חמשת המוצרים הפופולאריים להשקעה בשוק ההון – ולמה כדאי לכם להשקיע

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שוק ההון
שתף:

 שוק ההון הוא שוק השקעות בעל מגוון גדול של מוצרים שהם שונים זה מזה במאפיינים שלהם, בסיכויי הרווח, בפיזור ההשקעה וגידור הסיכונים המובנה בהם, ובאפשרויות הניהול והמינוף שלהם. משקיע מושכל, מכיר את מוצרי שוק ההון ויודע לבחור, להשקיע, ולפזר את השקעותיו בין המוצרים השונים של שוק ההון בתבונה. לפניכם – מדריך מקוצר אודות חמישה מן המוצרים הבולטים בשוק ההון, שיאפשרו לכם ליצור תיק השקעות מפוזר, ברמת סיכון שתתאים להשקפת העולם שלכם, ובהשקעה מנוהלת לטווחים שונים (קצר, בינוני, ו/או ארוך).

 

המוצר הראשון להשקעה בשוק ההון – מניות

 הבורסה לניירות ערך מציעה למכירה מניות, שהן בעצם "חתיכה" מחברה שהחלטתם להשקיע בה. החברה, מצידה, מציעה חלוקה של השווי שלה ומכירת חלקים משווייה לציבור באמצעות מניות, כדרך להשיג מימון; והמשקיעים אשר מחזיקים במניותיה של חברה מסויימת, כמו למשל טבע, קוקה קולה, אפל, או כל חברה מונפקת אחרת – הינם הבעלים הגאים של חלק (בדרך כלל קטן מאוד) מהחברה. בעצם – רכשנו פיסה מן החברה, ואנחנו כעת הבעלים שלה. כיאה לבעליהם הגאים של חברה המונפקת בבורסה, גם בעלי המניות של החברה מתחלקים, לעיתים, ברווחי החברה. חלוקה כזו  מכונה דיבידנדים, ולא כל חברה נוהגת לחלק דיבידנדים לבעלי המניות. בנוסף לחלוקת הדיבידנדים, הבעלות על מניות החברה מקנה את האפשרות למכור אותן במידה וערך החברה יעלה. חשוב לדעת, כי במידה וערך החברה ירד – גם שווי המניות ירד, ובמקרה של הבחירה בהשקעה ממניות מתוך כלל מוצרי שוק ההון להשקעה – חשוב לדעת כי ללא גידור מתאים, תיק ההשקעות שלכם עלול לספוג מכה ניצחת, במידה וערך המניות שרכשתם דווקא ירד.

 

 

השקעה במניות - חשוב לשמור על תיק השקעות מגוון בעל מוצרים שונים בשוק ההון, על מנת להבטיח ששווי ההשקעה שלכם לא יצלול אם מחיר המניה יורד
השקעה במניות – חשוב לשמור על תיק השקעות מגוון בעל מוצרים שונים בשוק ההון, על מנת להבטיח ששווי ההשקעה שלכם לא יצלול אם מחיר המניה יורד

 

מתעניינים במסחר בשוק ההון והשקעה במניות? אנחנו ממליצים לכם לקרוא גם את המאמר על מסחר עצמאי בבורסה.

 

שוק ההון ומסחר באופציות – סוחרים באפשרות למכור מניה

 שוק ההון מלא באפשרויות להשקעות ספקולטיביות לאוהבי הסיכון, והשקעה באופציות עשויה להיות השקעה כזו. ההשקעה באופציות היא בעצמם הימור בנוגע למחירו של מוצר – כמו מניה, מט"ח, סחורה, וכדומה – בתום תקופה שאורכה ידוע מראש. מסחר באופציות בשוק ההון, הוא המסחר באפשרות לרכוש במחיר מוסכם מראש כמות מוסכמת מראש של מניות או של כל מוצר אחר משוק ההון. דווקא במסחר באופציות, מקובל למנף השקעות – עניין שהופך את ההשקעה לבעלת יותר פוטנציאל – לרווח, כמו גם להפסד. המינוף, המתקבל מטעם הברוקר (מנהל ההשקעות שלכם), מאפשר הכפלה פי גורם קבוע של השינויים במחירי האופציות. כך, אם ההשקעה שלכם ממונפת פי 1,000, למשל, תרוויחו הלכה למעשה 1,000 ש"ח על כל שקל של עלייה במחיר המוצר שאופציות שלו רכשתם.

 

מתעניינים במסחר באופציות? למה שלא תמשיכו בקריאת המדריך לסוחר המתחיל אופציות ובנגזרות?

 

איגרות חוב – מוצר השקעה שהוא בעצם הלוואה

 תיק השקעות איכותי בשוק ההון הוא בדרך כלל תיק השקעות מגוון, המכיל מספר מוצרי השקעות, ברמות סיכון משתנות. השקעה באגרות חוב, בעיקר אגרות חוב (אג"ח) ממשלתיות, היא דרך טובה להפחית סיכון תוך השקעה במוצרים יציבים לטווחים הבינוניים או הארוכים. אגרות חוב מונפקים על ידי חברה כעירבון לקבלת הלוואה מן הציבור, כאשר סכום ההלוואה, תאריך ההחזר וגובה הריבית מצויינים בשטר האג"ח. רכישת איגרות חוב של חברות אמידות, תאפשר ערוצים סולידיים לתיק ההשקעות שלכם בשוק ההון, בדרך כלל באחוזי ריבית גבוהים יותר מאלה המוצעים לחוסך הממוצע באפיקי חיסכון בבנק וכדומה.

 

החיסרון הגדול של איגרות חוב הוא ברכישת איגרות חוב מחברות שלא תהיה להן האפשרות לכסות את חובן – ולכן, חשוב לרכוש איגרות חוב מחברות מבוססות, ומקובל לרכוש איגרות חוב ממשלתיות, מטעם המדינה.

 

שוק ההון - השקעה באגח
איגרות חוב – מוצר הנמכר בשוק ההון המהווה הלוואה לחברה או לגוף ממשלתי, עם ריבית ופרק זמן קבועים מראש

 

 

השקעה במדדים ובתעודות סל – לא לשים את כל הביצים בסל אחד

 שוק ההון מאפשר השקעה במוצרים בודדים, כמו מניות, אופציות, או איגרות חוב – אבל על מנת להפחית את הסיכון ניתן להשקיע במוצרי שוק ההון המאגדים מספר מוצרים ביחד – להפחתת הסיכון. זה נקרא גידור סיכונים או פיזור סיכונים. אם השקעה אחת יורדת – השקעה אחרת עולה כך שבשורה התחתונה, הרווחים בדרך כלל יציבים וקטנים יותר – אבל ההשקעה אינה סובלת מירידות ערך חדות וכספי ההשקעה בשוק ההון הם בטוחים, יחסית. כאלה הן תעודות הסל, המאגדות מספר מוצרים מתחומים שונים, או המדדים – המאגדים מספר מניות נבחרות בשוק המקומי או הבין לאומי

 

השקעה בקרנות נאמנות ותיקי השקעה מנוהלים

 אם ניהול השקעות בשוק ההון הוא לא בשבילכם – ייתכן שאתם מעוניינים לאפשר לאיש מקצוע לנהל עבורכם את תיק ההשקעות, בצורה פעילה ומושכלת. כאלה הן ההשקעות בקרנות נאמנות או תיקים מנוהלים בחברות ההשקעה. בשני המקרים, אמון על פיזור ההשקעות איש מקצוע, אשר לו הסמכות לחלק את ההשקעות בין המוצרים השונים של שוק ההון ועל פי הגדרת המוצר, הקובעת בין השאר את רמת הסיכון ואופן הפיזור של המוצרים השונים בתיק או בקרן.

 

קבל הצעות מחברות מסחר בשוק ההון – ללא שום התחייבות

כבר 6,597 אנשים קיבלו הצעה למסחר מוזל בבורסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme