כך תתגברו על הפחד מפני השקעה בשוק ההון ב-4 צעדים

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
להפסיק לחשוש מפני השקעה בשוק ההון
שתף:

יש היום לא מעט ישראלים (וכמובן גם שפע של לא-ישראלים) שמשקיעים בשוק ההון. המספרים עצמם נשמעים לא רע אבל גם אם היום 52 אחוזים מהאמריקאים מחזיקים בתיק מניות כזה או אחר, עדיין מדובר בשיעור נמוך בהשוואה לעשורים הקודמים. הסיבה המרכזית לכך היא הפחד מפני השקעה בשוק ההון, בין אם הפחד הזה נובע מהחשש מפני אקלים פוליטי שאיננו יציב ובין אם החשש הוא מפני חוסר יכולת להתמודד באופן אידאלי עם השוק. אפשר גם לסכם את זה בצורה פשוטה יותר – רוב האנשים פשוט פוחדים להפסיד כסף. הבעיה? אם אתם לא משקיעים אתם לא מרוויחים, וזה הפסד כשלעצמו. אז איך תוכלו בכל זאת להתגבר על החששות?

 

 

התחילו בצעדים קטנים ומדודים

נניח שתתחילו עם השקעה קטנה, של 100 דולר בלבד. תפסידו על ההשקעה הזו 4 דולר, וזה אולי מבאס אבל זה לא יסב נזק משמעותי מאוד. ביום הבא אתם עשויים למצוא את עצמכם עם רווח של 4.3 דולר. במילים אחרות, השוק שלפניכם הוא שוק שמאופיין בתנודתיות, וזה אומר שיהיו ימים טובים יותר ופחות. אם תתמקדו בהפסדים בלבד, אתם מחטיאים את המטרה ומפספסים את הרווחים. אם כן, התחילו בקטן ולאט, בדקו את התיק מדי רבעון או מחצית, וזכרו שלצורך השקעה בשוק ההון צריך המון סבלנות ומחשבה על הטווח הרחוק.

 

השקעה בשוק ההון - בצעדים קטנים
כדי להתגבר על החשש מפני השקעה בשוק ההון נסו להגדיר צעדים קטנים ומדודים יותר

 

השקעה בשוק ההון דורשת המתנה

אין יום שבו נכון לומר שהגיע הזמן לצאת מהשוק או להימנע מכניסה אליו. אם אתם אומרים את זה כנראה שלא יגיע היום שבו יהיה לכם נכון להיכנס. עם זאת, השקעה בשוק ההון דורשת סבלנות והמתנה, אבל היא גם משתלמת יותר מאי-השקעה. אם תשקיעו 500 דולר ותתנו להם לעבוד בשלושת העשורים הקרובים, עד ליום שבו תצאו לפנסיה, הכסף יעבוד ויניב תשואה נאה מאוד. אם תחכו ותתחילו מאוחר יותר תרוויחו פחות. כנראה הרבה פחות.

 

 

חפשו את הדרך הפשוטה יותר פנימה

השקעה בשוק ההון ממש לא שמורה למומחים הגדולים ביותר. אתם לא צריכים לחקור את התחום יותר מדי, אתם רק צריכים למצוא דרך פשוטה ויעילה יותר להיכנס פנימה. אפשר לחלק את הכסף שברשותכם ולפצל אותו, לבחור בתיק מגוון יחסית, או בכל דרך אחרת שתאפשר לכם לחסוך בראש שקט, וגם להרוויח. תמיד תוכלו להתייעץ גם עם מי שמנהל את קרן הפנסיה שלכם (או כל תכנית חיסכון אחר שברשותכם).

 

השקעה בשוק ההון אחרי מחקר
דרך טובה להפחית את החשש מפני השקעה בשוק ההון היא לבצע מחקר קצר ולבחור דרך יעילה להכניס את הרגל פנימה ולבדוק את השטח

 

התחילו לתכנן את מה שמחכה בקצה המסלול

כדי שתוכלו להתרגש באמת וגם לאזור את הסבלנות הדרושה, דמיינו את הכסף שלכם צומח וגם את מה שתעשו עם הסכום הזה. אולי אתם מדמיינים את האופן שבו תחגגו את הפנסיה שלכם, את מה שתקנו או את החופשה שאליה תצאו. אתם יכולים לדמיין את עצמכם מבלים עם בן או בת הזוג ונהנים מהחיים. בקיצור, כשאתם יודעים איך ייראה היום שאחרי – קל יותר להתלהב ולהיכנס לעניינים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme