עובדת גוגל לשעבר מציגה את המדריך לנשים: איך להצליח בלי לפגוע ברגשות הגברים

איריס קליין5 דקות קריאה
האם את יכולה להצליח ולא לפגוע לו באגו?
שתף:

שרה קופר, עבודת גוגל לשעבר, מוציאה בימים אלה ספר שמבוסס על "9 אסטרטגיות למנהיגות לא מאיימת אצל נשים במקום העבודה," בלוג שנוי במחלוקת שהצליח לעורר דיון רב בקרב נשים רבות.

 

בעידן ה–ME TOO, כשנשים רבות נוהרות להשיל מעצמן כל טראומת ניצול וכל אירוע סרקסטי שחוו בחייהן ויוצרות באומץ מציאות חדשה לגמרי, שרה קופר טוענת שהיא רואה בגברים זן מוזר וחד גוני שיש לנהוג בו בתחכום, עורמה נשית, קלילות ובעיקר לא לקחת אותו ברצינות. שימוש בכלים נשיים הוא הדרך להשיג את מה שאנחנו רוצות, לרבות קידום בעובדה כשרוב העמיתים לעבודה הם גברים. כששרה נשאלת על הגישה שלה לפמיניזם היא שוב מדגישה שעל מנת להתברג גבוה בסולם הדרגות בעולם העסקים  יש חשיבות לכוחן של אסטרטגיות נשיות, "גם אם זה לעיתים במחיר של לא להיות את", כי בעיניה הצורה היחידה להתנהל מולם, בעיקר כשמדובר במסגרת העבודה היא בפיקחות, שלא נאמר תחבולנות, ובקריצה נשית, בתקווה שזה ישתנה גם יום אחד. להלן כמה עצות ששרה מספקת מניסיונה האישי כשעבדה בעברה בחברת גוגל. בנימה אישית אדגיש שלא עם כולן הסכמתי ובחרתי להציג כאן את העצות העדינות ביותר. 

 

בעולם המהיר היום ובתחום העסקים, אסרטיביות יכלה להיתפס כשתלטנות, מה שיוצר רושם אגרסיבי והופך את הנשים לפחות נשיות. אך על מנת לא להוריד מהאסרטיביות יש למנף ולתעל אותה קצת אחרת כדי להשיג את הקידום שלו את מייחלת ואת האהדה אותה את מבקשת במקום העבודה העתיר גברים. יש לאמץ מספר ניואנסים שעושים את כל ההבדל ולא מערערים לאף זכר את האגו הגברי.

 

את יכולה להצליח ולשמור על כבודו?
כדי להצליח צריך להפגין אסרטיביות אבל יש מי שתופס אותה כתכונה לא מאוד נשית

 

תאמרי מה יש לעשות ולא "תעשה"

במקום לבקש ממנו "לעשות את זה" תשאלי את הזכר שעובד לצדך "מה דעתו על העבודה שנדרשת להתבצע"? זה מיד ייצור בו תחושת אמפטיה ושותפות שאכפת לך מה דעתו בנושא וכך חסכת ממנו את ההרגשה, שכל מה שהוא צריך זה אך ורק לבצע, למרות שבנינו זה מה שהוא צריך לעשות.  

 

 

שתפי את הרעיונות שלך  

שתפי כל רעיון שלך עם עמיתייך הזכרים. לחלוק עמם את הרעיונות שלך לא יראה להם מאיים לעומת אובר ביטחון עצמי, כאילו את יודעת הכל. תחשבי בקול רם ותחלקי עמם גם דברים טיפשיים, זאת על מנת ליצור תחושה של שיח בגובה עיניים.

 

הודעות מיילים סימפטיות  

בכל הודעות המייל או הווטסאפ שאת שולחת לעובדים שלך, מומלץ להימנע מסימני ציווי! הימנעי משימוש בסימני קריאה או כל אימוג'י שיוצר רושם של דרישה או אי שביעות רצון.

 

להצליח בהתכתבות
קחי נשימה עמוקה ואל תצווי עליו בווטסאפ עם סימני קריאה ובלי אימוג'י מחייך

 

תודי כשגונבים לך רעיונות     

במידה ועמית לעבודה מחליט לגנוב לך את הרעיון תודי לו על כך. כן. תני לו את הכבוד ותאמרי לו בקריצה שהוא הצליח להעביר את הרעיון שלך מעולה, כי בוא נודה על האמת רעיונות לא שייכים לאף אחד.

 

 

שחקי אותה לא יודעת

במידה ואת מרגישה שאת כבר יודעת את מה שאת הולכת לשמוע, באופן טבעי תתפתי לומר "סליחה, אבל אני כבר יודעת את זה." אז לא. במקום, תני לו לחפור קצת ולהסביר לך שוב ושוב, את אפילו בסוף תתחילי ליהנות מזה, ולו זה יעניק את תחושת הסיפוק שלמרות הכל, הוא עדיין בר תועלת בכל העולם הזה…

 

טעות שלי?

במידה ומצאת טעות אצל העמית שלך בעבודה, אל תעזי לומר לו "יש לך טעות!" תחבשי את כובע המלאכית ותאמרי בקול ספקני, 'שיש לך הרגשה שיש כאן טעות, אבל את לא בטוחה כי את כל כך גרועה במספרים בעצמך…' וואו! את לא מאמינה כמה חסכת מעצמך טביעה וודאית בבריכה של אגו גברי. ובגישה הזו שלך קיים סיכוי שהוא גם יודה בטעות כשהוא ירגיש לא מאוים… למרות שלא בטוח. ולסיום, וזה באמת לאמיצות ולבטוחות בעצמן, כשאת מקלידה על המחשב תקלידי ביד אחת, זה הופך אותך לפחות מיומנת ומהירה, ולא מאיימת מול הגבר הנאלם שבדיוק החלטת להסביר לו את הרעיון הפורץ גבולות שאת עובדת עליו.

 

אין ספק שעצותיה של שרה יכולות לעורר התנגדות אצל נשים רבות, אבל אני השתכנעתי שאין היא מנסה להקטין אותנו הנשים, אם כי בעיניים שלה רוב הגברים הם לא יותר ממוח חד גוני שמתופעל על אגו, אלא לסייע לנו הנשים, להשיג את מה שאנחנו רוצות בזירת גברים ולצלוח בקלות בחברה הייטקיסטית ומודרנית, בעזרת כלים נשיים שניחנו בהן גם ככה, בתקווה שיום אחד זה ישתנה..  

 

בכל זאת 5 שנות עבודה בחברת גוגל לא הולכים ברגל!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme