10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים
שתף:

בית החולים הישראלי שהגיע לרשימת 10 הטובים בעולם, ההצעה לבטל את הפטור ממע"מ באילת וגם הקנס האדיר שהוטל על גוגל כי ניצלה את כוחה לרעה.

 

1 – שיבא בין עשרת בתי החולים הטובים בעולם

מגזין Newsweek פרסם את דירוג בתי החולים הטובים בעולם, ואת עשרת הגדולים חותם בית החולים שיבא בתל השומר. "בתי החולים ברשימה הזו הם חוד החנית בכל הקשור לעמידה בפני אתגרים חדשים תוך אספקת טיפול רפואי מהשורה הראשונה," הסבירו במגזין. "המרכז הרפואי שיבא, או ביה"ח תל השומר, מוביל ברפואה ובחדשנות ביוטכנית הן במזרח התיכון, והם בעולם," הוסיפו וציינו את הציוד המתקדם, את מעבדות המחקר ואת שיתופי הפעולה עם גורמים בינלאומיים לקידום החדשנות ברפואה.

 

 

2 – כלי השקיפות של פייסבוק נכנס וקמפיינים פוליטיים נעצרו

כלי השקיפות החדש של פייסבוק נכנס לתוקף כשלושה שבועות לפני הבחירות, במטרה למנוע מעורבות זרה בבחירות ולהיאבק באתגרי הפייק ניוז. אלא שלא הכול עבר חלק. למרות שהרשימות תודרכו על אופן השימוש בכלי השקיפות, לא כולן הספיק להזדהות על פי התהליך הנדרש, זה שמוכיח שהמפרסם ישראלי. כך קרה שחלק מהמפלגות התמודדו עם באגים שונים, והקמפיינים הפוליטיים שלהם נעצרו. גם מפלגות בולטות כמו הליכוד וכולנו בין אלה שהקמפיינים שלהם נעצרו.

 

 

3 – טבע מוכרת את המפעלים בירושלים

אחד המפעלים של חברת טבע נמכר תמורת 107 מיליון שקלים, לאחר שמפעל אחר בהר החוצבים נמכר תמורת 171 מיליון שקלים. המהלך הזה הוא חלק מתכניתו של מנכ"ל החברה, שפועל לסגירת מפעלים גם בישראל וגם בעולם. 100 עובדים כבר עזבו בשנה שעברה ו-450 נוספים יישארו עד סוף השנה הנוכחית.

 

מפעלי טבע
טבע נפרדת מירושלים

 

4 – הסוף לקניות ללא מע"מ באילת?

משרד האוצר ורשות המיסים ממליצים לשר שייכנס לאחר הבחירות לבטל את הפטור ממע"מ באילת. הסיבה? ריבוי מקרים של ניצול לרעה של הפטור. חוץ מזה נשמעות גם הטענות שהפטור לא באמת תורם לתיירות. שר האוצר משה כחלון מתנגד לביטול הפטור, כפי שהתנגד להעלאות מיסים אחרות (כדוגמת המס על הטבק לגלגול). גם ראש עיריית אילת, שבכלל עסוק כרגע במחאה נגד סגירת שדה דב, הביע התנגדות להצעה וטען שעדיף להתמקד באכיפה ולא ב"חיסול" עיר שלמה.

 

 

5 – פחות התחלות בנייה – בעיקר בחיפה

כ-47,400 דירות חדשות החלו להיבנות בשנה שעברה, וגם אם המספר הזה נשמע למישהו מרשים, בפועל מדובר על ירידה של קצת יותר מ-10 אחוזים בהשוואה ל-2017, אז החלה הבנייה של כמעט 53,000 דירות. הפעילות המשמעותית ביותר (24.8%) הייתה במרכז, בעוד בירושלים החלה בנייתן של 7.4% מהדירות. הירידה הדרמטית ביותר נרשמה בחיפה – 37%. הנתונים מצביעים על שיעור נמוך של התחלות בנייה ביחס ליעד הממשלתי, והם משפיעים כמובן גם על הביקוש לדירות. ליתר דיוק, על חוסר היכולת להיענות לביקוש.

 

6 – לאן נעלמו הנשים של מילקי?

חברת שטראוס הסירה את הקמפיין החדש שלה למילקי ברכבת הקלה, וזאת לאחר שהתגלה כי התמונות המוצגות בה כוללות גברים בלבד. במקומות אחרים בארץ מוצגות גם תמונות של נשים, אבל בירושלים הן כנראה קצת פחות מקובלות.

 

מילקי
לגברים בלבד?

 

7 – הקנס של גוגל: 1.5 מיליארד אירו

מיליארד וחצי אירו. זה הסכום שתידרש חברת גוגל לשלם על ניצול לרעה של כוחה בשוק הפרסום הדיגיטלי. נציבות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי הטילה על החברה את הקנס הלא-מבוטל לאחר שהתברר כי במשך שנים אסרה לקוחות המשתמשים במנוע החיפוש המובנה שלה להשתמש גם במנועי חיפוש של מתחרים. הקנס הקודם שקיבלה גוגל היה משמעותי יותר ועמד על 2.4 מיליארד אירו, ובנציבות ההגבלים העסקיים הסבירו שבמקרה הנוכחי, גוגל שיתפה פעולה וגם פעלה לתיקון המדיניות הבעייתית.

8 – התלונות נגד השופטים

נציב תלונות הציבור על שופטים הגיש לשרת המשפטים איילת שקד את הדו"ח השנתי והמסכם לשנת 2018. מתוך הנתונה עולה כי 904 תלונות הוגשו במהלך השנה, 597 מתוכן הועברו לנציב ו-16% מתוך התלונות הללו נמצאו גם מוצדקות. בין השאר הועלו תלונות נגד שופטת שקטעה אדם מגמגם, שופטת אחרת שהציע לאישה בהליכי גירושין למצוא לעצמה בן זוג, וגם שופט שחילק ציונים לעורך דין על השאלות שהועלו. למעשה, 29% מכלל התלונות נבעו מהתנהלות לא ראויה מצד השופטים.

 

איילת שקד
מה יש לשרה להגיד על התנהלות השופטים?

 

9 – תרזה מיי קיבלה הארכה

אחרי שהניסיונות הקודמים שלה להגיע להסכם פרישה מהברקזיט כשלו, ראש ממשלת בריטניה הכריזה שהפרישה מאיחוד האירופאי נדחתה, ולא תתבצע ב-29 במרץ. היא הבהירה שלא תסכים לדחייה נוספת מעבר למועד החדש, 30 ביוני, והוסיפה כי קיבלה את אישור האיחוד לדחות את מועד היציאה. עם זאת, נשיא מועצת האיחוד האירופאי דרש כי הסכם הברקזיט יאושר בפרלמנט עד יום שישי הבא, למרות שלראש הממשלה אין כרגע רוב.

 

10 – המסעדה החדשה של אייל שני: במנהטן

השף אייל שני פתח השבוע סניף שני במנהטן. כשנה לאחר שנפתח "מזנון" ראשון באזור צ'לסי מרקט במרכז העיר, הסניף החדש ממוקם בחלקה הצפוני של העיר והוא נקרא Miznon North. הישראלים בניו יורק כנראה מתרגשים מהטעימה מהבית, במקום שגם משמיעה מוזיקה ישראלית, כולל שירים של שלמה ארצי ועומר אדם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme