5 טעויות כספיות נפוצות שאנחנו עושים בשנות ה-30 לחיינו

מערכת5 דקות קריאה
טעויות כספיות
שתף:

מתישהו, בין השירות הצבאי לבין חגיגות יום ההולדת ה-30, אנחנו עושים לא מעט ניסויים. משלימים לימודים, מחליפים עבודות ומקבלים החלטות בתקווה שישפיעו על מצבנו הכלכלי בעשור הבא, וגם באלה שיבואו אחריו. אלא שבגיל 30 ניצבים לפנינו לא מעט אתגרים גדולים עוד יותר, מה שעשוי להוביל לשורה של טעויות כספיות שמשפיעות על החיים, על מערכות היחסים, על הקריירה ועל המקום שבו אנחנו חיים. כדי להימנע מהן, או לכל הפחות כדי לצמצם את הנזק, לפניכם חמש טעויות כספיות שאנחנו עושים בשנות ה-30 לחיינו, וגם דרכים טובות להימנע מהן.

 

השקעות לא נכונות

אפשר, רצוי וחשוב להשקיע. השאלה הגדולה יותר היא איפה אתם משקיעים את הכסף שלכם, ולקראת מה אתם חוסכים. בשנות ה-30 אנחנו נוטים לתת דגש רב לתכניות חיסכון שיהיו נגישות עבורנו בגיל הפרישה, אבל במקרים רבים ההשקעות הללו מגיעות על חשבון חסכונות לטווח הקצר, איתם נוכל לבצע את הרכישות הגדולות ביותר, כמו קניית בית. נכון, בישראל של 2017 אנחנו שומעים לא פעם על הקושי של זוגות צעירים לרכוש דירה חדשה, אבל עם תכנון נכון של ההשקעות והחסכונות שלכם אפשר להתקרב לשם קצת יותר. תכנון פיננסי נכון יעזור לנו גם בגידול הילדים, בתכנון ההשכלה שלהם או ברכישת רכב מדי כמה שנים.

 

 

טעויות כספיות נפוצות לקראת החתונה

אתם מאוהבים ורוצים להתחתן, ובמצב הזה שיחות בנושא כספים הן לא שיחות נעימות או קלות, אבל הן ללא ספק הכרחיות. לפני שאתם מתחתנים, וכדי שתוכלו לחסוך מעצמכם כמה וכמה טעויות כספיות גדולות, תאמו ציפיות. זה הזמן לגלות מה השאיפות של בן או בת הזוג, מה הרגלי הצריכה שלהם, אילו נכסים קיימים שאתם כלל לא מכירים וגם אילו חובות או הלוואות אתם צריכים להכיר. השיחה הזו נעשית קשה יותר כשהקשר הרגשי חזק ופעמוני החתונה נשמעים ברקע. העלו את הנושא מוקדם ככל האפשר, ואל תתעלמו מתמרורי אזהרה.

 

תכנון החתונה עצמה

שרדתם את שיחת הכסף והחלטתם להינשא? מזל טוב. כעת, כשאתם מתכננים את האירוע, נסו להימנע מהטעות הגדולה של זוגות רבים בישראל, והיא תכנון חתונה יקרה מדי. טעויות כספיות אחרות אולי תוכלו לתקן, אבל הפקת אירוע גרנדיוזי ויקר שתתקשו לכסות היא טעות מרה. למעשה, קביעת תקציב ריאלי ושמירה על גבולות גזרה לאורך כל שלבי התכנון וההפקה, הם צעדים שיבטיחו לכם שתצאו מהאירוע בלי מינוסים וחובות, ומי יודע, אולי תישארו ביד עם סכום כסף נאה שיקרב אתכם לדירת החלומות או לירח דבש בפריז.

 

מכוניות פאר מיותרות

מכונית היא כלי תחבורה חיוני, ובהחלט לא מיותר. עם זאת, רכישת מכוניות מפוארות וגדולות בסכומי עתק היא צעד שעשוי להיות מיותר למדי. מכונית זולה יותר עדיין תיקח אתכם בבטחה ממקום למקום, והיא תלווה אתכם במשך שנים רבות וטובות בלי חור בכיס.

 

השקעה גבוהה מדי בהשכלת הילדים

אם בסעיף הקודם הדגשנו את חשיבות ההשקעה בהשכלת הילדים שלכם, גם אם הם עדיין לא בתכנון, אחת הטעויות הכספיות הגדולות היא הנטייה שלנו להשקיע בסעיף הזה הרבה יותר מדי. ההשכלה של הילדים חשובה מאוד, והם תמיד בעדיפות ראשונה מבחינתנו. מצד שני, כשנצא לפנסיה בעוד כמה שנים נצטרך לדאוג לעצמנו, ועם חיסכון מספק בגיל הפרישה נוכל להמשיך לסייע לילדים וגם להפחית את הנטל המוטל עליהם. במילים אחרות, נסו לתכנן את חלוקת המשאבים כך שתוכלו לעמוד בכל המטרות שלכם, בלי להקריב אחת לטובת האחרת.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme