הקץ לדיון – אילת או יוון, מי יותר זולה?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
המנצחת בין אילת ליוון היא...
שתף:

השנה, כמו בכל ספטמבר בשנים האחרונות, תפתח ענקית הלואו קוסט איזיג'ט את מכירת הקיץ עד אוגוסט 2022 עבור כרטיסי טיסה ליעדים שונים ברחבי אירופה. בתאריכים קרובים לתאריכי פתיחת המכירה, כמו גם בחיפוש מדוקדק – בכל יום אחר של השנה בחברות התעופה השונות – תוכלו למצוא כרטיסי טיסה ליעדים שונים באירופה עבור פחות משישים דולר. כך קרה שמי שלא יכול היה לטוס לחו"ל בעבר משיקולים כלכליים והתפנק על שניים או שלושה לילות במלון טוב באילת – מוצא את עצמו היום אל מול אפשרויות זולות יותר לעיתים, בחו"ל. יצאנו לבדוק – כמה עולה חופשה ממוצעת באילת, וכמה עולה חופשה ביוון – והיכן תיהנו יותר?

 

אילת לא בהכרח הכי זולה
בתקופה של כרטיסי טיסה בעשרות דולרים בודדים, כבר לא בטוח שנופש באילת הוא הנופש הכי חסכני שתוכלו למצוא

 

אילת מול יוון – מה בדקנו?

יצאנו לבדוק אפשרויות עבור חופשה ביוון, מרחק של כשעתיים טיסה מישראל, עבור משפחה בת ארבע נפשות. בדקנו עלויות עבור חופשה של שני לילות, כולל טיסות (בחופשה באילת וביוון) הלוך ושוב, שהות במלון באיכות של כארבעה כוכבים, והוצאה ממוצעת ליום.

 

 

חופשה באילת – יתרונות ייחודיים, עלויות נמוכות

טיסה ממוצעת הלוך ושוב לאדם לאילת, למשל בחברת ארקיע (הממריאה בדרך כלל מנמל התעופה שדה דוב בתל אביב, ונוחתת בשדה התעופה היחיד באילת) עולה החל מ–300 ₪. תמצאו טיסות זולות יותר (הזולה ביותר שמצאנו בעלות של 86 ₪ לכיוון) כמו גם יקרות יותר (עד 550 ₪ לטיסה הלוך ושוב). בממוצע, אם כן, תשלמו עבור הטיסות לכולכם בערך 1,200 ₪. בעניין הלינה, תראו מולכם אפשרויות רבות, כולל השכרת דירה דרך פלטפורמת Airbnb או Booking, או כמובן לינה במלון. מחירי השכרת דירה סובבים סביב 1,000 ₪ ללילה, ומחיר ממוצע עבור חבילת שני לילות במלונות של ארבעה כוכבים באילת, דוגמת הרויאל ביץ', הילטון מלכת שבא או מרידיאן – עומדת על בין 800 ל–1,500 ₪ ללילה, כאשר מלונות באיכות גבוהה יותר צפויים לעלות יותר. המחירים על בסיס אירוח ברמת חצי פנסיון.

 

עד כה, סך ההוצאות עבור החופשה באילת לפי 1,200 ₪ ללילה ללינה ברמה ממוצעת – בסך של 3,600 ₪. נוסיף לעלות עוד 1,000 ₪ עבור הוצאות כמו כניסה לאתרים, ארוחה במסעדות, תחבורה וכדומה לכל יום – ואנחנו מגיעים לעלות כוללת עבור החופשה של כ–5,600 ₪, ליומיים. חשוב לציין שהעלויות אינן כוללות "שופינג" או הוצאות נוספות. ביחד עם זאת, החופים והשוניות, המחירים ללא המע"מ והאווירה המיוחדת של עיר החוף הדרומית בישראל – הופכים את החופשה באילת מגוונת, מרהיבה, מעניינת ושונה מבילוי במקומות אחרים, בארץ או בחו"ל.

 

 

חופשה ביוון – חבילות זולות במיוחד

לאחרונה, מוצעות בישראל חבילות נופש ביוון גם בטיסה ישירה לאיים שפעם קשה היה להגיע אליהם. המגוון העצום של חבילות נופש באיים השונים של יוון הופכים אותה לאפשרות מופלאה לחופשה נהדרת, בהתאמה לפי ההעדפות שלכם, בטיסה קצרה ובמחירים לא גבוהים. בדקנו חבילות נופש הכוללות טיסה ולינה של שני לילות במלונות של ארבעה כוכבים, וגילינו שהמחירים עומדים על כ – 299 אירו (כ–1,200 ₪) לאדם – כלומר, כ–4,800 ₪ לכל המשפחה, כולל טיסות, לינה, ארוחת בוקר וארוחת ערב (באירוח על בסיס חצי פנסיון). זאת – לפני הוצאות כמו השכרת רכב, שופינג, בילויים, וכדומה.

 

יוון עדיפה על אילת?
חופשה ביוון יכולה להיות חופשה אטרקטיבית הרבה יותר

 

בשורה התחתונה – לאן ניסע בקפיצה הבאה שלנו לנופש?

ניראה, כי "דילים" זולים לחו"ל מעמידים מול הנופש הכלכלי אלטרנטיבות לא רעות בכלל לחופשה באילת – במחירים דומים ואף נמוכים יותר. מי שמחפשים חופשת מותרות מפנקת ויקרה יותר – ימצאו שפע של אפשרויות בין אם יבחר את אילת או את יוון, ביעדים כמו אתונה, רודוס, קורפו, קטריני, או האיים. אם אתם מחפשים חופשת אקסטרים שתכיל פעילויות ספורטיביות והרבה ים – השוניות של אילת מציעות לכם קסם שלא תמצאו במקומות רבים בעולם. החופשה באילת גם מאפשרת לוותר על הטיסה ולהגיע אל המלון שלכם ברכב.

 

אם אתם מחפשים חופשה עירונית, טעם של חו"ל, לשמוע שפה אחרת או להיחשף לתרבות שונה – החופשה ביוון אולי תתאים לכם יותר. אם החופשה הבאה שלכם תהיה חופשה בתקציב מוגבל – דעו כי תוכלו להשיג חבילות נופש זולות, לאילת כמו גם ליוון, במחירים נמוכים במיוחד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme