10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים חמים
שתף:

חברות גדולות סוגרות מאות חנויות בארה"ב אבל אמזון דווקא מתרחבת, מכירת הכרטיסים (היקרים) לאירוויזיון מתקדמת בקצב איטי, רוג'ר פדרר חוגג 100 תארים ואיפה יש הכי מיליארדרים?

 

1 – מכירת הכרטיסים החלה אבל נתקעה

חודשיים וחצי לפני חצי הגמר הראשון בתחרות האירוויזיון, ומכירת הכרטיסים נפתחה רשמית. למרות המחירים הגבוהים נרשמה היענות גבוהה מאוד לכרטיסים למופע הגמר, אבל בגלל המחירים הגבוהים יש עוד אלפי כרטיסים פנויים. כרטיסים לחצאי הגמר – שבהם ישראל לא מתמודדת – עדיין לא חוסלו, והכרטיסים לגרין רום (האולם שבו ימתינו חברי המשלחות) זמינים במחיר שככל הנראה לא מושך את הקהל.

 

אירוויזיון
אלפי כרטיסים עדיין זמינים

 

2 – חסות של 4.5 מיליון שקלים

אם המכירות ימשיכו לדשדש, לפחות יש נותן חסות אחד מרשים: חברת ההייטק My Heritage תעניק לתחרות חסות של כ-4.5 מיליון דולר. חוץ מזה, לקראת פתיחת האירועים הנלווים יושקו גם פחיות קוקה קולה חדשות, בצבע זהב, עם מילים בעברית (אבל באנגלית).

 

3 – דירוג האשראי של יוון מתחיל לעלות

אחרי תכנית חילוץ שהושלמה בהצלחה, ואחרי עלייה של בורסת אתונה בכ-16 אחוזים מתחילת השנה, יוון מתחילה להתאושש. דירוג האשראי החדש שלה עדיין נמוך, אבל מדובר בעלייה מרשימה מ-B3 ל-B1, דירוג המעיד על אופק יציב.

 

4 – טסלה תמכור מכוניות אונליין בלבד

טסלה עומדת להציע מכונית משפחתית חשמלית ב-35 אלף דולר בלבד (גרסה מוזלת), אבל ההכרזה המעניינת יותר מצד יצרנית הרכבים החשמליים היא דווקא זו: מכירות החברה יבוצעו מעתה באופן מקוון בלבד. הסיבה? צמצום ההוצאות, כמובן.

 

טסלה
גם החנות הזו תיסגר?

 

 

5 – פיטורי מאות עובדים ב-WeWork

חברת WeWork, מי שהכניסה לחיינו את הקונספט של חללי עבודה משותפים, פיטרה במהלך השבוע האחרון כ-300 עובדים במיקומים השונים שלה בחו"ל. בשלב הזה גל הפיטורים עוד לא הגיע לישראל, וברשת בכלל מדברים על תכניות לגיוס כוח אדם משמעותי. למעשה, על פי התכניות, במהלך השנה הקרובה צפוי גיוס של כ-6,000 עובדים חדשים.

 

 

6 – אמזון תפתח רשת סופרמרקטים

עד היום רכשנו כל מוצר אפשרי דרך אתר אמזון, אבל בקרוב אפשר יהיה לבקר בחנות שנושאת את שם המותג. אלא שבמקום גאדג'טים היא צפויה למכור מזון. רשת המרכולים החדשה הזו אמורה להיפתח כבר במהלך השנה הקרובה, בלוס אנג'לס, אבל תסמכו על הרשת שכבר מתכננת עוד כמה חנויות גדולות ביעדים מרכזיים כמו שיקגו, סיאטל וסן פרנסיסקו. המהלך הזה דווקא הגיוני כשבוחנים את הצעדים של אמזון בשנים האחרונות, ורק ב-2017 היא רכשה את רשת המרכולים Whole Foods.

 

7 – מנכ"ל אפל עדיין אופטימי

מכירות האייפון ירדו והכנסות אפל לא מרשימות כמו בשנים עברו, אבל טים קוק עדיין אופטימי. במפגש השנתי של החברה הוא רמז (לא מאוד בעדינות) על עתיד מלהיב שכולל כמה מוצרים חדשים ושדרוגים לשעון אפל. לפי השמועות עובדים בצוות הפיתוח גם על משקפי מציאות רבודה,  והחברה ממשיכה לחפש עוד חברות לרכישה, לאחר שרכשה כבר 18 חברות בשנה האחרונה.

 

טים קוק
אופטימי

 

8 – משבר האופנה הגיע גם לגאפ

רשת גאפ עומדת לסגור 230 סניפים בתקופה של שנתיים, והם יצטרפו ל-68 סניפים שכבר סגרו את שעריהם. הנהלת הרשת גם הודיעה על פיצול המותג, מהלך שבעקבותיו תהפוך "אולד נייבי" לחברה בפני עצמה. בקיצור, המשבר הגדול בענף האופנה לא פוסח גם על החברות הגדולות.

 

 

9 – רוג'ר פדרר חוגג 100

כ-22 שנים לאחר שהניף את הגביע הראשון בקריירה, רוג'ר פדרר נכנס רשמית למועדון "שלוש הספרות". אתמול הוא זכה בטורניר דובאי וציין את התואר ה-100. אם יצליח לזכות ב-10 תארים נוספים לפני שיפרוש הוא יהפוך לטניסאי המעוטר ביותר בכל הזמנים, יותר מג'ימי קונורס, שזכה במהלך הקריירה ב-109 תארים. 100 התארים של פדרר (בן ה-37) כוללים 20 תארי גרנד סלאם, 6 זכיות בטורניר סוף השנה, 27 תארי מאסטרס ועוד 47 תארים בטורנירים קטנים יותר (טורנירי 250 ו-500). "אני רק שמח שאני עדיין בריא," אמר פדרר לאחר הניצחון. "אם אני מגיע לאבני דרך כאלה זה נהדר, אבל אני לא כאן כדי לשבור את כל השיאים."

 

רוג'ר פדרר
100 תארים

 

10 – ג'ף בזוס האדם העשיר בעולם – בינתיים

דירוג המיליארדרים העדכני לא מעיד על שינויים דרמטיים, אבל סביר להניח שבדירוג הבא התמונה תשתנה. האדם העשיר בעולם כיום הוא ג'ף בזוס, עם הון של כ-147 מיליארד דולר לפני שהושלם הליך הגירושין מרעייתו, זה שיוביל אותו לדירוג נמוך יותר. כשזה יקרה, ביל גייטס יהפוך לאדם העשיר בעולם, והיום הונו מוערך בכ-96 מיליארד דולר. אחריו ברשימה נמצאים גם וורן באפט, מארק צוקרברג ולארי פייג'. דרך אגב, הרשימה הזו אולי כוללת כמה וכמה מיליארדים אמריקאים, אבל סין היא המדינה עם מספר המיליארדים הגבוה ביותר: 658. בישראל חיים 19 מיליארדרים בלבד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme