Day Trading – הדברים החשובים שכדאי לדעת על מסחר תוך יומי

מערכת5 דקות קריאה
Day Trading
שתף:

מסחר תוך יומי, או בשמו המוכר קצת יותר: Day Trading, הוא מהלך שכולל את פעולות הקנייה והמכירה בתוך יום עסקים אחד בלבד. המטרה העיקרית של הסוחרים היומיים היא לקצור רווחים מהשווקים הפיננסיים, ובמרבית המקרים מדובר בסוחרים פעילים מאוד, שמבצעים עסקאות רבות מדי יום. זאת בהשוואה לסוחרים אחרים שמתמקדים בפעולה אחת או שתיים לכל היותר. אם שמעתם על המושג הזה והוא מסקרן גם אתכם, כדאי שתכירו אותו קצת יותר לעומק וגם תדעו לקראת מה אתם צועדים.

 

השווקים הפופולאריים ב-Day Trading

מרבית הסוחרים ב-Day Trading מתמקדים במניות ומט"ח, ואפשר רק להניח שהמהומה סביב השיטה הזו היא שמעודדת אותם לפעול בתחום שיש לו לא מעט יתרונות, אבל גם סיכונים פוטנציאליים כמובן. למעשה, אם תערכו סקר קצר בין האתרים השונים תגלו מצד אחד ביקורות אוהדות ונלהבות שבצדן הכרזה כי בשיטה הזו תתעשרו מהר מאוד, ומן הצד השני יחכו המבקרים שיטענו שזו דרך בלתי אפשרית להרוויח. שני הצדדים טועים, דרך אגב. יש לא מעט סוחרים שעובדים בשיטת Day Trading בהצלחה מרובה וגם סוחרים שמצליחים הרבה פחות, מה שאומר שהאמת נמצאת שם באמצע.

 

משך הזמן הדרוש להצלחה

השם אולי מטעה, אבל Day Trading לא מבטיח לכם התעשרות בתוך יום אחד בלבד, וגם לא בתוך כמה ימים. לפני שאתם קופצים אל המים ומחליטים לקנות ולמכור מניות ברמה היומיומית כדאי שתכירו מראש בעובדה שאת הרווחים הגדולים תראו רק לאחר כמה חודשי השקעה. בזמן הזה תשפרו את היכולות שלכם, תכירו אסטרטגיות חדשות ותלמדו את השוק טוב יותר. רק כך תוכלו לקבל החלטות בצורה נכונה ולהרגיש הרבה יותר בטוחים ונינוחים כשאתם סוחרים. אגב, מומלץ לקחת בחשבון שמה שיעבוד לכם מחר עשוי שלא לעבוד בעוד חודש, ולהיפך. הסוחרים היומיים חייבים להתאזר בסבלנות, ללמוד את השוק, להסתגל לשינויים מהר ולהבין שכל יום הוא סיפור אחר, וזה שיגיע אחריו ייראה אחרת לחלוטין.

 

ניסוי וטעיה – חלק בלתי נפרד מהתהליך

אחת ההמלצות המרכזיות לסוחרים המתחילים ב-Day Trading היא להתאמן על חשבון הדגמה ולנסות עליו את האסטרטגיות השונות כדי שתוכלו לגלות מה עובד יותר ומה פחות. לא מדובר באימון של יום או יומיים, אלא בכמה חודשים ארוכים וטובים. זוהי נקודה קריטית גם אם נדמה לכם שהיא לא נחוצה, שהרי בזמן שאתם לומדים וטועים אתם עשויים להפסיד לא מעט כסף. זו ההזדמנות שלכם לחקור, לנסות, לטעות, להפיק לקחים, לשנות אסטרטגיה ולתכנן את המהלכים שלכם בצורה חכמה ומדויקת הרבה יותר. אגב, זו גם ההזדמנות לתרגל כמה מרכיבים פסיכולוגיים שלא קשורים ליכולות האנליטיות שלכם. סבלנות, משמעות וריכוז הן רק שלוש דוגמאות מצוינות.

 

סגנונות מסחר אפשריים

באופן כללי אפשר להצביע על סגנונות מסחר מרכזיים בשיטת Day Trading, ובסופו של דבר הבחירה כולה בידיים שלך. יש מי שבוחר להפגין אקטיביות, לזהות שינויים קלים ביותר במחיר ולאתר שינויי מגמות דרמטיים יותר. סוחרי Day Trading אחרים פועלים בשיטת הספסרות, מה שאומר שהם מבצעים עשרות עסקאות מדי יום. דרך אפשרית אחרת היא לזהות שינויים גדולים במחיר וללכוד אותם כשהשינוי מתרחש, וכן ישנם סוחרים שסוחרים על פי טבלאות מחיר ואחרים שמתמקדים בהשפעות של אירועים גדולים המתרחשים בעולם. כמו שאתם יכולים להבין, לכל אחד הסגנון האישי שלו.

 

עמדת מסחר Day Trading
עמדת מסחר של Day Trader

 

דרישות הון ל-Day Trading

בשווקים שונים אתם עשויים להידרש להשקיע בסכומים שונים. למשל, שוק המניות הוא אולי השוק המבוקש ביותר, ובהתאם הוא גם היקר ביותר, במובן זה שתזדקקו להון משמעותי יותר כדי להתחיל לסחור בו. מסחר במניות בארה"ב ידרוש מינימום של 25,000 דולר, סכום לא מבוטל. מצד שני, אתם יכולים גם להרוויח לא מעט, כך שיש יתרון להשקעה הגדולה. לחלופין, אם תבחרו לסחור במט"ח תצטרכו הון נמוך הרבה יותר. 500 דולר, ליתר דיוק. כמובן שהשקעה גבוהה יותר תניב תשואה גבוהה יותר, אבל תוכלו להתחיל גם עם הסכום הסמלי הזה.

 

האפשרויות הקיימות במסחר היומי

שווקי המסחר הפופולאריים ביותר ב-Day Trading הם שוק המניות, מט"ח (פורקס) וחוזים עתידיים. כל השווקים הללו טובים, ולכולם פוטנציאל רווח מרשים למדי, כך שהבחירה תלויה בעיקר בהעדפות האישיות שלכם. Day Trading בשוק המניות משמעותו קניית מניות של חברה (או חברות) ומכירתן מדי יום. מנגד, מסחר בפורקס פירושו קנייה ומכירה של מטבעות חוץ, לרוב דולר או אירו. בדרך הזו אתם צפויים לקנות את האירו כשהוא צפוי לעלות בהשוואה לדולר – ולהיפך. אם תרצו לנסות ולשער מה תהיה ההכנסה שלכם בעקבות המסחר בשוק ההון אתם צפויים להתמודד עם אתגר לא פשוט, משום שיש טווח רחב למדי של אפשרויות. יש מי שמתמודד עם הפסדים, ובהשוואה יש גם לא מעט סוחרים שמרוויחים מאות אלפי דולרים מדי שנה. אם תתאמנו על חשבון הדגמה לפני שתתחילו לסחור תוכלו לא רק לשפר את יכולות המסחר שלכם – אלא גם להעריך טוב יותר את הרווחים הפוטנציאליים שלכם. כך תצאו לדרך כשאתם לא רק מנוסים יותר, אלא גם חכמים יותר ביחס למשמעויות הכלכליות של כל צעד.

 

קבל הצעות מחברות מסחר בשוק ההון – ללא שום התחייבות

כבר 6,597 אנשים קיבלו הצעה למסחר מוזל בבורסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme