אלו הדברים שסוחרים בבורסה צריכים לדעת על אינפלציה

מערכת5 דקות קריאה
אינפלציה
שתף:

אם יש מילה אחת שמטרידה את מנוחתם של הסוחרים בבורסה, היא ככל הנראה אינפלציה. מחירי הדלק עולים, וגם עלויות העבודה מאמירות, מה שמטיל לחץ לא מבוטל על תעשיות רבות. בזמן הזה עורכים הסוחרים חישוב מסלול מחדש, והם מנסים לבחון את תמהיל תיק ההשקעות שלהם במטרה לבצע ליטושים, תיקונים והתאמות. אלא שלמניות יש לרוב הגנה לא רעה מפני מצבים מהסוג הזה, שכן באופן תיאורטי, הכנסותיה של חברה – כמו גם הרווחים שלה – אמורות לגדול בשיעור זהה לשיעור האינפלציה, לפחות במבט לטווח הארוך.

 

תגובת השוק העולמי

בעוד יש חברות שמגיבות לאינפלציה בהעלאת המחירים שלהן, חברות אחרות המתחרות בשוק העולמי מבינות שיהיה להן קשה לעמוד בתחרות מול יצרנים זרים שלא מעלים את המחירים פשוט כי הם לא מצויים תחת מצב של אינפלציה. נקודה נוספת, חשובה לא פחות, היא שאינפלציה במהותה נוגסת ברווחי המשקיעים בעקבות עליית מחירים שלא מובילה לעלייה בערך. במילים אחרות: אתם משלמים יותר אבל מקבלים פחות. בינתיים הדוחות הכספיים של החברה משקפים תמונה מנופחת למדי, שכן המספרים המוצגים בשורות ההכנסות והרווחים עולים יחד עם העלייה בשיעור האינפלציה.

 

אינפלציה והשפעתה על הרווחים

כאשר נרשמת ירידה באינפלציה, נצפית ירידה גם ברווחים ובהכנסות. באופן טבעי, כל השחקנים בשוק פועלים באופן דומה וכך הם מעלים ומורידים מחירים תוך שמירה על תיאום מסוים. הקצב האחיד הזה מקשה עלינו לקבל תמונה מלאה באשר לערך האמיתי. אחת השיטות להתמודדות עם המצב הזה היא להעלות את שיעורי הריבית לטווח הקצר, מה שהופך את ההלוואות ליקרות יותר וחלק מההון העודף כבר לא קיים בשוק. כשיש יותר מדי כסף (ביקוש גבוה) שנועד לרכישת מספר מצומצם של מוצרים וסחורות (היצע נמוך), אינפלציה היא התוצאה המתבקשת. למעשה, זוהי ההגדרה המדויקת שלה. על ידי הוצאת כסף מהשוק ניתן להאט את הקצב שבו עולים המחירים.

 

אינפלציה וערך הכסף

 

האם כדאי להשקיע?

אם כן, נשאלת השאלה האם יש לנו סיבה לחשוש לגורל ההשקעות שלנו במצב של אינפלציה. באופן כללי, אם נתח משמעותי מתיק ההשקעות כולל מניות בהכנסה קבועה, התשובה היא כן. בהחלט. אינפלציה שוחקת את כוח הרכישה של הקונה, וההכנסה הקבועה מאבדת את כוחה ככל שהביצים הקיימות בסל שוות פחות בכל שנה שעוברת. אגב, זוהי בדיוק הסיבה לכך שיועצים כלכליים מזהירים את החוסכים לפנסיה לשמור לפחות חלק מהנכסים שלהם בשוק המניות, כדי להתגונן בפני אינפלציה. ככל שתחזיקו יותר מזומן (או שווי מזומן), כך תיפגעו הרבה יותר בזמן אינפלציה. 100 דולר יהיו שווים במצב הזה רק 96 דולר בעקבות שנה שבה שיעור האינפלציה היה 4%. במילים אחרות, מומלץ להישאר תמיד עם עין אחת פקוחה ולפקח אחר מניות הרגישות לשינויי ריבית.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme