13 דרכים להגביר את הפרודוקטיביות בעמדת העבודה

מערכת5 דקות קריאה
הפרודוקטיביות שלכם תזנק מעלה
שתף:

יש לא מעט דרכים להגביר את הפרודוקטיביות שלנו, מאיתור תחביב חדש, דרך שגרת בוקר טובה יותר ועד לטכניקות שנועדו לצמצם את הנטייה שלנו לדחיינות. אלא שיש מרכיב אחד שקל להתעלם ממנו למרות שהוא חשוב לא פחות מכל היתר – סביבת העבודה שלנו. עיצוב המשרד או פינת העבודה הוא חשוב, ויש כמה טיפים שיכולים ליצור שינוי משמעותי בקלות.

 

הכניסו צמחים למשרד

צמחים הם דרך טובה ויפה לשפר את הפרודוקטיביות במשרד, בעיקר משום שהם משפרים את איכות האוויר שאנחנו נושמים. המחקרים מראים שעובדים שנמצאים בסביבה עם צמחים מפגינים ביצועים טובים יותר ב-15%. כמובן שיש לבחור את הצמח שמתאים לתנאים הקיימים במשרד, מהתחשבות בתנאי התאורה ועד לנחישות שלכם להקפיד על שגרת השקיה מתאימה. חוץ מזה, רצוי לבחור בצמחים בהירים יותר שמשרים אווירה נעימה וטובה יותר.

 

צמחיה תשפר את הפרודוקטיביות
אם תכניסו כמה צמחים ירוקים למשרד שלכם תגבירו את הפרודוקטיביות בקלות

 

משרד ללא חלונות? צאו החוצה

יש היום לא מעט עובדים – בארגונים קטנים וגדולים כאחד – שמוצאים את עצמם מבלים יום שלם בין ארבע קירות וללא חלונות. לעובדים האלה איכות חיים טובה פחות מזו של עובדים במשרד עם חלונות ותאורת שמש. אם כן, נסו להשיג לעצמכם זמן איכות בשמש מדי יום. השמש תעשה לכם טוב ואתם תרגישו הרבה יותר ערניים.

 

 

החליפו את הכבלים הארוכים מדי

אם גם לכם יש כבלים ארוכים ומטרידים, בין אלה הכבלים של המחשב, המקלדת, האוזניות או המטען הסלולארי, הגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלגן. כשהם לא מפריעים לכם בדרך הם גם לא פוגעים בעבודה שלכם. לכן מומלץ לקנות כבלים באורך המתאים ולוודא שהם מסודרים בצורה טובה בלי ליצור בלגן במשרד או בעיניים.

 

הזכירו לעצמכם את המטרות שלכם

בחרו לעצמכם פריט (או יותר) שמזכיר לכם את המטרות שלכם ומעורר בכם השראה. אולי זה פרס שקיבלתם על עבודה טובה, תמונה של המשפחה או משפט שחקוק היטב בזיכרונכם. זה יעזור לכם להיות ממוקדים יותר במטרות שהצבתם (וגם במטרות שהוצבו על ידי הארגון).

 

הניחו בצד חטיפים בריאותיים

בין אם אתם עובדים בבית ובין אם במשרד, חטיפי בריאות שנמצאים בהישג יד יחסכו לכם את הביקורים התכופים למטבח. כך תחסכו קלוריות, נשנושים מיותרים וגם בזבוז זמן. במילים אחרות, הפרודוקטיביות שלכם תשתפר פלאים פשוט משום שאתם לא משוטטים ברחבי המטבח עם חטיפים עתירי שומן וסוכרים.

 

חטיפי בריאות משפיעים על הפרודוקטיביות
שמרו במגירה חטיפי בריאות כדי לחסוך ביקורים במטבח ולשפר את הפרודוקטיביות

 

השתמשו באוזניות אטומות – אבל ללא מוזיקה

אם נשפוט לפי המחקרים נראה שעדיף לכם לוותר על המוזיקה בזמן העבודה, אלא אם כן מדובר במשימות שגרתיות וחזרתיות. באופן כללי, הפרודוקטיביות שלכם תהיה טובה יותר אם תוותרו על המוזיקה, אבל אל תוותרו על אוזניות שיכולות לאטום את קולות הרקע. זה חשוב במיוחד למי שעובד בחלל פתוח או בסביבה שבה הטלפונים מצלצלים בלי סוף והרעשים יכולים להסיח את הדעת. אתם יכולים להניח את האוזניות בניחותא גם בלי להקשיב למוזיקה, והקולגות שלכם יניחו לכם לנפשכם ויחסכו את שיחות הברזייה אם יראו שאתם ממילא לא מקשיבים.

 

נסו לשבת קצת פחות

אתם לא חייבים לחפש שולחן גבוה שיאפשר לכם לעמוד במשך כל היום, אבל נסו לשבת פחות. ככל שתלכו קצת יותר תרגישו טוב יותר, תהיו ממוקדים יותר וגם הפרודוקטיביות שלכם תעלה. אם תצליחו לפנות 5 דקות בשעה להליכה או לתנועה, תגלו את ההבדל בעצמכם.

 

מה מצב הפרודוקטיביות בקור?

אם מיזוג האוויר במשרד עובד שעות נוספות, לבשו סוודר חמים, הצטיידו במפזר אוויר או בכל פריט אחר שיחמם אתכם קצת יותר ויאפשר לכם להיות מרוכזים בעבודה ולא בקור. אתם יודעים בדיוק מה הטמפרטורה הנעימה עבורכם, ויש לכם המון דרכים טובות להגיע אליה.

 

הצטיידו במחברת ובפתקיות דביקות

אנחנו אולי חיים בעידן דיגיטלי אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להתעלם מחשיבות הכתיבה הקלאסית, עם העיפרון או העט. מחברות הן דרך טובה לסדר את כל ההערות והרשימות שלנו מפגישות ומשיחות טלפון, והן גם מספקות לנו את האפשרות לכתוב רעיונות שעולים לנו מיד כשהם מופיעים.

 

הפרודוקטיביות ופוסט-איט
מחברות ופתקיות דביקות גם הן תורמות לעלייה ברמת הפרודוקטיביות

 

שפרו את היציבה שלכם

יציבה לקויה משפיעה עלינו הרבה יותר ממה שאולי נדמה לכם. כאבי ראש, גב נוקשה או צוואר תפוס, וגם בעיות נשימה, כולם קשורים ביציבה. אם כן, ודאו שהכיסא שלכם בגובה המתאים, שבו בצורה זקופה ואם צריך, שימו כרית קטנה בגב המושב כדי לשפר את הנוחות שלכם.

 

מותר לכם לנטוש את שולחן העבודה

יכול להיות שאתם מקפידים לשמור על שולחן עבודה מסודר מאוד, אבל דווקא שינוי מקום יעזור לכם להתמקד. כשאתם עוברים עם המחשב למטבח, לספה או אפילו לבית הקפה, אתם פשוט עובדים טוב יותר, ובאופן טבעי הפרודוקטיביות שלכם עולה.

 

פנו מקום על השולחן שלכם

בזמן שאתם כן ליד השולחן שלכם, רצוי לפנות ממנו פריטים שאין לכם כל שימוש בהם, בוודאי שלא באופן יומיומי. שולחן העבודה שלכם אמור לשמש אתכם לצרכים הבסיסיים ביותר – המחשב, הטלפון, המחברות וכלי הכתיבה למשל. כל מה שאתם לא באמת צריכים לידכם יכול להיכנס למגירה, ועדיף שכך.

 

 

הכניסו יותר צבעים למשרד

צבעים שונים יכולים לשפר את מצב הרוח, ובפרט – אדום וכחול משפרים את תפקוד המוח. החוקרים גם מצאו שכחול הוא צבע מרגיע, ולכן ממש כדאי לכם לשלב אותו במשרד שלכם. בכל הקשור לאדום רצוי להיות קצת יותר זהירים, שכן יותר מדי אדום עשוי להגביר את קצב הפעילות של הלב. ירוק וצהוב גם הם מגבירים פרודוקטיביות, דרך אגב.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme