פנסיה נט – המערכת שעושה סדר בחסכונות הפנסיה שלכם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
אתר פנסיה נט - חשוב להכיר
שתף:

עובדים רבים בישראל לא באמת יודעים מה גודל החיסכון שלהם לפנסיה. כלומר, הם (וגם אתם) יודעים שתכנית חיסכון כזו קיימת. המעסיק מפריש סכומים מדי חודש, גם מהשכר מנוכה סכום מסוים למטרה הזו, והעצמאיים בישראל מחויבים אף הם להפריש חלק מההכנסה שלהם לפנסיה. אלא שלרוב אנחנו לא מודעים לסכום שהצטבר שם. אולי זה קורה משום שמועד הפרישה לגמלאות נראה רחוק, ואולי אנחנו פשוט לא מרגישים דחיפות לטפל בזה כבר עכשיו. עם זאת, זה דווקא הזמן להתעורר ולעשות קצת סדר בבלגן. אתר פנסיה נט הוא דרך טובה להתחיל ממנו, והנה שני נתונים מרכזיים שכדאי להכיר:

1 – על פי ההערכות, עליכם לחסוך 100,000 ש"ח על כל 1,000 ש"ח בקצבה החודשית. אם ננסה להסביר זאת בפשטות, על משכורת חודשית של 8,000 ש"ח תצטרכו לחסוך כ-800,000 ש"ח.

2 – סביר להניח שגם לכם, כמו לישראלים רבים, יש מספר תכניות חיסכון לפנסיה. אולי פתחו עבורכם קופה חדשה בכל מקום עבודה ואולי פתחתם גם קופה כלשהיא בעצמכם. כך אתם משלמים דמי ניהול כפולים ומאבדים זכויות. אם תאחדו את התכניות השונות תרוויחו הרבה יותר.

 

עכשיו, אחרי ההקדמה הזו, הרשו לנו להציג בפניכם את פנסיה נט – המערכת מטעם רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, אשר נועדה לעשות סדר בתכניות הפנסיה שלנו, ולספר לנו מי מהן היא רווחית יותר ואיך כדאי לאחד את תכניות החיסכון שלנו לפנסיה. הכל על את פנסיה נט והמידע שניתן לקבל דרכו – במאמר שלפניכם.

 

פנסיה נט – אילו נתונים תוכלו לקבל?

אתר פנסיה נט הינו אתר חדש יחסית, אשר עלה לאוויר כחלק מהמאמץ להביא עוד מידע בנוגע למוצרים כלכליים שונים אשר נמצאים ברשות הציבור ואינם מנוהלים באופן מושכל (ביחד עם גמל נט, הר הכסף, ואחרים). האתר נועד על מנת לאפשר לכם לראות מה עשתה קרן הפנסיה שלכם בתקופה האחרונה, מה היו דמי הניהול שנגבו בתכנית, מה היתה יתרת הנכסים שנצברו בקופה, ועוד נתונים חשובים.

 

אתר פנסיה נט מנגיש נתונים חיוניים
אתר פנסיה נט מטרתו להנגיש נתונים אודות החסכונות שלנו לפנסיה, ולאפשר בחירה של תכנית פנסיה איכותית, זולה, ורווחית יותר, לטובת הגדלת קצבאות הפנסיה שלנו לאחר גיל הפרישה. האתר פשוט לתפעול, ומרכז מידע רלוונטי המוצג בטבלאות שקל למיין

 

איך מבצעים חיפושים באתר פנסיה נט?

כדי לבצע חיפוש באתר פנסיה נט תצטרכו לפעול על פי סדר הפעולות הבא:

1 – היכנסו לאתר דרך הקישור הזה

2 – לחצו על כפתור "כניסה למערכת"

3 – בחרו קרן פנסיה לבחינה – ב"חיפוש פשוט", תוכלו לבחור בקרנות פנסיה חדשות או כלליות, או במסלולי קרנות פנסיה חדשות וכלליות. תוכלו לבחור מפר קרנות פנסיה להשוואה – פשוט לחצו על שם קרן הפנסיה הרלוונטית לכם. כאשר סימנתם את כל קרנות הפנסיה שתרצו להשוות – לחצו על כפתור "הצג דו"ח". אגב, אם תרצו פשוט להשוות את כל קרנות הפנסיה במסלול מסויים – בחרו ב"כל הקרנות", ותוכלו לקבל פרטים אודות עשרות קרנות הפנסיה בטבלה מרוכזת, אותה תוכלו למיין על פי גובה התשואה, גובה דמי הניהול בשנה החולפת, ועוד

4 – תוכלו לשנות את תקופת הדוח, באופן ברירת מחדל יוצג הדוח לשנה הקודמת (12 החודשים כולל החודש האחרון שהסתיים)

 

בטבלה שתקבלו תוכלו לראות נתונים ברורים אודות הרווחים, דמי הניהול, יתרות הנכסים, ועוד – עבור כל קרן פנסיה שבחרתם

 

 

מה עושים עם המידע שקיבלנו באתר פנסיה נט?

כאמור, קיומן של קופות חיסכון שונות עשוי להוביל למצב שבו אתם משלמים דמי ניהול גבוהים ולאובדן חלק מהזכויות שלכם. דרך פשוטה ונוחה יותר לשלוט במידע היא לאגד אותו למקום אחד. אז אחרי שגיליתם את אתר פנסיה נט ואיתרתם את הקופות שלכם, זה הזמן להתחיל לעשות סדר.

 

ככלל, יש לכם זכות מלאה לנייד את הכספים שנצברו בקרנות השונות – מאחת לאחרת. יש לכם גם הזכות לאחד כספים לקרן פנסיה אחת ולשמור על התנאים והזכויות שנצברו לכם בקרן המקורית. זהו עוד יתרון של אתר פנסיה נט, דרך אגב. כך אתם יכולים לבחון את הקרנות השונות, להחליט מי טובה יותר ולאחד בתוכה את כל הסכומים שצברתם לחיסכון לקראת הפרישה לגמלאות. בנוסף מומלץ לבחון גם את הנתונים המוצגים באתר פנסיה נט, לעקוב אחר ביצועי הקרנות השונות ולהבין מה הן עשו בשלוש השנים האחרונות, ואף בחמש האחרונות.

 

פנסיה נט - להיערך לפרישה
זה הזמן לדאוג לשנות הפנסיה שלכם

 

להתחיל לדאוג לפנסיה כבר עכשיו

בין אם יש לפניכם עוד 30 שנות עבודה עד הפנסיה ובין אם אתם צופים מסיבת פרישה בשנים הקרובות, זה הזמן שלכם להתכונן לרגע הגדול. זכרו שאחרי שתפרשו יעמדו לרשותכם שנים רבות וטובות (ובריאות), ועם הכנה נכונה תגיעו אל שנות הפרישה שלכם עם חיסכון מכובד שיאפשר לכם ליהנות מהזמן הפנוי שלכם. 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme