כללי המשחק של גוגל: 3 אסטרטגיות אפקטיביות ל-SEO

מערכת2 דקות קריאה
3 אסטרטגיות יעילות במיוחד
שתף:

זה לא באמת מפתיע לגלות שגוגל ביצעה שינויים נוספים באלגוריתם שלה. נדמה שהחברה ממשיכה לעדכן ולחדש, וזה דווקא לא רע – לפחות מבחינת הגולשים. בסופו של דבר המטרה העיקרית של גוגל היא לייצר חווית גלישה טובה יותר, וכך היא מבטיחה לנו תוכן הרבה יותר איכותי. מצד שני, לבעלי העסקים שרוצים להגדיל חשיפה ולהגיע לקהל היעד זה בעיקר כאב ראש אחד גדול. הרי אף אחד בגוגל לא מסביר בדיוק מה השתנה ואיך אפשר לתכנן SEO בצורה יעילה יותר. הבשורה הטובה? יש כמה אסטרטגיות טובות שיעזרו לכם להתמודד עם האתגר הזה.

 

1 – תחתכו את התוכן שלכם

זה הזמן להתחיל לעבור על התוכן הקיים באתר שלכם. אם יש חומרים לא רלוונטיים אולי כדאי שתמחקו אותם. אל תהססו להיפטר מרשומות בבלוג שאין להן היום קשר למציאות ובוודאי שאין סיבה להשאיר קישורים שבורים שלא תורמים לביצועי האתר שלכם בשום צורה. יכול להיות שהסבירו לכם שאתם צריכים המון עמודים באתר אבל בפועל, עדיף להתמקד באיכות ולא בכמות. ככל שתהיו ממוקדים ותספקו תוכן מדויק ורלוונטי באמת לקוראים שלכם, תגלו שהתוצאות שלכם פשוט הרבה יותר טובות. אז בזמן שאתם עוברים על עמודי התוכן נסו לסווג אותם לשלוש קטגוריות מרכזיות:

 

עמודים שזקוקים לליטוש – עמוד תוכן פופולרי יחסית, כזה שמייצר תנועה ואולי גם שיתופים של גולשים ברשתות החברתיות, תמיד אפשר וכדאי לשפר. אם תוסיפו עוד קישורים, תעדכנו את התוכן מעט ואולי אפילו תרעננו קצת את הידע, תשפרו את ביצועי העמוד – והאתר שלכם.

 

עמודים שכדאי למחוק – אם לעמוד הזה אין מספיק תנועה ואם נראה שהוא באופן כללי לא באמת מעניין, בוודאי שאין סיבה להסס. מחקו אותו והיפרדו לשלום מעמוד מיותר שלא קידם את האתר שלכם, וגם לא את המותג שלכם.

 

עמודים שראוי לאחד – סביר להניח שמתישהו ייצרתם שני תכנים (או יותר) שיש ביניהם חפיפה מסוימת. אם חלק מהם ישנים יותר ואחרים עדכניים, רצוי לאחד בין כולם ולייצר תוכן אחד עשיר, מעמיק ואיכותי הרבה יותר. השלם מתעלה על סך חלקיו, וזו ממש לא קלישאה במקרה הזה.

 

יש גם סיכוי שתיתקלו בעמודים שעובדים לא רע ולא מתאימים לאף קטגוריה. זה לגמרי בסדר, ואין שום סיבה שתשנו את מה שעובד.

 

אסטרטגיות יעילות כוללת בקרת איכות
הקפידו לבדוק את האתר שלכם מדי פעם ולבצע ליטושים לפי הצורך, גם בתוכן וגם בקבצי המדיה והתמונות

 

2 – סדרו קישורים וקבצי מדיה

כשאתם מבקרים בכתבה או באתר כלשהו, אתם בוודאי בוחנים גם את התמונות ואת הקישורים. עכשיו נסו לדמיין מה קורה כשאתם לוחצים על קישור שבור או נתקלים בתמונה שכבר איננה חלק מהנוף. סביר להניח שתעריכו הרבה פחות את האתר הזה, ועוד יותר סביר להניח שתחזרו למקום שממנו הגעתם. כלומר לגוגל. בשלב הזה מנוע החיפוש יבין שהאתר הזה קצת פחות מעניין ואיכותי, ובהתאם גם הדירוג שלו יירד.

 

עכשיו נחזור לאתר שלכם. השקיעו את הזמן, בדקו את התמונות, את הקישורים, סרטונים וכל פרט אחר. ודאו שהכל עובד, שהכל נראה מצוין. אתם לא צריכים להשקיע את הבקרים שלכם במשימה הזו, וגם ביקור שבועי הוא לא הכרחי. אם פעם בחודשיים או שלושה תערכו סקירה (או בקרת איכות) תשפרו את ביצועי האתר לאורך זמן.

 

 

3 – בנו מותג

הנה חדשה לא מאוד מפתיעה: אנשים בוטחים במותגים. חשוב מאוד לזכור את הנקודה הזו, משום האמון שלנו במותגים מסביר למה גם גוגל מאמינה בהם יותר. אם אתם מחפשים נעלי ספורט סביר להניח שאתם חושבים על נייקי (וזו גם התוצאה שתקבלו בגוגל), ואם אתם מחפשים כרטיס אשראי האסוציאציה המידית היא ויזה או מסטרכרד, וגם גוגל יסכים איתכם. מיתוג נכון הוא חשוב לעסק וגם לאתר, והאלגוריתם של גוגל מעודד את המותגים יותר מכל.

 

 

טיפ בונוס: שימו לב למתחרים שלכם

גם אם אתם שואפים גבוה, מספיק שתהיו רק קצת יותר טובים מהמתחרים שלכם בשלב הזה. כדי להיות הרבה יותר טובים תצטרכו להשקיע תקציבי ענק, לגייס עובדים ולעבוד הרבה יותר קשה, אבל גם אם אתם לא עושים את כל זה אתם עדיין יכולים לנצח – לפחות בכל הקשור להופעות שלכם בגוגל. הירשמו לאתרי המתחרים, למדו אותם, עקבו אחריהם גם ברשתות החברתיות. זה יעזור לכם לדעת מה קורה בשוק, איך נראה שדה הקרב ואילו נשקים יעזרו לכם לנצח את המערכה הבאה. האם הם מפתחים מוצרים חדשים? האם יש להם שירות מעניין? אם אתם יכולים להיות מעט יותר טובים, הגולשים יגיעו אליכם וגם יישארו אצלכם. הם יעדיפו אתכם עכשיו – וגם בהמשך. ככל שתהיו הרבה יותר טובים, זה יקרה מהר יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme