניתוח טכני כשווה ערך לבדו. מבחינתם, ניתוח בסיסי הוא די והותר. אלא שאם נביט במציאות, ניתוח טכני הוא לא יותר מאשר מחקר שמתמקד במחיר ובגודל. שני הגורמים הללו הם הרי הגורמים המרכזיים בשוק המניות, והיכולת להשתמש בניתוח טכני בצורה טובה יכולה לתת לנו יתרון. היתרון הזה יהיה שווה לא מעט בשורה התחתונה של דו"ח הרווח וההפסד.

 

מה זה בכלל ניתוח טכני?

ישנן כמה וכמה הגדרות לניתוח הטכני, אבל לצורך הדיון נסתפק בהגדרה אחת, טובה למדי, לפיה מדובר בייצוג הגרפי של חושי המשקיעים. החוש הזה מיוצג באמצעות כמות המניות הנסחרות בנקודת זמן נתונה, וכן במחירן. סימון המחיר וההיקף על גבי טבלה הוא צעד ראשון בדרך לקבלת תמונה ברורה יותר באשר לחושי המשקיעים, ולכיוון אליו החושים הללו מובילים אותם. ישנם גם מאות מחוונים טכניים אחרים שנגזרים מתוך המחיר וההיקף, והם יכולים לעזור לנו להבין איפה נמצאת המניה מבחינת המשקיעים האחרים. אם כן, לניתוח טכני יש מטרה אחת מרכזית, והיא לאפשר לנו להיכנס לשוק כשהחושים של המשקיעים מאותתים על מעבר מירידת מחירים לעליית מחירים, או מעלייה לירידה במצבי שורט.

 

ניתוח טכני מסחר בשוק ההון

 

סוד ההצלחה של השיטה

תומכי האסכולה המתנגדת לניתוח טכני יודעים להגדיר מה (לשיטתם) משפיע על תנועת המניות. הגורמים הללו כוללים את היחס בין המחיר לרווחים, כניסתם של מוצרים חדשים, מחזורים כלכליים וגורמים בסיסיים אחרים. עם זאת, הגורמים הללו מסבירים לנו את הסיבות לקנייה ומכירה של מניות, הגורמים היחידים שמשפעים על שינויים במניות. ניתוח טכני לא מנסה לזהות את הסיבות הבסיסיות לקנייה או מכירה. הסיבות הללו לרוב סובייקטיביות מכדי שניתן יהיה לנתח אותן, ואפשר לזהות אותן רק לאחר השינוי. ניתוח טכני מתמקד בעובדות בלבד. הוא מתמקד בדפוסי קנייה ומכירה, כמו גם בחזרתיות שניתן לזהות לאורך תקופה ארוכה. עם הידע הזה ניתן לנבא את השינויים העתידיים במחיר, שכן דפוסים נוטים לחזור על עצמם – פחד גורם למשקיעים להגיב באופן דומה, רגשות הם חלק מטבע האדם, וכל אלה בוודאי לא השתנו לאורך השנים.

 

היתרון המרכזי: ההזדמנויות יקרות קצת פחות

מרבית המשקיעים מתמודדים עם משאבים מוגבלים שאיתם הם נדרשים להשקיע ולעבוד. אם יפעלו על פי ניתוח בסיסי הם עשויים להצליח – אבל ההמתנה לתשואה היפה שעשויה להימשך נצח. ניתוח טכני חסכוני הרבה יותר במובן הזה. כך, ניתוח בסיסי עשוי לעודד אתכם להשקיע בחברה מסוימת שעומדת להפוך לשחקנית משמעותית בשוק, אבל אין לו שום יכולת לנבא מתי זה יקרה. אתם עשויים להביט במניה יציבה ללא שינויים במשך שבועות, חודשים ואפילו שנים. ניתוח טכני יגיד לכם גם מתי להיכנס לשוק, ולא רק האם מתישהו בעתיד הרחוק זה עשוי להשתלם.

 

לקריאת מאמר השוואה בין פתרונות עבור מסחר בשוק ההון

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme