10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

מפעילי טלגראס נעצרו, מי השחקניות ההוליוודיות שנחשדות בפרשת שוחד ושוחררו בערבות ומה גובה הפיצוי שקיבל בכיר בגוגל שנחשד בהטרדה מינית?

 

1 – מפעילי רשת טלגראס נעצרו לחקירה

לא פחות מ-42 חשודים נעצרו לחקירה באזהרה, לאחר שהמשטרה פשטה על בתיהם של המעורבים בעבירות סחר בסמים, שהפעילו את רשת טלגראס. חומרי החקירה מעלים תמונה לפיה חברי הארגון "ניהלו את פעילות הפלילית על גבי אפליקציית העברת המסרים 'טלגרם'," ובאמצעותה הם סחרו, תיאמו וניהלו את הפעילות כולה. בפשיטה נתפסו סמים וסכומי כסף שונים.

 

2 – באילת מוחים נגד סגירת שדה דב

ההחלטה על גורלו של שדה התעופה בתל אביב נדחתה עד לאחר הבחירות, אבל באילת המחאה בעיצומה. אלפי תושבים יצאו להפגין והעיר הושבתה למספר שעות במהלכן לא התקיימו לימודים, כבישים נחסמו וגם מעברי הגבול לטאבה ולעקבה נסגרו. החשש המרכזי: בעקבות סגירה שדה דב ירד שיעור המבקרים באילת בכ-40%.

 

מחאה באילת
מחאה באילת

 

3 – גם אירופה מתרחקת ממטוס הבואינג

מדינות נוספות מצטרפות לסין, שאסרה בתחילת השבוע על שימוש במטוסי בואינג מדגם Max 737 בעקבות התרסקות המטוס האתיופי. עכשיו גם מצטרפות אחרות בעקבותיה, ביניהן בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת, סינגפור ואוסטרליה.

 

 

4 – השחקניות ההוליוודיות שנעצרו בפרשת שוחד

יש סיכוי לא רע שאתם זוכים את שתיהן: פליסיטי הופמן (כוכבת "עקרות בית נואשות") ולורי לקלין (מהסדרה "צער גידול בנות") נעצרו. על פי החשד הן מעורבות בפרשת שוחד והלבנת הון, ולפי הדיווחים הופמן נחשדת ב"מעורבות במזימה לטובת בתה הבכורה" במטרה "לעזור" לה במבחני הקבלה לאוניברסיטה. ככל הנראה היא "העניקה תרומה נדיבה" של 15,000 דולר, והתכוונה לפעול באופן דומה גם לטובת בתה הצעירה. היא שוחררה בערבות תמורת רבע מיליון דולר ונדרשה להפקיד את הדרכון שלה. על פי ההערכות, הנכסים שלה שווים כ-20 מיליון דולר.

 

פליסיטי הופמן
פליסיטי הופמן

 

5 – הברקזיט מתרחק – תבוסה נוספת למיי

הסכם הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופאי נדחה פעם נוספת, ובתזמון בעייתי – כשבועיים לפני המועד המתוכנן. ההצבעה הבאה מתוכננת היום, אבל הפעם יצביעו חברי הפרלמנט האם לפרוש מהאיחוד ללא הסכם, או לחלופין, האם יש לדחות את המועד המיועד, ב-29 במרץ. בבריטניה חוששים מפרישה ללא הסכם, מהלך שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כבר הזהירה מפני קיומו.

 

6 – משתלם להטריד מינית בגוגל

מנכ"ל חברת אלפבית (Alphabet) לארי פייג' העניק חבילת פיצויים נאה למדי לאנדי רובין בזמן שהיה עדיין תחת חקירה ביחס להאשמות על הטרדה מינית. כמה שבועות לאחר תחילת החקירה קיבל רובין אופציות בשווי 150 מיליון דולר, ובנוסף קיבל 90 מיליון דולר כ"מענק פרישה" גם לאחר שהחקירה הסתיימה והתלונה נגדו נמצאה אמינה. יש לציין שבמהלך השנתיים האחרונות סיימו 48 עובדים את העסקתם בחברה בעקבות תלונות על הטרדה מינית, מהם 13 בכירים. אף לא אחד מהם זכה למענק.

 

7 – היוזמה של ביל גייטס: גם רובוטים ישלמו מיסים

ביל גייטס דיבר לאחרונה על שיעורי המס המוטלים על המיליארדרים, וטען שהוא אמנם משלם לא מעט – אבל הוא אמור לשלם יותר. עכשיו הוא מציע להטיל מיסים על עובדים מסוג אחר לגמרי: רובוטים. מייסד מיקרוסופט מאמין שאם רובוטים יכולים להחליף את העובדים האנושיים, אלה שמשלמים מיסים על השכר שהם מקבלים, הם יכולים גם לשלם מיסים.

 

ביל גייטס
ביל גייטס

 

8 – טסלה מפטרת עובדים

150 עובדי טסלה הולכים הביתה, לאחר שקיבלו הודעת פיטורים. הצעד הזה הוא עוד אחד בשורה ארוכה של צעדים שנועדו לצמצם בעלויות. יום לפני שהגיעו מכתבי הפיטורים הודיעה החברה גם על העלאת מחירים בכל הרכבים החשמליים, למעט מודל 3. אם העובדים יחכו החברה אולי תשנה את דעתה, כפי שקרה כשהחליטה לסגור סניפים (ואז התחרטה) ולהוריד מחירים (ואז חזרה בה).

 

 

9 – טיסות מוזלות ברינאייר? לא מה שחשבתם

השבוע הודיעה חברת התעופה רינאייר על הקו החדש שיחבר בין ברלין לתל אביב, והיא גם הבטיחה מחיר משתלם במיוחד: 82 שקלים לכיוון. בפועל, זה לא באמת מה שעומד לקרות. לפי בדיקת גלובס, המחיר הזול ביותר שמוצע כיום לנוסעים הוא 48 אירו לכל כיוון, כ-195 שקלים, הרבה יותר מזה שפורסם.

 

10 – מזל טוב! האינטרנט בן 30

שלושה עשורים חלפו מאז הומצא האינטרנט, ללא ספק אחת ההמצאות המשמעותיות ביותר. אלא שהאדם שעומד מאחוריה לא לגמרי בטוח עד כמה היא חיובית. כלומר, ברור לו שהרשת היא "כיכר העיר" כפי שהוא מכנה אותה, וכן שהיא משמשת כספרייה, חנות, משרד, אולם קולנוע, בנק ועוד. הבעיה הגדולה, לדבריו היא ש"היא גם יצרה הזדמנויות עבור נוכלים, נתנה קול למי שמבקשים להפיץ שנאה ואיפשרה לסוגים שונים של פשעים להתקיים בקלות".

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme