גוגל רצתה לדעת מה מגדיר מנהל טוב אז היא ערכה מחקר – ויש תוצאות

סיון קידר5 דקות קריאה
תסמכו על גוגל: אלה המאפיינים של מנהל טוב
שתף:

אם היו מספרים לכם לפני 20 שנה שחייכם עומדים להשתנות ללא היכר בגלל חברה בשם גוגל, כנראה הייתם צוחקים. כפי שאתם כבר וודאי יודעים, הצחוק הפך למציאות. גוגל הופכת להיות הישות הגדולה ביותר בין חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. אז הצצנו לאחד המחקרים שנוהלו על ידי החברה, העוסק במה הופך מנהל טוב לנהדר, ואנחנו בהחלט נוטים להסכים עם התוצאות. זה הרי לא סוד שמנהל טוב מצליח לגרום לצוות שלו לבצע את העבודה היטב וגם לחוש סיפוק ואושר תוך כדי התהליך. גוגל הוכיחה את העובדה הזו כבר לפני מספר שנים, כשזיהתה 8 התנהגויות, שבהמשך עודכנו ל- 10, שזוהו בקרב מנהליה.

 

מנהל טוב מעניק הדרכה אישית ומשוב לכל עובד

העובדים צריכים ומעריכים מנהל שמקדיש זמן לאמן ולאתגר אותם, ולא רק להוביל אותם כשהוא מלפנים, והם מדביקים את הקצב מאחור. אייברי אוגוסטין, מנהלת בכירה בחברת "מיוז" הגדירה את ניהול העובדים כניהול צוות של כוכבי על, שבכל אחד מהם נדרשת השקעה אינדיבידואלית. לטענתה, כשמניחים לצוות עובדים לעבוד ללא סוג של משוב או הדרכה, מזיקים לפיתוח הקריירה שלהם.

 

מי הוא מנהל טוב?
מנהל טוב לא נמצא תמיד מלפנים

 

העצמה וחיזוק האינדיבידואל

ניהול של אינדיבידואל בקרב צוות עובדים עלול לפגוע באיזון ובתפקודו של הצוות כולו. במאמר שפורסם במגזין הרווארד בשנת 2013 על בסיס מחקר שניהלה גוגל נראה, שהצבת דאגה להצלחת הצוות בכללותו ולא להצלחת כל עובד בצוות מסתמנת כאחת מ- 7 הטעויות הנפוצות בקרב מנהלים חדשים ולא מנוסים.

 

 

דאגה להצלחה ולרווחת הצוותים

בתחילה גוגל הגדירה מנהל טוב כמנהל שמבטא עניין ודאגה להצלחת הצוות ולרווחתו האישית, אבל מאוחר יותר הערך הזה עבר עדכון, והיא הגדירה אותו מחדש במטרה לשקף מחקר על ביטחון פסיכולוגי, המאפשר לקחת סיכונים. זאת משום שגוגל מזהה את הנושא כמאפיין חשוב בבניית צוותים יעילים. לא מספיק לבנות צוות מגוון, לטענתה. אלא, על המנהלים מוטלת החובה לבנות עבור הצוות סביבה אופטימלית להצלחה מידי יום.

 

יעילות וחתירה להשגת יעדים ומטרות

העובדים לא מעוניינים לעבוד תחת מנהל עצלן, והם מעדיפים להיות חלק מצוות פרודוקטיבי ומצליח. זאת ניתן לעשות רק בעזרת מנהל שקובע את הטון ומשמש כמודל לחיקוי. עורכת "מיוז" לשעבר, אדריאן גרנזלה לארסן, כתבה "אתה לא יכול לצפות מאנשים לתת את הטוב ביותר שלהם בעבודה אם הם לא רואים אותך עושה את זה".

 

מנהל טוב מרכיב צוות מנצח
עובדים רוצים להיות חלק מצוות פרודוקטיבי ומצליח

 

תקשורת, הקשבה וחלוקת מידע

מנהל טוב בקיא במיומנויות תקשורת, הוא יודע להקשיב ולחלוק את המידע בצורה חכמה. "הקשבה ממוקדת ומסקרנת מהווה השקעה רגשית ואישית בקרב העובדים", טוענת קריסטי הדג'ס, מ"מיוז", ומוסיפה, "כשאתה מקשיב לאנשים, הם מרגישים מוערכים אישית, וזה יוצר מחויבות".

 

 

תמיכה בפיתוח הקריירה

מחקר של גאלופ מצא, שרק מחצית מהעובדים יודעים מה מצופה מהם במסגרת עבודתם, ושביצועיהם של עובדים משתפרים כאשר מגדירים להם ציפיות ברורות, מצפים מהם לאחריות, מעמידים מולם ראי באשר לביצועיהם ומעניקים להם תמיכה במהירות האפשרית בעת הצורך. במילים אחרות, מנהלים צריכים לסייע לצוות שלהם לפתח מיומנויות ולקדם את הקריירה שלהם, אך גם להיות ברורים באשר לציפיותיהם ולתת להם משוב כנה על ביצועיהם.

 

חזון ברור ואסטרטגיה מנחה

סטפני דייוויס, שזכתה באחד מהפרסים הגדולים של מנהלי גוגל, סיפרה כי דיווחי המשוב סייעו לה להבין עד כמה חשוב להפיץ את חזון הצוות בנוסף להשקפת החברה. לדבריה, חברי הצוות ביקשו ממנה לפרש את החזון ברמה גבוהה יותר עבורם, מה שגרם לה להקשיב בקפידה יתרה לשיחות הרווח בחברה, ולא רק ששיתפה את חברי הצוות בנאמר בהן, אלא גם פרשה בפניהם את המשתמע מכך לגביהם, מה שסייע לכל אחד מהם לעבוד טוב יותר.

 

מנהל טוב מוביל צוות לחזון משותף
חשוב להפיץ את חזון הצוות בנוסף להשקפת החברה

 

מיומנויות מפתח לסיוע ויעוץ עבור חברי הצוות

מסתבר שצוות העובדים זקוק למנהל, שיהיה בקיא במיומנויות נוספות פרט לתחום התמחותו, ושמומחיותו לעתים מחווירה בהשוואה לערך המוסף שהוא מסוגל להביא כמנהל לצוות העובדים. לאסלו בוק, סמנכ"ל משאבי האנוש של גוגל בעבר, סיפר שהצוות שלו היה זקוק למנהל טכני מוכשר ומקצועי, אך מתברר, שזה היה הדבר הפחות חשוב בהשוואה ליתר יכולותיו בניהול הצוות.

 

שיתוף פעולה עם יתר המחלקות בחברה

נמצא ששיתוף פעולה בין המחלקות השונות בגוגל מייעל את העבודה, מחזק את יכולת קבלת ההחלטות, ואף מהווה גורם חשוב עבור אנשי הצוות. בגוגל מכירים בחשיבות היכולת לתקשר עם צוותים אחרים ולשתף עימם פעולה, ומודעים לעובדה שזה מועיל לשיפור קולקטיבי של החברה כולה.

 

יכולת קבלת החלטות

אף על פי שמאמינים בגוגל כי מנהל טוב יודע להקשיב ולשתף במידע, ידוע שהעובדים מעריכים גם את מי שיודע לקבל החלטות. אלכס קוולאקוס, מנהלת התפעול של "מיוז", קראה למנהלים לקחת צעד נוסף קדימה, ולספר לצוותים שלהם אודות החלטותיהם והסיבות להחלטות אלו. המאמץ הנוסף הקטן נעשה במטרה לסייע לצוות להבין את ההקשר ואת סדרי העדיפויות, לשפר את קבלת ההחלטות שלהם בעתיד ולהישאר מעורבים.

 

מובילים בכמה חזיתות

אחת הסיבות לכך שהמחקר היה יעיל כל כך, הוא שהוא השתמש בנתונים פנימיים, שהוכיחו מה הופך את המנהלים בגוגל לנהדרים, ואת החברה כולה לכזו שמקדימה את כולם בכמה צעדים, וגורמת לאחרים לרצות לנסות לשכפל את הצלחתה.

 

עם זאת, הרשימה מועילה גם לאנשים שלא עובדים בגוגל. אחרי הכל, גוגל עשתה את דרכה המדהימה בכמה שנים בלבד. עד כה היא הייתה ידועה בחדשנות, אך נראה שכעת, ניתן לחקות גם את גישתה לניהול.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme