איך לסחור במניות – צעד אחר צעד

מערכת5 דקות קריאה
איך לסחור במניות – צעד אחר צעד
שתף:

בין אם אתם רוצים להתחיל לסחור במניות באופן אקטיבי וקבוע, ובין אם המטרה שלכם היא להשקיע לטווח הארוך, יש כמה נושאים שכדאי שתכירו. ככל שתדעו למה לצפות וגם באילו כלים להשתמש, כך תדעו להתכונן בצורה חכמה ונכונה יותר לקראת הכניסה לשוק המניות. כניסה חלקה וטובה היא בהחלט אפשרית, ויש חמישה דברים שכדאי לעשות לפני שתצעדו בכיוון הזה.

 

הכירו את שוק המניות

מניות הן פיסות קטנות מתוך חברה גדולה. מחירה של מניה משקפת את ערך החברה ואת התחזיות שלה כפי שאלו נקבעו על ידי האנשים הסוחרים במניות. למניות אין מחיר קבוע, אלא הוא משתנה באופן תמידי, בכל רגע נתון במהלך היממה. כדי לסחור במניות יש להמתין לפתיחתו של יום המסחר. במקרה של שוק המניות בניו יורק (NYSE) שעות המסחר הן 9:30 עד 16:00, למשל. במהלך השעות הללו מתבצעות פעולות של מכירה וקנייה, אם כי יש גם מי שמבצע פעולות מחוץ לשעות המסחר. כדי לסחור במניות תצטרכו להכין את הסימונים שלהן, ואתם ממש לא צריכים לעבוד קשה כדי לגלות מהו הסימון של מניה כזו או אחרת. חיפוש פשוט בגוגל יספק את התשובה.

 

לאחר שרכשתם מניה אתם יכולים לנסות למכור אותה במחיר גבוה יותר כדי ליהנות מתשואה או למכור ולנסות לקנות אותה מחדש במחיר נמוך יותר, דרך טובה לא פחות לרשום רווחים. השיטה השנייה נקראה מכירה בשורט, ומשקיעים רבים מעדיפים לסחור במניות בשורט לעיתים קרובות, בעוד אחרים מעדיפים להתרחק מהגישה הזו.

 

מה צריך לדעת לפני שמתחילים לסחור במניות?
לפני שאתם מתחילים לסחור במניות חשוב להכיר את השוק שאליו אתם נכנסים ואת שעות המסחר המקובלים בו

 

קבעו מטרות לפני שתתחילו לסחור במניות

לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים לסחור במניות כדאי שתגדירו את המטרות שלכם. למשל, האם אתם מתכוונים לסחור במניות באופן יומיומי? אולי תעדיפו להסתפק בפעמיים בשבוע בלבד? יכול להיות שהאפשרות לערוך מחקר מדי לילה לקראת המסחר ביום הבא היא חלופה טובה עבורכם, בוודאי אם יש לכם משרה מלאה שזקוקה ליחס במהלך היום. לחלופין, ייתכן שתעדיפו לסחור במניות לטווח ארוך. אם אתם מתלבטים אתם גם לא ממש חייבים להחליט כבר עכשיו. נסו את כל האפשרויות או רק אחת מהן, וגלו מה נכון יותר עבורכם. מסחר יומי (Day Trading) הוא פתרון מצוין למי שרוצה להשקיע רק כמה דקות מדי יום, וזו רק חלופה אחת מתוך כמה אפשרויות לא רעות.

 

בדקו את המצב הכלכלי שלכם

כדי לסחור במניות באופן יומיומי בארה"ב תצטרכו לשמור על מאזן של 25,000 דולר לכל הפחות, ואם זו לא אופציה ריאלית הרי שמסחר יומי לא רלוונטי עבורכם. שיטות מסחר אחרות (כדוגמת Swing) לא דורשות הון מינימלי אבל בכל זאת רצוי שיהיה לכם הון מספק כדי שתוכלו לסחור במניות במחירים משתנים. 10,000 דולר יספיקו לכם. השקעה במניות לטווח ארוך אפשרית גם עם הון נמוך עוד יותר. מאחר ואתם מתכוונים להחזיק במניה למשך זמן ממושך, אין באמת חשיבות להון ההתחלתי שלכם. תיק של 100 מניות יכול לעלות לכם הרבה פחות, ואתם יכולים לחסות גם עלויות נלוות ככל שתבצעו פחות פעולות של קנייה ומכירה. למשל, במקום לקנות 100 מניות מדי שבוע תוכלו לחסוך כסף חודש אחד ולבצע קנייה גדולה יותר בחודש הבא.

 

בחרו ברוקר לפני שתתחילו לסחור בבורסה
כדי לסחור בבורסה בצורה טובה יותר מומלץ לבחור ברוקר אמין וישר, וגם פלטפורמת מסחר שמתאימה לכם באמת

 

בחרו ברוקר ופלטפורמת מסחר

באמצעות תיווך יהיה לכם קל יותר לקנות מניות מאחרים ולמכור את המניות לקונים פוטנציאליים, וזו נקודה חשובה שהרי עסקה חייבת לכלול קונה ומוכר. שימו לב שאתם בוחרים מתווך בעלות נמוכה יחסית (עם ריביות ועמלות נמוכות), רמת אמינות גבוהה, גמישות, וכן את היכולת לספק את כלי המחקר הדרושים לכם. באופן כללי יש כמות בלתי נתפסת של ברוקרים שישמחו להציע לכם את שירותי התיווך שלהם. חלקם אידאליים לסוחרים היומיים ואחרים למי שמעדיף להשקיע לטווח ארוך. כך או כך זוהי הבחירה החשובה ביותר שתבצעו, שכן הגורם הנבחר יקבל את ההון שברשותכם לצורכי המסחר. לכן כדאי לחקור את השטח היטב ולשקול את החלופות לפני הבחירה. בנוסף, ברוקרים שונים מציעים גם פלטפורמות מסחר שונות, והטכנולוגיה הזו תאפשר לכם לצפות במידע ובטבלאות וגם לקבל החלטות ולבצע פעולות. כדאי שתבחנו את הפלטפורמות הקיימות, והדרך הטובה לעשות זאת היא באמצעות פתיחת משתמש דמה.

 

התאמנו לפני שאתם מוציאים כסף

בעודכם משתמשים בחשבונות דמה ומצמצמים את אפשרויות הבחירה שלכם בברוקרים, נצלו את ההזדמנות כדי להתאמן בשיטות מסחר שונות. זה הזמן לפתח אסטרטגיות, לטעות ולתקן. עם כסף מזויף אפשר לנתח את הביצועים שלכם ולקבל סטטיסטיקות מפורטות שיעזרו לכם להבין מה עבד יותר ומה פחות. אם אתם מתקשים לייצר רווחים (מזויפים) באמצעות חשבון דמה, אין שום סיבה שתפסידו את הכסף האמיתי שלכם. זכרו שהכלל הזה פועל גם בכיוון ההפוך – אם הצלחתם לייצר רווחים גבוהים מאוד בחשבון דמה זה לא מבטיח לכם הצלחה כבירה גם עם כסף אמיתי.

 

מילת סיכום חשובה לפני שאתם יוצאים לדרך

זו בהחלט חוויה מרגשת לסחור במניות, והיא טומנת בחובה סיכונים ותגמולים בעת ובעונה אחת. עם זאת, הצעדים המתוארים כאן יעזרו לכם להכיר את השטח קצת יותר טוב לפני שאתם יוצאים לדרך. זהו לא תחליף לתהליך מעמיק של למידה, וכדאי שתדעו בדיוק מה האפשרויות שלכם לפני שאתם מתחילים להוציא כסף. קל מאוד להתחיל לסחור במניות, אבל קשה קצת יותר להצליח.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme