מסחר במניות – המושגים הבסיסיים שכדאי לכם להכיר

מערכת5 דקות קריאה
מסחר במניות - מה צריך לדעת?
שתף:

שמעתם על מסחר במניות, אולי אתם מכירים מישהו שמדבר על זה בלי סוף, אבל אתם לא לגמרי מבינים איך זה עובד. אתם כן מבינים את המושג הבסיסי ביותר – מסחר – שפירושו מכירה או קנייה, וזה בדיוק מה שאתם עומדים לעשות גם כאן. לקנות ולמכור מניות. מצד שני, קצת קשה להבין איך מערכת אחת מורכבת מכמות בלתי נתפסת של מניות ומנהלת אותן מדי יום. מזל שהטכנולוגיה המודרנית מתוחכמת מספיק כדי להתמודד עם התעלומה הזו. אם אתם לא שולטים בפרטים הטכניים הקטנים הקשורים לקנייה ומכירה של מניות, אבל כן חשוב לכם להבין איך מסחר במניות מתבצע, הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

 

שתי שיטות מסחר במניות

באופן כללי אפשר לסחור במניות באחת משתי שיטות מרכזיות: או מחדר המסחר עצמו או דרך המחשב. כמובן שבמאה ה-21 יותר ויותר אנשים בוחרים לסחור מרחוק. מצד שני, יש גם שווקים (כמו נאסד"ק) שבהם המסחר עדיין מתבצע באופן מקוון.

 

מסחר במניות - חדר המסחר
אם אתם מדמיינים מסחר במניות כתהליך שמתבצע בחדר כאוטי אתם לא טועים – כך זה נראה בניו יורק

 

חדר המסחר

שוק המניות של ניו יורק הוא המקום שבו מתבצע המסחר עצמו, וסביר להניח שיש לכם מושג כללי איך החדר הזה נראה, לפחות אם צפיתם בסדרות ובסרטים תוצרת הוליווד. בשעות שבהן שוק המניות פתוח אפשר למצוא מאות אנשים שרצים, צועקים ומשתמשים בתנועות ידיים די מוגזמות בזמן שהם מדברים עם אחרים, אוחזים בטלפון הנייד ובוהים במסכים. הכאוס ללא ספק שולט בחדר הגדול הזה, אבל בסוף היום מתבצעות כל פעולות המסחר והשוק מתחיל להתכונן לעוד יום של כאוס. הנה ארבעת הצעדים הנדרשים למסחר פשוט במניה בשוק המניות של ניו יורק:

 

1 – אמרו לברוקר שלכם לקנות עבורכם 100 מניות של חברה מסוימת;

2 – מחלקת ההזמנות תשלח את ההזמנה לנציג שנמצא בחדר המסחר;

3 – בחדר המסחר מחפש הנציג שלכם נציג אחר שמוכן למכור 100 מניות של אותה חברה (אל דאגה, זה לא באמת מסובך כפי שזה אולי נשמע);

4 – המוכר והקונה מסכימים ביניהם על מחיר להשלמת העסקה ובתוך דקות בודדות העסקה תתבצע. בתוך כמה ימים תקבלו גם אישור רשמי לתיבת המייל שלכם.

 

מסחר אלקטרוני

כאמור, מסחר במניות עשוי להתבצע גם מרחוק בעידן הדיגיטלי שבו רוב הפעולות שלנו מתבצעות באופן ממוחשב ופשוט למדי. שוק המניות של ניו יורק מבצע חלק מפעולות המסחר שלו באופן אלקטרוני, בעוד נאסד"ק פועל בשיטה הזו באופן בלעדי. השוק האלקטרוני משתמש ברשתות שונות כדי לתווך בין קונים למוכרים, במקום בין סוכנים (ברוקרים). אז נכון, מסחר במניות בשיטה הזו כבר לא כולל את התמונות שאתם מכירים מהסרטים או את הכאוס שקיים גם במציאות, אבל זו דרך מהירה ויעילה לסחור במניות. כך נסחרות גם קרנות פנסיה, למשל, ולמשקיע הפרטי זו שיטה נוחה מאוד שמספקת מידע מהיר ומידי בנוגע לפעולות המסחר השונות.

 

מקור: The Balance

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme